Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Altijd ziek, verkouden etc.


Herkenbaar! Ik heb een dochter van die leeftijd en had bij de laatste controle op het consultatiebureau maar even gepolst of zo vaak ziek wel 'gezond is'. Volgens arts zag ze het nu heel veel. Kindjes zijn met een inhaalslag bezig vanwege coronajaren waarin ze minder virussen tegen kwamen.

Epic88 schreef op 04-01-2023 om 23:37:

[..]

Wat naar. Uit m’n omgeving merk ik ook dat de hoestje lang blijven hangen. Ik ken er al een paar die 7 weken!! Hoesten.

Mn eigen kind hoest ook al 3 weken. Er zit geen stop op.

Hier zijn ze overigens ook aan de lopende band ziek zwak en misselijk geweest dit schooljaar. We moeten er even doorheen vrees ik. En als de school begint gaat influenza ook door vrees ik. Er gaan drie types rond we zijn nog lang niet klaar vermoed ik.

Hoesten kan en mag wel tot 3à4 maanden duren. Bij (mee-)rokers zelf tot 6à8 maanden. 

We hebben natuurlijk zo'n 2 en een half jaar extra hygiënisch geleefd, dus kinderen hebben minder weerstand op kunnen bouwen en dit zijn de gevolgen ervan. Kinderen worden in groep 1 sowieso vaker ziek door alle nieuwe contacten. 

@ TO: Voor goede informatie en richtlijnen kan je kijken op thuisarts: https://www.thuisarts.nl/koorts-bij-kinderen/mijn-kind-heeft-koorts

mijn dochter, half jaartje jonger is ook erg vaak ziek. Ook steeds koorts, regelmatig ook erg hoog. Duurt dan 1 of 2 dagen.
Op de opvang geven ze ook aan dat ze dit van veel ouders horen over hun kinderen

Mijn dochter van 15 maanden is eigenlijk ook al vanaf september steeds weer ziek en verkouden. Het is nooit helemaal weg geweest. Ik vind het ergens wel fijn om te lezen dat dit bij meer mensen speelt. Mijn moeder heeft al een paar keer subtiel gehint dat kind niet warm genoeg aangekleed is, niet voldoende vers eet (regelmatig een potje), dat het hier in huis niet schoon genoeg is (er ligt rommel, speelgoed en ik stofzuig niet dagelijks) enz. Dat maakt me vaak wat onzeker. Maar tenzij jullie allemaal luie smeerpoetsen zijn die hun kinderen niet goed kleden denk ik dat het toch echt gewoon het seizoen is en kinderen eigen.

Meesje schreef op 05-01-2023 om 11:24:

Mijn dochter van 15 maanden is eigenlijk ook al vanaf september steeds weer ziek en verkouden. Het is nooit helemaal weg geweest. Ik vind het ergens wel fijn om te lezen dat dit bij meer mensen speelt. Mijn moeder heeft al een paar keer subtiel gehint dat kind niet warm genoeg aangekleed is, niet voldoende vers eet (regelmatig een potje), dat het hier in huis niet schoon genoeg is (er ligt rommel, speelgoed en ik stofzuig niet dagelijks) enz. Dat maakt me vaak wat onzeker. Maar tenzij jullie allemaal luie smeerpoetsen zijn die hun kinderen niet goed kleden denk ik dat het toch echt gewoon het seizoen is en kinderen eigen.

Ik zal je nog sterker vertellen: ik ben best wel een beetje een luie smeerpoets, dochter (4) is extreem koppig en wilde vorige week nog met korte broek naar buiten (een strijd die ik niet aangegaan ben), en ze gaat ook door een fase dat ze eigenlijk niets wil eten behalve troep. Toch is ze vrijwel nooit ziek.

Ik ben zelf wel gevoelig voor verkoudheden, en ben langer, vaker en heftiger ziek dan dochter. Dat schijnt toch iets genetisch te zijn vooral waar artsen nog niet veel mee kunnen. Pure pech dus. Een afweerstoornis is pas sprake van als bij deze virussen ook steeds complicaties optreden (bijv elke verkoudheid wordt een longontsteking).  

Meesje schreef op 05-01-2023 om 11:24:

Mijn dochter van 15 maanden is eigenlijk ook al vanaf september steeds weer ziek en verkouden. Het is nooit helemaal weg geweest. Ik vind het ergens wel fijn om te lezen dat dit bij meer mensen speelt. Mijn moeder heeft al een paar keer subtiel gehint dat kind niet warm genoeg aangekleed is, niet voldoende vers eet (regelmatig een potje), dat het hier in huis niet schoon genoeg is (er ligt rommel, speelgoed en ik stofzuig niet dagelijks) enz. Dat maakt me vaak wat onzeker. Maar tenzij jullie allemaal luie smeerpoetsen zijn die hun kinderen niet goed kleden denk ik dat het toch echt gewoon het seizoen is en kinderen eigen.

