Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2013 om 09:51
Ooit las ik hier een boekentip over een boek waar veel slimme rekendingen instonden, het zou een leuke uitdaging zijn voor goede rekenaars. Ik heb in het archief gezocht maar kon het niet vinden. Iemand een idee? Ik wil het mijn zoon graag cadeau doen!
Volgens mij was het een verhaal? Andere tips zijn trouwens ook welkom!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
24-01-2013 om 16:13
Dank je!
Lijkt me erg leuk!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
24-01-2013 om 21:45
Leeftijd volgens mij ongeveer vanaf groep 7/8
Bij zoon op school is het boek voorgelezen in een groep 6/7 maar dit was een klas vol hoogbegaafden.
Met grote interesse voor getallen kan groep 5/6 ook wel. Gewoon uitproberen toch. Je kunt het boek altijd een jaar wegleggen.
Voor kinderen met juist weinig interesse zou ik eerder denken aan de brugklas of tweede klas VO. Het verhaal wordt zo goed gebracht, dat getallen weer leuk worden en beter begrepen worden.
25-01-2013 om 07:44
Dochter
Onze dochter heeft het in groep 3 gelezen; leeftijd kun je bij sommige kinderen vaak wel loslaten. Een aanrader!