Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

4 jaar en zwemles


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lisa76

Lisa76

20-02-2010 om 17:33 Topicstarter

So far...

Het gaat geweldig. Hij hoort op dit moment bij de beste kindjes uit de groep!

Ik ben zo trots op hem!

Hij vindt het ook erg leuk en kijkt ernaar uit!

liefs lisa!

Thea van Gog

Thea van Gog

21-02-2010 om 15:53

Bij ons met 5 jaar

Bij ons zwembad mogen ze pas met 5 jaar beginnen met zwemles en dat vind ik prima. Voor die tijd zijn ze vaak nog te speels en begrijpen ze niet alles. Maar zoals het bij jullie gaat, is het wel heftig en denk ik dat ze ook op vierjarige leeftijd wel zullen gaan zwemmen. Ik bedoel: of je nu in het ondiepe begint of in het diepe, dat is toch wel een verschil. Veel plezier en succes voor je zoon.

Groetjes,
Thea

vlinder72

vlinder72

28-02-2010 om 11:18

Jaaaa!

Mijn zoon mag eindelijk afzwemmen. Hij is begonnen toen hij 4,5 jaar was en hij wordt in april 6 jaar. Hij heeft er 1,5 jaar overgedaan. Maar dat is in ons zwembad de normale tijd. Hij heeft er dus niet langer over gedaan dan andere kinderen. Onze oudste wel. Hij zwom na 2 jaar af voor A. Maar goed hij gaat nu verder voor B en C. Ik ben echt zo blij. Het einde is voor hem in zicht. Daarna nog nummer drie. Zij wordt eind augustus 5 en ze gaat beginnen zodra Vlinderzoon 2 zijn diploma in handen heeft.

Hier ook

dochter begonnen met net 4 jaar. ze vond het vanaf de 1e les altijd leuk. het schijnt wel dat het langer duurt voor ze het diploma halen, maar dat vind ik niet erg. ze vindt het leuk, het is goed en dat is het belangrijkste.
veel plezier!

Femke

Femke

04-03-2010 om 20:49

Onze ervaring

Hier zijn de oudste en jongste tegelijk op zwemles gegaan. De jongste was toen net 4 en de oudste 5 en een half. Nu is de oudste afgelopen zondag (na 15 mnd les) geslaagd voor het A diploma terwijl de jongste er nog 3 mnd langer over moet doen, die haalde het net niet. Ik denk inderdaad dat het voor sommige kinderen wel kan maar dat zijn uitzonderingen. Het ligt heel erg aan het kind. Ik had bij mijn dochter beter moeten weten Dat is nog echt een kleutertje en voor haar is een half uur opletten al zwaar! En dan heb ik het nog niet eens over de fysieke kracht die ze nog net tekort komt...

Lisa76

Lisa76

05-03-2010 om 21:56 Topicstarter

Ben vindt het super

Ben vindt het echt helemaal leuk. Het gaat ook erg goed en kan heel erg goed meekomen met zijn 5 jarige zwemgenootjes. Hij hoort wat betreft watervrij zijn bij de beste uit zijn klas. Maar ook het "zwemmen"zelf zit hij boven het gemiddelde.

Ik moet uiteraard nog afwachten wat hoe het gaat als ze echt lange banen moeten zwemmen maar vooralsnog heb ik er geen spijt van!

liefs lisa

vlinder72

vlinder72

07-03-2010 om 10:33

Lisa76

Fijn zeg. En zie het maar zo. Zwemles is gewoon een sport. Ze zijn een uurtje of zo lekker bezig en halen ze snel een diploma dan is dat mooi meegenomen maar het belangrijkste is dat je kind goed leert zwemmen. En je kan toch echt beter in een zwembad op je kind wachten dan met deze kou langs het voetbalveld staan kijken naar je kind (en dat weet ik uit ervaring).

Lisa76

Lisa76

20-03-2010 om 13:37 Topicstarter

Trots

Wil met trots nog even melden dat mijn zoon, jongste en kleinste van de groep al na 6 lessen naar badje 2 mag!

glim!

vlinder72

vlinder72

20-03-2010 om 19:17

Super

Die van mij doet het ook goed. Mijn 4,5 jarige was vanmorgen op het grote bed. Kikker, Vliegtuig, potlood aan het oefenen.

Lean1

Lean1

21-03-2010 om 19:52

Lisa

wat een knapperd!!!!

Bente gaat vrijdag beginnen met lessen. We vinden het spannend...

Lean

Lisa76

Lisa76

22-03-2010 om 20:27 Topicstarter

Lean

oh leuk! Gaat vast goed! ze worden zo groot he!

liefs lisa

Lisa en lean

Lisa: super van Ben!

Lean: spannend inderdaad!

Hier nog steeds op de wachtlijst en dat zal nog wel even zo blijven, duurt tussen de 1 en anderhalf jaar. Tot die tijd maar regelmatig vrij zwemmen want gisteren bleek maar weer dat Maura dat helemaal grandioos vind (wisten we uiteraard al) en met bandjes gewoon d'r eigen gang gaat.

(en inderdaad, andere nick maar jullie snappen hem nu vast wel)

Lean1

Lean1

28-03-2010 om 10:10

Het was leuk!

vrijdag de eerste zwemles gehad en het was erg leuk!!Mijn bikkel durfde alles!!

Ja, wat worden ze groot. Ik geniet er erg van, maar ook wel wat pijn in het hart omdat alles de eerste en de enige keer is dat we het meemaken. Ik heb het duidelijk nog niet helemaal verwerkt...

Leuke nieuwe nick trouwens, Picasso!

Gaat alles ook goed op school?
Hier steeds beter al is er op het gebied van sociaal contact nog niet denderend. Volgens de juf gaat dat wel goed komen enheeft het er mee te maken dat Bente een kind is dat met name cog nitief heel sterk is en soms dan te lang nadenkt en dan het moment om mee te spelen voorbij laat gaan. Volgens mijn vader was ik ook zo...
De juf begon in het eerste gesprek op school al dat ze in de gaten houdt dat ze misschien niet te lang moet kleuteren... Leuk hoor,maar persoonlijk zou ik haar liever op sociaal vlak wat sterker zien. Daarbij denk ik dat straks alle kids een congnitief sprongetje maken en het daarna weer gelijk loopt

Lean

Lisa76

Lisa76

30-03-2010 om 11:35 Topicstarter

Lean!

Wat fijn dat het leuk was. Je hoort weleens kinderen met zo'n tegenzin gaan...

Jeetje dat de juf daar nu al over begint! Ik heb zoiets van laat ze lekker nog even kleuteren, ze moeten al zoveel... Zeker als het sociaal nog niet zo denderd gaat... Gaat het wel beter? Gaat ze nog met plezier?

Ben vindt het nog steeds erg leuk.Hij zit in een echte jongens klas. (19 jongens 5 meiden..)Ook de bso en overblijf gaan nog goed al zegt hij wel altijd dat hij niet naar de bso wil. Hij accepteerd het en als hij er eenmaal is vindt hij het we prima.

Snap dat het voor jou pijn doet je dochter zo groot te zien worden leuk maar ook confronterend. Ik heb er nog 1 die dit allemaal door gaat maken. Hopelijk kan je het nog een plaatsje geven.

liefs lisa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.