Boekenwurm
30-09-2014 om 19:56
Boekendraadje voor Harry Potter fan
Dochter van 11 heeft o.a. gelezen de Harry Potter serie, Percy Jackson serie, Kronieken van de onderwereld van Clare. Wie heeft een tip wat voor boeken nog meer bij haar in de smaak zullen vallen? Ze vraagt steeds om boeken maar ik zie door de boeken het (juiste) boek niet meer in de bieb. Ze heeft ook een e reader waar ik wel eens e boeken voor koop. Nog fijner als de boeken beschikbaar zijn als e boek. Ik hoor graag van jullie!

Katniss
30-09-2014 om 20:14
Lemony Snicket
Mijn dochter heeft net deel zoveel van de Lemony Snicket serie ontvangen, die vandaag uitgekomen is.

Thursday Next
30-09-2014 om 20:36
Lemony Snocket inderdaad, hoever zijn ze nu met vertalen? Dochter hier kon niet wachten en heeft de serie in het engels gelezen.
Verder misschien:
boeken van Diana Wynne Jones? Helaas ook niet allemaal vertaald.
Het gouden kompas van van Phillip Pulman.
De serie van Septimus Heap, schrijfster Angie Sage.
Araminta Spookie, iij van Angie Sage, al wel wat te kinderachtig denk ik.
De vampier-serie(s) van Darren Shan.
In de ban van de ring, en de Hobbit van Tolkien

Anneque
30-09-2014 om 20:44
Het Magische Wandtapijt
Kijk eens of die serie (zie titel) wat voor haar is? Van Henry Neff:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Henry_H._Neff

Katniss
30-09-2014 om 20:56
Vertaling
Ik weet eigenlijk niet welke delen van Lemony Snicket vertaald zijn. We hebben ze alleen in het Engels (net als Harry Potter overigens). Zelf vond ik the Hunger Games geweldig onderhoudend. Die zijn volgens mij wel vertaald.

mijk
30-09-2014 om 21:08
En natuurlijk
De grijze jager en broederbAnd, ben je toch weer 15 boeken verder

Thursday Next
30-09-2014 om 21:10
boekenwurm
je mag me wel even mailen op thursday.next ad mail.com voor e-books

lisbeth
30-09-2014 om 21:32
HP fan hier
Van 10. Is ze nu aan het herlezen in het Engels. Daarnaast heeft ze nog game of thrones gelezen en dat vond ze wel oké. De grijze jager en broederband kan haar niet boeien.
Het gouden kompas ligt hier ook klaar maar dochter heeft wat moeite om af te schakelen van de HP serie

Jessica O
30-09-2014 om 21:39
hier
Aeon colfer ofzo, kan nu niet kijken, zoon ligt te slapen
broederband, grijze jager, mistmantel trilogie, percy jackson

Angela67
30-09-2014 om 22:03
Nicolas Flamel
"de zesdelige fantasy/avonturenserie De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel van de Ierse schrijver Michael Scott."
gr Angela

Vera*
30-09-2014 om 22:07
aimee carter
De godinnentest en de godinnenjacht zijn in het Nederlands. Deel drie is geloof ik ook net uit in het Nederlands maar anders zijn er nog volop delen in het Engels.

Linda K
30-09-2014 om 23:54
Game of Thrones
Ik vond het al wat opmerkelijk, lisbeth. Als ik oudste mag geloven, zijn die niet erg geschikt voor jonge kinderen (en als ik de shows zie, geloof ik dat ook wel). Hij heeft ze (de boeken die toen uit waren althans) op 15-jarige leeftijd gelezen. Jongere broer (toen 10) wilde ze ook graag lezen, maar dat heeft oudste uit zijn hoofd gepraat. Jongste is inmiddels bijna 15, maar heeft ze nog steeds niet gelezen dus ik denk dat oudste hem goed bang heeft gemaakt.

lisbeth
01-10-2014 om 06:59
Linda
Ik,ken de tv serie een beetje en als de boeken een beetje daarop lijken dan moet ze nog een paar jaar wachten. Ik heb dé hele serie op mijn ereader staan maar ben er zelf ook nog niet aan begonnen.

Jessica O
01-10-2014 om 07:50
het is
De serie over artemis fowl
En die serie die angela aangaf vind zoon ook een aanrader.
Er zijn pas trouwens meer boekendraadjes geweest

Boekenwurm
01-10-2014 om 09:10
Wow veel....
Met zo veel keus kan dochter nog wel even vooruit! Het grappige is dat dochter, toen ze in groep 3 zat, niet wou lezen. Pas toen ze een Dolfje Weerwolfje boek in handen kreeg begon haar interesse in lezen. Tegenwoordig neemt ze stiekem haar e reader mee naar school. Ze weet dat het niet mag van mij want straks vergeet ze het ergens of laat het vallen. Toch kan ze het niet laten en dat ding smokkelt ze bijna dagelijks mee. Stiekem kan ik er wel om lachen. Ze let er wel heel goed op want is er erg aan gehecht . Bedankt voor alle boeken tips! Ik ga het allemaal bekijken. Thursday Next, ook bedankt voor het aanbod, ga ik zeker doen.

skik
01-10-2014 om 09:31
Lord of the Rings
Mijn leesverslaafde 11-jarige is nu na Harry Potter, de Grijze Jager, Broederband, Artemis Fowl, Narnia e.d. nu de Lord of the Rings serie aan het lezen.
skik

lisbeth
01-10-2014 om 09:41
Mijn dochter
Heeft in groep 3 leren lezen met geronimo stilton. Ze heeft heel wat boeken verslonden daarna.

Katniss
01-10-2014 om 09:57
Zucht
Mijn 9-jarige, al drie jaar Avi-uit, krijg ik nog steeds niet aan het lezen. Simpele boekjes vindt ze leuk, 10 keer dezelfde ook, maar het echte werk vindt ze saai (?). Ik ben benieuwd of dat ooit nog gaat komen. Oudste had op die leeftijd al de halve boekenkast uit.

Lynna
01-10-2014 om 10:07
Verborgen universiteit voor volwassen hp fans
Ik heb afgelopen week het boek de Verborgen Universiteit van Natalie Koch gelezen. Is echt voor de volwassen hp fans onder ons, niet voor kinderen. Maar misschien is toch wel iemand blij met deze tip. Ik vond het in ieder geval geweldig! Er zijn nu 2 delen uit, derde deel volgt nog. Ik kan niet wachten

marie
01-10-2014 om 13:09
fantasy e.d.?
Moeten het beslist boeken in die stijl zijn?
Want anders zijn boeken van Thea Beckman ook een idee?
Zoals de serie van "Kinderen van moeder aarde".
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.