Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sanne

Sanne

28-04-2012 om 09:05

Bedplassen en nachtluier

kan ik nog een normale luier iedere avond aan te doen (en 's ochtends weer af te doen) bij een kleutermeisje van net 5 jaar? Of ben ik ""verplicht" om pyjama luierbroeken te gebruiken vanaf een bepaalde leeftijd. Ik wordt gek van kritiek!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

28-04-2012 om 12:33

Hmmm

Die luierbroekjes zijn waarschijnlijk makkelijker voor je kind om zelf aan en uit te doen, maar een normale luier kan natuurlijk net zo goed. Van wie krijg je kritiek?

Guinevere

Guinevere

28-04-2012 om 12:43

Waarom niet?

Waarom zou dat niet kunnen? Zolang het over de billen heenpast? Gewone luiers zijn veel goedkoper, dus je zou wel gek zijn om die dure dingen te kopen.
En wat bedoel je met kritiek? Wie zou er nu kritiek leveren op zoiets banaals?

Zeggik Nie

Zeggik Nie

30-04-2012 om 14:57

Ook luiers

Voor een 5jarige. En als de broekjes in de aanbieding waren hadden we die.
Is toch niks mis mee? Commentaar van anderen hebben we nooit gehad maar zoon schaamde zich nogal. Wij zijn er dus wel heel discreet mee geweest.

Tango

Tango

02-05-2012 om 10:20

Hier wel broekjes

Maar gewoon de grootste maat broekjes van Kruidvat o.i.d. Deze pasten prima. Tangozoon is dan ook niet zo groot. Ik kreeg een keer zo'n proefpakketje met zo'n soort pyjamabroekje (luier met boxershort eraan vast) en vond dat eigenlijk maar een raar ding. Valt toch veel meer op dan een luierbroek of luier onder een pyjamabroek???
Voor Tangodochter heb ik weleens drynites gebruikt, maar deze vonden we erg stug. Gelukkig was zij op haar 5e jaar 's nachts zindelijk. Want bij haar hielden de Kruidvatluiers het niet altijd droog. Tangozoon is inmiddels ook zindelijk, bij hem duurde het een jaartje langer.

Hang van behoefte af denk ik

Hier is ons meisje net zindelijk geworden voor de nacht. Zij wilde dit graag zelf en we zijn begonnen met luierbroekjes omdat ze dan makkelijk zelf naar het potje kon op haar kamer en zelf haar pyjama en broekje naar beneden en weer omhoog.
Mocht er een "ongelukje" gebeuren, dan was het niet zo'n nat bed drama. 7 droge luierbroekjes achter elkaar, en sindsdien slaapt ze zonder. (Haar motivatie om zonder te mogen slapen was dat ze dan ook helemaal bloot mocht slapen onder haar dekbed, dat leek haar zooo lekker Inmiddels slaapt ze gewoon met pyjama trouwens hahaha!
Maar ze zijn inderdaad duur! En moeten... tja, daar zou ik me werkelijk niets van aantrekken. Iedereen doet het op zijn eigen manier zou ik zeggen! En gelukkig is elk kind anders.

Succes,

groetjes Lunamaya

Elvira

Elvira

17-05-2012 om 10:18

Hier

hier ook gewoon de gangbare luiers op de bips van mijn 6 jarige dochter. Tis goedkoper en ze vind ze luiers t.o.v. veel comforabeler eigen keuze dus

MeKi

MeKi

19-05-2012 om 22:10

Ook gewone luiers

Gebruikte ook de gewone luiers voor allebei mijn zonen. Betere pasvorm, goedkoper en de jongens hadden er geen probleem mee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.