Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
lisse

lisse

01-01-2009 om 11:04

4,5 jaar en al wisselen

Mijn zoontje is 4,5 jaar en de onderste voorstand zit los. Gaat hij nu al wisselen? Ik dacht dat dat op veel oudere leeftijd zou gaan gebeuren?
groetjes Lisse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kan wel

vaak is het zo dat als ze vroeg tandjes kregen ze ook sneller wisselen. Bij een meisje bij mijn zoon uit de klas in ieder geval wel. Die had bij de geboorte een tand en wisselde dat ze amper een maand op school zat.

Urslau

Sjillie

Sjillie

01-01-2009 om 13:03

Kan maar

heeft niets met vroeg tanden krijgen te maken.

mijn zoon kreeeg zijn eerste tand toen hij krap 3 maanden oud was (was ook gelijk mijn eerste bonje op het cb, maar dat is ot)
Zoon is nu 6½ en heeft nu pas de eerste 2 ondertanden eruit, daarmee is hij de laatste in zijn klas.

heb wel vaker gehoord dat kinderen al met hun 4e verjaardag wisselen. weet niet waar het aan ligt, zou het gewoon bij de volgende controle van de tandarts vragen waarom sommige vroeg en sommige laat wisselen.

Seej

Seej

01-01-2009 om 14:30

Hier ook vroeg

Hier hebben we twee van die vroege wisselaars. Zoon had met 4 jaar ook z'n eerste nieuwe tanden en met bijna acht al zijn eerste kiezen gewisseld. Dochter was bijna vijf toen haar vier voorste tanden eruitgingen, nu is ze net vijf en heeft twee nieuwe voortanden. Nu begint het onder los te zitten.
Ik had liever gehad dat het melkgebit wat langer zou blijven zitten, ze moeten nu al nog zuiniger zijn op hun gebit.

Hier met 5.5

hier twee wibbeltanden sinds...net 5 jaar, en zijn er net twee weken geleden beide eruit ( twee ondertanden) En emt een rotvaart zie je nu al het topje van de nieuwe tand bij een van de twee gaten.

Overigens zijn de twee bioventanden door een val verloren gegaan met 4 jaar en nog steeds geen teken van nieuw tandje...

lisse

lisse

02-01-2009 om 12:34

Er uit...!

Vanmorgen is de voortand er uit gegaan. Gek hoor! Helaas is er nog geen andere tand te zien, dus er zal voorlopig wel een gat blijven. Ik heb toch maar even de tandarts gebeld, het het was erg vroeg, maar dat kan.
Bedankt voor jullie reacties!
groetjes
Lisse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.