Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ilva

Ilva

18-07-2012 om 13:42

Afscheid basisschool

En dan was het zover. Mijn oudste heeft de musical gedaan (was geweldig trouwens, wat een talent in die klas) en het afscheid is geweest. Veel tranen. En dan straks de middelbare school. Wat zal er allemaal gaan veranderen. Geen oudste meer tijdens de lunch. Zelf naar school (ik liep altijd nog mee omdat ik er ook nog 1 in groep 3 heb), op de fiets nu. Nieuwe mensen leren kennen. Mijn zoon is een bijzondere jongen en ik hoop maar dat hij goed in de groep ligt in z'n nieuwe klas. Ik heb goede hoop want de nieuwe school heeft een goede reputatie maar pubers blijven pubers en ik hoop maar dat ze hem accepteren. Hij heeft er in iedergeval zin in, hoewel hij z'n oude school nu al een beetje mist. Hoe kijken jullie naar de veranderingen? Of is het mee/tegen gevallen toen je zoon/dochter naar de middelbare school ging?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

20-07-2012 om 15:57

Ik hoop dat het met mijn zoon ook zo gaat. Hij gaat volgende week in iedergeval een soort SOVA training volgen voor kinderen die naar de middelbare school gaan. Met ook wat praktische zaken (hoe gebruik ik mijn agenda, hoe moet ik plannen, hoe kaft ik boeken). Vandaag een gesprek erover gehad en hij heeft er zin in. Ze gaan veel buiten doen, zelf de lunch klaarmaken (en daarbij gelijk leren samenwerken). Ja, het gaat straks toch echt beginnen. Eerst nog even op vakantie maar dan zal hij toch gaan. Hopelijk kan ik volgend jaar andere moeders net zo'n positief verhaal vertellen zoals jij nu voor mij hebt gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.