Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Afwijzing afspreken klasgenootjes

Dag allemaal,
Wij zijn deze zomer verhuist waardoor mijn dochter nu in groep 2 van haar nieuwe school zit. Voorheen lukte het haar altijd om af te spreken, nu willen veel meisjes niet met haar afspreken. Hier laat ze soms tranen over. Ik vind dit heel rot voor haar. Ze is ook niet de meest makkelijk, ze speelt graag een beetje baas. Hoe kan ik nu zorgen dat ze toch wat makkelijker geaccepteerd wordt door de meisjes van haar nieuwe klas.
Graag tips!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

03-11-2008 om 16:39

Afspreken

Wat is de reden dat andere kinderen niet met haar willen afspreken? Is dit inderdaad dat ze vaak de baas speelt of is het iets anders, misschien kunnen ze op dat moment niet of hebben ze al een andere afspraak. Misschien kun je het eens via de ouders proberen, dan hoor je ws ook wel of hun kind het wel of niet wil en waarom. Ook een idee is om aan de juf of meester te vragen met wie ze in de klas speelt.

Frele

Frele

03-11-2008 om 23:09

Tips

Allereerst: wat vervelend voor je! Ik weet precies hoe je je voelt. Maar het jaar is nog maar pas begonnen en opnieuw invoegen heeft tijd nodig. Als het haar ooit wel lukte zal het haar heus wel weer lukken. Het lijkt me belangrijk dat je dat vertrouwen ook naar haar uitstraalt. Ik ben het met Cobi eens dat je ouders geen dingen over "bazig" zijn moet vertellen ofzo. Hou het luchtig.
Wat hier altijd goed werkte: alleen op het schoolplein lopen is vervelend en legt er voor haar en anderen nog meer de nadruk op. Geef haar iets mee om te doen buiten (leuke bal, potje om insectjes in te doen, zakje om steentjes in te verzamelen). Dan heeft ze iets te doen, voor haarzelf leuker, en vaak trekt dat weer kinderen aan..dat moet je er niet bij zeggen, maar dat weten wij..
Sterkte! Het komt wel goed!

Moniek73

Moniek73

04-11-2008 om 09:17 Topicstarter

Bedankt

Dank jullie wel voor jullie reacties en tips! Gelukkig gaat het op het schoolplein en in de klas wel goed. Ik ga aan de slag met de tips.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.