Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mty

mty

16-11-2008 om 13:45

Beste vriendin en haar zoon

Ik wil jullie even iets voorleggen wat laatst bij mij gebeurde:
ben met zoon (12) op visite bij beste vriendin op verzoek van haar zoon (5). De kinderen spelen leuk met elkaar, maar de zoon van mijn vriedin probeert stoer te doen door ruw te spelen en rare woorden te zeggen tegen mijn zoon. Deze reageert hier niet op en ze spelen verder. Op een gegeven moment komt mijn zoon beneden en zegt dat de zoon van mijn vriendin "geen vriendjes meer wilt zijn "met hem. Hij trekt zich er niet zoveel van aan (lijkt) Blijkt dat de zoon van mijn vriendin met een knuffel naar hem gooide en mijn zoon hem "raak" teruggooide op zijn buik waardoor zoon van vriendin boos werd. Zoontje reageert hierop door mijn zoon weg te willen sturen en totaal te negeren. Vriendin reageert hierop door te zeggen dat het een familie-trekje is en grappig is om dit terug te zien bij je kinderen. Vind ik dus niet, vind het een negatieve eigenschap die je af moet leren. Maar, om de sfeer niet te verpesten zeg ik hier niets over. Nu vraagt het zoontje of hij zijn vriend van 14 mag bellen (om 16.30 uur) om bij hem te komen spelen. Van vriendin mag dit. Ik ben hier niet blij mee, het is een poging van zoontje om mijn zoon te kwetsen en te laten zien dat hij niet meer belangrijk is voor hem en hij wel andere (nog oudere) vrienden heeft. Dat had mijn vriendin toch kunnen inzien en kunnen vertellen aan zoontje? Of zie ik dit verkeerd? Ik heb al eerder een aanvaring gehad met haar over het gedrag van haar zoon en wil dit niet allemaal op een spits drijven, maar het zit me wel dwars. Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heb het 3x gelezen

Ik heb je verhaal 3x gelezen en begrijp er nog steeds niet veel van. Je 12 jarige zoon speelt met een jongetje van 5. Omdat de moeders vriendinnen zijn. Meer als dat moet je er niet van maken. We praten hier niet over vriendschapsperikelen op gelijk niveau. Je puber speelde met een kleuter.
Ik zou zelf tegen mijn zoon gezegd hebben: "Waarom gooi je die knuffel zo hard terug? We weten wel dat jij sterker bent."
Toen kleuter vervelend was had je zoon gewoon weg kunnen lopen. En dat de kleuter reageerd met: "Ik ben je vriend niet meer, ik ga iemand anders bellen." Is niet echt vreemd gdrag voor een 5 jarige. Zijn moeder gaf geen toestemming om te bellen, probleem opgelost toch? En dat je het een minder leuk karaktertrekje vindt, daar heb je gelijk in. Maar een 5 jarige moet nog veel leren hoe je met mensen omgaat. Hij krijgt het toch niet voor elkaar om een 12 jarige te kwetsen met dit soort opmerkingen? Die prikt daar toch wel doorheen?
Mijn 10 jarige speelt regelmatig met zijn kleine nichtje. Als ze vervelend is komt hij gewoon even bij mij zitten."Help me, redt me van die irritante kleuter."Ik zou het niet goedkeuren dat hij haar pijn doet, ook al is hij boos. Het leeftijdsverschil is te groot.En dat begrijpt hij prima.
Je hebt al eens een aanvaring gehad over het gedrag van haar zoon. Misschien moet je het opvoeden aan haar overlaten. Ieder doet het op zijn eigen manier. Ze had ook boos kunnen worden omdat jou zoon haar kind pijn deed. Wie verwacht dat nou van zo`n grote knul?

mijk

mijk

16-11-2008 om 14:26

Ik denk ook

dat je kunt merken dat het lang geleden was dat je zoon 5 was. Die is sociaal gewoon zo ver nog niet en dat kun je hem ook niet leren door boos op hem te worden. Overigens klinkt het meer alsof jij problemen met je vriendin hebt dan dat jullie kinderen problemen hebben.

Sjillie

Sjillie

16-11-2008 om 17:37

Waarom

speelt een 5 jarige zoveel met pubers?????????

Dat is de eerste vraag die me bij dit verhaal opkomt.

Tirza G.

Tirza G.

16-11-2008 om 19:53

Precies tops

Zeven jaar leeftijdsverschil, en omdat dat niet goed gaat belt kleuter iemand die négen jaar ouder is. Ik snap hier geen bal van.
Vriendin met Kleuter-5 belt Mty. Hoi, kom je een bakkie doen met Zoon-12? Want mijn Kleuter-5 wil met hem spelen! Dan zegt je toch, als Moeder-Mty zijnde: eeeeeh, ben je wel helemaal lekker in je paasei? Hoezó jouw kleuter-5 wil met Zoon-12 spelen? Daar heeft Zoon-12 toevallig helemaal geen zin in, die zit huiswerk te maken.
Ik vind het een raar verhaal.

Tirza

MaximeM

MaximeM

16-11-2008 om 20:16

Gedrag van moeder

Hoi,

Ik vind het gedrag van de moeder van de 5 jarige het minst leuk. De 5 jarige zou ik niet zo heel veel kwalijk nemen, het is niet leuk maar dit soort dingen passen wel bij die leeftijd. Wel weet ik dat mijn 12 jarige er niet zo veel aan zou vinden om met een 5 jarige te gaan spelen.

Maxime

Vlinder

Ja, best ingewikkeld verhaal. Maar er staat toch echt dat zoon van 12 de knuffel " raak teruggooide in zijn buik ".Ja, of het hard was weet ik niet. Weet niemand, misschien moeten we daar eerst wat testen voor afnemen via TNO...( geintje)
En jij hebt gelijk, zoontje mocht wel bellen. Ja, wat een vreselijke vriendin. En nee, ik ga het verhaal niet voor de 4e keer lezen.Maar goed, ga even de verdere reacties lezen....

Roos

Roos

16-11-2008 om 21:52

Vreemd

Inderdaad erg vreemd allemaal hoor. Ik kan me nog voorstellen dat de kleuter een soort adoratie voor puber heeft en het daarom leuk vindt als mee komt op visite. Oke, erg aardig van puber dat hij dat dan ook nog doet. Maar als moeder van kleuter zou ik me toch een beetje schamen als het dan zo uitpakt, en ik vind haar reactie dan ook heel raar.
Mooi leermoment zou ik zeggen, niet meer je puber meenemen daarheen.
Roos

Dropke

Dropke

17-11-2008 om 18:19

12 en 5, zeer vreemd

Ik vind dit totaal geen vergelijking. Een kind van 5 wil je zoon kwetsen ? Is dat dan geen normaal kleutergedrag ? Jij doet me pijn en ik wil niet meer met jou spelen. Ja, dan kan hij wel begonnen zijn, maar misschien moet een kind van 12 dan het verstand hebben weg te lopen. Je hebt serieus een aanvaring gehad over het gedrag van haar zoon ? Ik snap jou denkwijze totaal niet, maar misschien ben ik wel een muts ?!

gr Dropke

Ik zou het niet goed vinden

dat mijn 5-jarige zoontje met jongens van 12 en 14 jaar speelt! En die jongens? zitten die daar op te wachten dan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.