Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ilva

Ilva

23-10-2010 om 22:27

Broekplassen

Mijn zoontje van 5 (eind van het jaar wordt hij 6) plast nog regelmatig in z'n broek. 's-nachts is hij helemaal zindelijk. Al voor z'n derde jaar was dat zo. Overdag gaat op school altijd goed. Maar thuis of op het schoolplein vlak voor het naar huis gaan, gaat het toch vaak fout. Soms een klein beetje soms heel veel. Hij vindt het zelf vreselijk, huilt ook dan. Hij is meestal wel onderweg naar de wc maar red het niet op tijd. Ik stuur hem regelmatig naar het toilet maar toch gaat het mis. Vaak als hij moet lachen maar ook als er iets onverwachts gebeurd. Wat moeten we nu, naar de dokter gaan, of doet hij het toch zelf?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klinkt

alsof hij zijn plas extra ophoudt en dan gaat het al snel fout. Hadden we hier ook. Het ging hier op een gegeven moment over (hoewel het nog af en toe gebeurd als er iets afgemaakt moet worden of de film spannend blijkt). Misschien zijn er trainingen om kinderen aan de ene kant te leren welke aandrang nu hoog-nodig is en aan de andere kant de spieren iets sterker te maken. Ik zou het even vragen aan je huisarts of de schoolarts als je die tegenkomt.

Ilva

Ilva

25-10-2010 om 13:51

Huisarts

Ja, huisarts daar dacht ik ook al aan. Maar om daar nou speciaal voor naartoe te gaan vond ik ook wat ver gaan. Als we dus weer eens moeten zal ik het eens vragen.
Bedankt.

Hield vanzelf op

Mijn jongste zoon heeft ook dit probleem heel lang gehad. Gewoon de tijd niet nemen om te plassen of gewoon nog niet goed voelen waneer hij moest gaan. Ik heb met hem een beloningssysteem gedaan, maar uiteindelijk is het gewoon vanzelf weggegaan. Vorige week zei ik nog tegen hem dat hij al heel lang geen ongelukje meer had gehad. Hij was daar zelf ook heel blij om, want hij deed het echt niet expres. Hij is nu 5½ jaar!

(heb trouwens wel bij de huisarts toen hij 4 was laten kijken of er niet iets medisch aan de hand was door zijn urine te laten testen)

Ilva

Ilva

27-10-2010 om 16:08

Huisarts

Manlief moest vandaag bij de huisarts zijn en heeft er nog even naar gevraagd. De huisarts zei ook dat het zeer waarschijnlijk vanzelf overgaat en dat we ons tot z'n 8ste (!!!) verjaardag ons niet te druk over moeten maken. Hij is nu bijna 6 en hopen dat het dan maar snel overgaat. Bedankt Kayden, ik krijg weer wat hoop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.