Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
28-02-2013 om 21:29
ik word gewoon verdrietig als ik dit typ maar mijn zoon van bijna zes is bijna altijd boos kijkt altijd boos is op school ontzettend aan het mopperen is snel geirriteerd als zijn zusje iets doet wat hem niet zint.
Ik heb echt twee complete verschillende kids mijn dochter is altijd vrolijk opgewekt krijg altijd een brede glimlach van haar als ze wakker word terwijl ze eerst als baby geen enkele mimiek toonde dit is compleet omgedraait!
Als klein kind was mijn zoon ook altijd opgewekt en lief nu moeten we hem vaak voor straf naar zijn kamer sturen hij straalt gewoon negativiteit uit
Op 20 maart hebben we een gesprek op school ik vraag ook vaak aan hem lach eens een keer als je hem kietelt of je doet gek met zijn mama eend waar die helemaal op verzot is ligt ie gewoon helemaal in een deuk ik fleur dan helemaal op
ik was als klein kind nooit zo en zijn papa ook helemaal niet.
Als ze hem uit de klas willen halen om iets leuks te doen dat is het meteen mopperen of nee ik haat dit of dat!
Wat hij wel doet is enorm naar zijn papa toetrekken en dat doet me weleens pijn hij wil wel van papa kusjes en knuffels en als ik hem ophaal van school wil hij nooit over de dag praten is dit puberen herkennen jullie dit wat moet ik doen???
01-03-2013 om 07:42
Pijn?
Als hij het eerst niet had en nu wel, heeft hij misschien pijn ergens? Ik zou hem fysiek even laten controleren. Of suikerdip? (bloedtest laten doen?)
Mijn 6-jarige is regelmatig helemaal sacherijnig van de honger. Zeker na school. Dan komt er niets zinnigs of vrolijks uit totdat hij 4 boterhammen op heeft ofzo. Ik neem nu iets te snacken mee naar school en dat helpt.
01-03-2013 om 17:49
Moe
Als kinderen moe zijn worden ze ook minder goed gehumeurd. Hoe slaapt hij, zou hij meer slaap kunnen pakken en kunnen de activiteiten wat minder?
Dit is geen puberen, hij is nog geen zes Dat hij weinig over school verteld is ook normaal op die leeftijd. Hoe vindt hij het op school? Heeft hij vriendjes?
Niet jaloers zijn op de band met zijn papa, die is ook nodig.
01-03-2013 om 22:39
School
Hij slaapt gemiddeld zon 10 tot 12 uur per nacht!vriendjes mwha momenteel nu 1 beste vriend maar op school speelt hij wel veel met andere kindjes!als hij vakantie heeft of griep noem maar een voorbeeld wilt hij persee naar school!dus neem aan dat hij het wel leuk vind danik denk dat hij emotioneel achter ligt en is ook snel bezorgt ik ben een poos vreselijk ziek geweest en toen was hij nog een stuk jonger miss is hij bang dat ik weer ziek word en het daardoor zo allemaal uit?laatst hoestte ik alleen even en hij zei moet ik op je rug kloppen?zo zorgzaam!