Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Bedtijd drama's

Hier zijn de laatste tijd bedtijd drama's. Zoon is 4 en echt wel moe na een dag school. Maar dan brengen we 'm naar bed en lijkt er een draakje in hem op te staan. Hyper wordt ie zodra ik wel wil gaan. Lawaai maken, schreeuwen, broertje wakker.. ik word er gek van.

Dit hebben jullie vast ook wel meegemaakt. Fase, vast wel. Maar hoe pak ik dit slim aan zodat ie weer zoals vroeger netjes gaat slapen.

O ja, niet onbelangrijk: we hebben een week of 3 geleden de speen afgeschaft. Hij was verslaafd, maar vraagt er nu nooit meer om. Tips zijn welkom

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Afbouwen

Het is vermoedelijk een open deur, maar ik trap m toch maar in: bouw de dag af. Na het eten nog even ontspannen (in het geval van zoon is dat meestal even tv kijken), dan het plas-, was- en poetsritueel, dan voorlezen, dan slapen. Zoiets (en bij ons moet ik altijd nog even bij zoon blijven zitten, maar da's dan maar een paar minuutjes).

Maar dus niet met een hoofd vol heftige ervaringen het bed inschuiven.

En ik zou zoon proberen duidelijk te maken dat het menens is: we doen het zus en zo en daarna ben je stil. Als je niet meteen kanslapen jammer dan, maar ik wil geen scenes. En als broertje wakker wordt ga ik bij broertje op de kamer zitten want die is zielig omdat jij m wakker hebt gemaakt. En dat dan hard volhouden, tot het kwartje valt.

Makkelijker kunnen we het niet maken . Leuker ook niet trouwens.

Dit alles is trouwens vrome theorie, metmijn oudste hebben we eigenlijk (klopt af) nooit echt serieuze problemen gehad. Maar hier dus inderdaad wel een vast ritueel waar ook eigenlijk nooit van afgeweken wordt (en als het toch gebeurt kondig ik het aan: "ja, je mag nu voor deze ene keer zo laat opblijven maar dan ga je ook meteen naar bed daarna en wordt er niet voorgelezen - dat werk).

Sterkte ermee,

Temet

krin

krin

30-09-2010 om 09:17

Fase, vast

Maar wel een lastige, ook voor hem. Hier ook een jongen die bij vlagen helemaal niet kan inslapen. Dan zit zijn hoofd vol en raakt hij over zijn slaap heen. Soms helpt niets, behalve tot half tien elke vijf minuten terugkomen en hem welterusten wensen, soms helpt het om hem te laten vertellen over zijn dag, soms help ik hem zijn hoofd leeg te maken door met veel abracadabra al zijn drukke gedachten uit zijn hoofd te toveren, maar het beste medicijn, mits met mate toegepast, is een soort geleide meditatie, bij hem beter bekend als naar het strand gaan. Handdoekje uitslaan, lekker gaan liggen met je tenen in het warme zand, luisteren naar de meeuwen en de golven... Soms val ik daar eerder door in slaap dat hij , maar het werkt wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.