Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Afscheiding na wormpjes

Mijn 4-jarige dochter heeft last van afscheiding sinds we vorige week wormpjes bij haar constateerden. Hiervoor hebben we ons hele gezin behandeld middels een specifiek kuurtje maar de afscheiding (wit/gelig) blijft zichtbaar in haar ondergoed. Ze heeft daarbuiten geen klachten en de wormpjes heb ik niet meer zien zitten. Ouders die hier ervaringen mee hebben? Afwachtendbeleid? Dank alvast.

Ik zou even naar de huisarts bellen en het voorleggen! Het schijnt namelijk wel eens voor te kunnen komen maar kan ook een teken van infectie zijn. En zo vlak na het kuurtje van de wormpjes zou ik het toch navragen.

Bel even voor advies naar de huisarts of apotheek. Misschien is het een bijwerking, maar wat heb jij eraan dat ik ga bedenken wat het eventueel, misschien zou kunnen zijn?

Hier ook ervaring mee met jonge dochter.  Die de kerk van de wormpjes had ze toch wel gekrabd en wat aan kruisbesmetting gedaan zeg maar.  Als er wat ontlasting in de vagina komt dan kan ze daar een infectie hebben. Me naar de dokter geweest en aasvis gekregen over hoe te vegen en volgens mij ook medicatie maar dat weet ik niet meer. Dat is 20 jaar geleden bijna. 

Hier had dochter veel jeuk in de nacht aan haar vagina. De huisarts vertelde dat bij meisjes die wormpje dan vaak naar voren kruipen en klachten veroorzaken. Wormpjes hebben we trouwens niet gezien, maar na een kuur voor het hele gezin was het wel over. Ze heeft geen last gehad van afscheiding, dus daar geen ervaring mee. Ik zou toch even de huisarts bellen voor advies al ik TO was.

Het kan zijn dat ze door het krabben een schimmelinfectie heeft opgelopen; schimmel komt veel voor in de omgeving en door de huid te beschadigen kan ze zomaar "opeens" een infectie oplopen. Het kan ook zijn dat ze door op meerdere plekken te krabben ontlasting in de vagina gebracht heeft.

Ik zou niet per se advies gaan geven over hoe af te vegen. 

Merel2020, ben je nog of ga je nog  naar de huisarts? 

de pillen tegen wormen mogen niet gelijktijdig gebruikt worden met medicatie tegen vaginale schimmelinfectie, omdat ze elkaar tegenwerken. Misschien kan het dat dan ook wel veroorzaken.

Merel2020

Merel2020

17-05-2024 om 16:12 Topicstarter

Ja de huisarts benaderd en deze gaf aan dat dit hoogst waarschijnlijk reactief is. Afwachtbeleid. Dank voor jullie reacties.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.