Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Miep

Miep

11-05-2010 om 22:46

Bedtijd 7 jarige

Hoe laat gaan jullie 7 jarigen naar bed? En wat is het bedritueel?

Zoon hier ligt er soms pas om 21 uur in, en slapen doet hij dan om 21.30. 's Ochtends om 7 uur vrolijk wakker. Blijkbaar heeft hij niet zoveel slaap nodig, ook nooit gehad.

En wat doen jullie kinderen als ze later opblijven? Wij hebben na 19 uur (voorheen begon "onze" avond dan) geen zin meer om te spelen of kindertv te kijken, maar dan mort hij dat hij niet weet wat te doen en zich verveelt, wil graag nog een boekje lezen, sámen met ons en dan ben ik zo weer een half uur met hem bezig. Hoe doen jullie dat?

Voor de duidelijkheid, overdag krijgt hij aandacht genoeg hoor, maar ik wil ook nog wat tijd voor mezelf overhouden...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

12-05-2010 om 13:03

Hier

Onze 8-jarige ging met 7 jaar om 19.30 uur naar bed en nu tussen half 8 en 8 uur, dat hangt af van zijn humeur en de activiteiten van de dag en de volgende dag. Hij mag dan meestal nog een half uur lezen en als hij niet kan slapen mag hij ook nog lezen. In het weekend wordt het wel eens wat later en dan kijkt hij samen met ons tv of hij speelt buiten als het mooi weer is.

Archief

Volgens mij staat het archief ondertussen vol met dezelfde vragen

Hier een 8-jarige die om 20.00 naar boven gaat, mag lezen en dan 20.30 licht uit.

*bloempje

*bloempje

16-05-2010 om 15:52

Dochter

Mijn dochter van 7 gaat rond 19.30 uur naar bed. Dan mag ze nog een kwartiertje lezen.

Guinevere

Guinevere

17-05-2010 om 20:44

Ken het probleem

Hier ook zo'n 7-jarige. Gisteren waren we pas om 21.45 met hem klaar. Vandaag proberen we hem er weer vóór 21.00 in te werken, kijken of het lukt. Hij heeft ook niet zoveel slaap nodig, meestal komt hij 's morgens rond half 8 vanzelf zijn bed uit.
Het huidige bedritueel, voor zover je daarvan kunt spreken: vóór 8 uur pyjama aan. Simpsons kijken, in de reclametijd tanden poetsen. Daarna naar boven (half 9 dus). Maar dan gaat ie meestal nog eens 20 minuten op de wc zitten, pfff. Zelf een stuk hardop lezen en een hoofdstuk voorlezen. Daarna gaat hij zelf nog boekjes lezen.
Voordat wij aan onze eigen avond kunnen beginnen (kindervrije tijd dan) hebben we zelf meestal al zin om naar bed te gaan.... En vaak heeft hij met het naar bed gaan zijn broertje ook nog gestoord, dus dan zitten we weer met een 3-jarige te rommelen om die in slaap te krijgen. Uitrusten doe ik dus vooral op mijn werk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.