Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
madelief

madelief

08-07-2012 om 01:15

Benen scheren

Mijn dochter van elf heeft behoorlijk wat ( blonde) haren op haar benen. Zelf heeft ze er absoluut geen last van maar ik wil niet dat ze er opmerkingen over gaat krijgen van klasgenoten. Vanaf welke leeftijd is het gewoon om ze te gaan scheren? Ik wil haar niet te vroeg die kant op duwen maar zeker ook niet te laat erop wijzen. Wat denken jullie? Groet Madelief
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

08-07-2012 om 09:15

Niks doen

Mijn dochter is 12, en gaat nar de middelbare school eind zomer. Zowel zij als haar klasgenootjes scheren nog niet. Ik zou niks zeggen, dat soort dingen regelt zichzelf wel.

toto1

toto1

08-07-2012 om 10:02

Zolang ze het zelf niet aangeeft

Zou ik het niet doen. Mijn dochter van 12 scheert wel al haar benen, maar die heeft donkere en behoorlijk zware beharing. Maar dat is ze pas gaan doen toen ze het zelf vervelend ging vinden.

Nee

Ik zou er absoluut niet over beginnen. Vind dat ik dan een probleem zou creëren dat er misschien nooit komt. Misschien ook wel, dan kun je er altijd op inspelen, zie je dan wel weer. Maar misschien vindt ze het niet erg en dan zou ik niet degene willen zijn die haar aanpraat dat er wel iets mis mee is.

amk

amk

08-07-2012 om 12:02

Niet

zolang wij vrouwen dit elkaar blijven aanpraten blijven we bezig. Een lichaam is mooi zoals het is, met of zonder haar.
Als je dochter er helemaal niet mee bezig is niets doen. Het is nu vooral jou ding, niet het hare, en misschien wordt het wel nooit het hare en blijft ze lekker volledig behaard rondwandelen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-07-2012 om 15:40

Al jong

De mussen vielen van het dak en dochter vertikte het om een jurk of rok aan te trekken. Ze liep alle dagen in een lange spijkerbroek. Flink doorgevraagd tot ze schoorvoetend meldde dat ze haar benen zo harig vindt.
De opties doorgesproken en gekozen voor een electrisch scheermes. Ze was toen 9 en ik heb haar zelden gelukkiger zien kijken.

Rosa van der Zanden

Electrisch scheermes?

He, iets nieuws? Waar koop je dat?
Hier dochter die ook van de te zichbare haren af wil. Scheermesjes vindt ze eng en een scheerapparaat vindt ze niet zo effectief en een worsteling. Is dit misschien een idee?
Nu knippen we soms wat weg, maar ik heb er niet zo'n zin in om weer een scheerapparaat te kopen wat vervolgens toch weer niet handig is.

toto1

toto1

08-07-2012 om 16:53

Anne

Is ontharingcreme misschien een idee?

Toto1

Keuzes, keuzes. Dochter is nogal overgevoelig en dan weet ik niet hoe ze reageert op ontharingscreme. Misschien een keer een klein beetje proberen of zo. Maar een iets handiger scheerapparaat lijkt me voorlopig iets realistischer.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-07-2012 om 20:06

Zo'n scheerding

Ik weet niet hoe het heet. Geen epilady want dat ging teveel pijn doen maar zo'n vrouwenscheerapparaat. Een van Braun heeft ze, met verschillende opzetstukken en ze kan het ook snoerloos gebruiken.
Rosa van der Zanden

Bernb

Bernb

08-07-2012 om 20:56

Wel eens rustig vragen, zonder aanzetten tot

In groep 8 had mijn dochter een meisje in de klas die ook erg behaard was, armen en benen. Was ook blond dus niet zo zichtbaar als dochter die heel donker is. Daar werd door de meiden onderling wel over gekletst. Nu zegt dat natuurlijk meer over die meiden(ook mijn dochter) dan over dat meisje maar ik zou dat toch heel vervelend vinden. Mijn dochter had bijvoorbeeld erg last van haartjes op haar bovenlip. Tot een bepaalde leeftijd nooit niks van gezegd, wist ook niet goed wat ik daar mee aan moest, zeggen of niet. Een vriendin van mij maakte er een keer een opmerking over tegen mij en toen heb ik het ook eens aangekaart bij dochter. Bleek dat ze dat erg vervelend vond maar ook niet goed wist wat ze ermee aan moest. Nu laten laseren en nergens last meer van. Achteraf vertelde ze wel dat ze daar wel eens opmerkingen over kreeg van kinderen uit de klas(brugklas)

suus36

suus36

09-07-2012 om 09:20

Vanaf 10

Mijn dochter was zo behaard dat ze ermee gepest werd. Ze scheert nu haar benen zelf onder de douche. De eerste keer heb ik geholpen. Ze is nu 12 en regelt het helemaal zelf. Gaat prima.

Tango

Tango

09-07-2012 om 12:16

Hier

Heeft dochter van 11 een aantal maanden geleden zelf het scheermesje ontdekt en scheert nu regelmatig haar beenharen en volgens mij zelfs armharen. Ook schaamharen ziet ze liever niet, dus die gaan ook weg, de enkele die er nog maar zitten. Ik laat haar maar haar gang gaan, sommige moeders van vriendinnen vinden dat weer raar, maar het kan toch weinig kwaad. Ja, je krijgt er stoppeltjes van, maar dat merkt ze vanzelf wel. Maar ze vindt de haren niet mooi, dus mag ze ze van mij afscheren. Overigens zijn ze ook gewoon blond en zou ik me er niet aan storen, maar smaken verschillen natuurlijk.

Laat haar dat zelf bepalen!

Praat haar geen schaamte over die blonde haren aan zeg! Het is niet jouw taak haar hierop te attenderen.
Dat is anders met transpiratie of zo, als ze dat zelf niet zou opmerken. Maar beharing - laat haar daar zelf een weg in vinden!

madelief

madelief

10-07-2012 om 21:17

Dank

Ik laat het inderdaad nog maar even zitten. Het probleem bij dochterlief is dat ze niet wil afwijken maar ook niks aanneemt dus ik wil haar niks opdringen maar ook niet dat ze ermee gepest wordt. Altijd een dilemma bij haar. Laat het maar op zijn beloop en tip het af en toe aan. Bedankt voor het meedenken!!

+ Brunette +

+ Brunette +

10-07-2012 om 22:54

Afwachten inderdaad

Ik neem aan dat als ze ermee gepest zou worden, ze daar zelf wel mee aankomt en dan kun jij suggesties geven over wat te doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.