Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

20-02-2011 om 21:45

Boeken over op een 'andere' manier kinderen krijgen

Hallo!

Ik ben op zoek naar boeken die je met of aan kinderen kunt (voor-)lezen over kinderen die niet op de 'normale' manier verwekt of 'gemaakt' zijn, dus via IVF, IUI, eiceldonatie, etc. Heeft iemand tips?

Alvast dank

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

21-02-2011 om 13:35

Ik vind je lief

in het boek ik vind je lief staat ook uitgelegd op welke andere manieren je kinderen kunt krijgen, homoparen, ivf etc. Maar heel uitgebreid is het niet

Valkyre

Valkyre

21-02-2011 om 16:12

Bieb?

Ik zou eens navraag doen bij de bieb. Bij grotere bibliotheken hebben daar vast wel een paar boeken over, en dat is ook iets waar de meeste medewerkers zich graag op storten (uit een andere vestiging laten komen, dat werk).

Katja

Katja

28-02-2011 om 14:28

Interesse

Hoi Kiki,
ben wel benieuwd of je iets hebt gevonden? Vond het wel een intrigerende vraag, omdat ik zelf 2 kinderen heb via de hele medische mikmak. Ik heb er alleen nog nooit een woord aan gewijd, omdat ik het niet relevant voor ze vind. Als er vragen zijn, krijgen ze dus het standaard verhaal. Hun herkomst uit een petri-schaaltje komt nog wel eens ter sprake als ze 18 zijn of zo, had ik zo gedacht....
Kies jij bewust voor andere aanpak?

notje

notje

02-03-2011 om 13:45

Misschien hier?

http://www.freya.nl/web_boeken/boeken.php?Cat=Kinderboeken&Submit=Go

Hier zijn we erg open over de manier waarop ik zwanger ben geraakt (ivf-icsi).Nog nooit aan gedacht om er een boek over te zoeken.Ik heb een mooi fotoboek (voor volwassenen waarin te zien is hoe een icsi werkt,en tot nu toe was dat genoeg.

Toevallig

Gisteren reden we langs het AZU (tegenwoordig UMCU geloof ik). We wonen er nu niet meer in de buurt dus komen er eigenlijk nooit meer langs. Ik moest meteen terugdenken aan de tijd dat we daar heel vaak kwamen voor een IVF behandeling. Ik zei tegen mijn man: Zullen we haar nu maar vertellen dat ze hier is ontstaan .
Wil het haar zeker nog wel vertellen, maar ze is nu pas 6 (nee mam, alweer bijna 7) en ik heb haar dus ook nog niet gezegd hoe normaal gesproken een baby onstaat.....Ik wacht er dus nog maar een paar jaar mee.

groetjes van Charlotte

Asa Torell

Asa Torell

09-03-2011 om 19:56

Bijna 7

Dat is mijn zoon ook, en die weet al een paar jaar hoe baby's gemaakt worden. Leestip: 'Ik vind jou lief' van Sanderijn van der Doef, waar trouwens ook wel iets in staat over de verschillende manieren waarop baby's gemaakt kunnen worden. Misschien wel al te kinderachtig inmiddels.
Het valt me trouwens op hoeveel boeken voor deze leeftijd gewoon over zaken als 'paren' praten, ik ben dus wel blij dat ik me niet druk hoef te maken over vragen die daarvan kunnen komen, en dat het hier gewoon een huis- tuin- en keukenonderwerp is. Ik ben er overigens uit mezelf over begonnen, er kwamen niet echt vragen over.

ayla

ayla

10-03-2011 om 09:54

Al een paar jaar

Dochter van 6 weet al een paar jaar hoe baby’s gemaakt worden en ze weet ook dat zij op de normale manier ontstaan is en kleine broer via ICSI. Waarom zou ik haar dat niet uitleggen. Ze zit nu ook helemaal in de seks fase, iedere keer dat ze de woorden seks, zoenen of wat dan ook hoort verandert ze in een giebelende keukenmeid. Ik dacht dat die fase eigenlijk pas in de pubertijd kwam :-0

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.