Dat zijn maar oude bakerpraatjes gelukkig!


SlushyAlbatross55

SlushyAlbatross55

05-01-2023 om 11:49

Renmuis schreef op 05-01-2023 om 11:41:

[..]

Ik zal je nog sterker vertellen: ik ben best wel een beetje een luie smeerpoets, dochter (4) is extreem koppig en wilde vorige week nog met korte broek naar buiten (een strijd die ik niet aangegaan ben), en ze gaat ook door een fase dat ze eigenlijk niets wil eten behalve troep. Toch is ze vrijwel nooit ziek.

Ik ben zelf wel gevoelig voor verkoudheden, en ben langer, vaker en heftiger ziek dan dochter. Dat schijnt toch iets genetisch te zijn vooral waar artsen nog niet veel mee kunnen. Pure pech dus. Een afweerstoornis is pas sprake van als bij deze virussen ook steeds complicaties optreden (bijv elke verkoudheid wordt een longontsteking).

Dit geloof ik wel. Partner hier is zelden ziek, maar als partner ziek is, krijg ik het nooit.

Andersom is ook het geval. Ik ga snotterend en proestend door het leven, Maar kijk nooit mijn partner aan te steken.

Van virusjes waar hij bij gaat hoesten, ga ik niet hoesten en andersom.

Op Corona reageerde we ook allebei anders. Ik had alleen een verstopte neus en was wat misselijk en mijn partner had een kuchje. 

Meesje schreef op 05-01-2023 om 11:24:

Mijn dochter van 15 maanden is eigenlijk ook al vanaf september steeds weer ziek en verkouden. Het is nooit helemaal weg geweest. Ik vind het ergens wel fijn om te lezen dat dit bij meer mensen speelt. Mijn moeder heeft al een paar keer subtiel gehint dat kind niet warm genoeg aangekleed is, niet voldoende vers eet (regelmatig een potje), dat het hier in huis niet schoon genoeg is (er ligt rommel, speelgoed en ik stofzuig niet dagelijks) enz. Dat maakt me vaak wat onzeker. Maar tenzij jullie allemaal luie smeerpoetsen zijn die hun kinderen niet goed kleden denk ik dat het toch echt gewoon het seizoen is en kinderen eigen.

Laat je niet gek maken! Je kan een kind beter te weinig kleding aandoen dan te warm kleden. En van 'viezigheid' krijgt een kind weerstand. Rondslingerend rommel/speelgoed heeft toch niks met vies te maken? Je woont niet in een showroom. En liever een potje dan gezeur aan tafel. Je kind een tenminste iets en zo slecht zijn de potjes niet qua voedingstoffen. Als je kind verder wel volkorenbrood eet ivm vezels. 

sommige kinderen lijken vaak verkouden maar blijken nog weleens vooral veel last te hebben van chronisch ontstoken neusamandelen. Kan ook nog

ik ben deze week met zoon naar de dokter geweest met precies dezelfde vraag, en kreeg dezelfde reacties. Door alle lockdowns werden de virussen in toom gehouden en nu kunnen ze los. Het is blijkbaar heel normaal dat zoon sinds de zomer ongeveer elke twee weken ziek wordt. Maar wel heel vervelend. 

Meesje schreef op 05-01-2023 om 11:24:

Mijn dochter van 15 maanden is eigenlijk ook al vanaf september steeds weer ziek en verkouden. Het is nooit helemaal weg geweest. Ik vind het ergens wel fijn om te lezen dat dit bij meer mensen speelt. Mijn moeder heeft al een paar keer subtiel gehint dat kind niet warm genoeg aangekleed is, niet voldoende vers eet (regelmatig een potje), dat het hier in huis niet schoon genoeg is (er ligt rommel, speelgoed en ik stofzuig niet dagelijks) enz. Dat maakt me vaak wat onzeker. Maar tenzij jullie allemaal luie smeerpoetsen zijn die hun kinderen niet goed kleden denk ik dat het toch echt gewoon het seizoen is en kinderen eigen.

Heel herkenbaar Meesje! Mijn kind is 16 maanden en mijn moeder begon ook over stof in huis. Terwijl hij notabene thuis geboren is en het eerste jaar er niks aan de hand was. Eigenlijk bij alles wat er is heeft zij een aantal reacties waardoor het toch weer aan mij ligt (maar "het is geen aanval hoor!!")

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.