Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mammapieter

Mammapieter

09-08-2011 om 10:32

Beetje hulp nodig.. [opvoedcoach?]

Zoon van net 7 eet slecht, slaapt slecht en is op school niet vooruit te branden. Ik weet niet meer hoe ik hem moet aanpakken en zou best een beetje hulp kunnen gebruiken. Niets dramatisch, maar iets in de trand van een 'opvoedcoach'. Hoe vind je zo iemand?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

09-08-2011 om 11:17

Mammapieter

Mammapieter

09-08-2011 om 11:27

Misschien de vraag te simpel gesteld..

Of veel te moeilijk gedacht. Ik dacht aan de schoolarts, de GGD enzo, maar ik kan natuurlijk ook gewoon zelf iemand benaderen..

Huisarts

Eerst naar de huisarts? Misschien heeft kind wel pfeiffer of iets anders waar hij moe van wordt. Of heeft even veel energie nodig om te groeien, in de lengte, de breedte, sociaal of emotioneel. Of om iets te verwerken wat je zoon moeilijk vindt? Wordt hij gepest? Kan hij wel overweg met de juf en de kinderen? Hoe is het met zijn ogen, ziet hij wel alles, zijn oren, hoort hij wel genoeg? Dat zijn ook zaken die energie kunnen vreten.
Aanpakken lijkt me iets te heftig. Eerst zou ik toch wat meer willen weten hoe het komt dat je zoon zo moe is en zo lusteloos.
Hoe lang is dat al zo? Het kan een fase zijn.
In alle gevallen lijkt het me handig om indien mogelijk meer tijd met je zoon door te brengen op een positieve en geduldige manier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.