Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
smiespel

smiespel

12-10-2012 om 17:19

Buitenkleding sport

't zal vast een onnozele vraag zijn maar oké:

Mijn dochter is een buitensport gaan doen, en het aan het einde van de dag een uur training. Het begint dan al flink koud te worden, vandaag waait het ook en daarbij regent het. Ze stoppen alleen een paar minuten als het gaan onweren of bij stortregen.

Hoe kleden jullie kinderen zich hier op als ze gaan hockeyen/voetballen/tennissen ed? een regenpak lijkt me niets, maar wat dan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier hockey

al sinds haar 7e, ze is nu 13. Als het regent en koud is, doet ze een trainingsbroek aan die gauw droog is met een legging eronder.
En een dun regenjasje. Training gaat inderdaad hier ook bijna altijd door. Ook draagt ze als het koud wordt 's avonds hockeyhandschoentjes met grip om de stick vastte kunnen houden.
Overigens traint ze tot op heden dit seizoen nog steeds in haar korte hockeyrokje met een T-shirt. Wordt warm van de training.

sjaan

sjaan

12-10-2012 om 18:01

Trainingspak

Hier voetbal, dus ook buiten. Maar van kleins af aan, zo lang als ze het warm hebben sportshirt met korte broek. Bij kouder of nat weer een trainingsjas en trainingsbroek. In het verleden had hij een regensportjack, maar hij vind dat niks. Bij extreme kou handschoenen en muts vinden ze ook wel eens prettig.

Met wedstrijden doe ik bij heel koud weer wel eens een trainingsjas of thermoshirt onder het shirt van de club aan.

smiespel

smiespel

14-10-2012 om 17:54

Maar

Maar sjaan dan wordt ie toch helemaal doorweekt? Iets onder de kleding is fijn tegen de kou maar niet tegen regen?

Een dun regenjasje kan maar dat moet dan zo dun zijn dat het niet zweterig is met het sporten, dat lijkt me niet fijn. Zou je zoiets bij de scapino ed kunne halen? Ik ken alleen van die zware dikke regenjassen

amk

amk

14-10-2012 om 18:29

Douchen

na het sporten douchen en droge kleren aan, dan naar huis of in je natte kloffie net zo nat door de regen en dan thuis douchen.
Dat is wat de kinderen hier doen. Wel een trainingsbroek aan, maar geen regenkleding, zweten doen ze toch wel.

angelina ballerina

angelina ballerina

14-10-2012 om 22:49

Ik vind het ook lastig

Onze dochter zit sinds een paar maanden op voetbal en ik twijfel ook steeds aan haar kleding. Vorige week heeft ze in de stromende regen getraind in een gewoon trainingspak en ze kwam helemaal koud en doorweekt thuis. Ik vond het zo zielig voor haar, haha, maar zij vond het leuk. Ik denk dat het er bij hoort en dat kinderen het schijnbaar prima vinden. Op zaterochtend moet ze steeds om 9 uur al spelen en dan is het nog ontzettend koud.Loopt ze in een korte broek en dun shirt. Dat vind ik ook niks maar iedereen doet het dus het zal wel goed zijn.

9 uur

Ja! Voor de ouders is het kouder (voeten: nat gras) dan voor de kinderen. Langs de lijn dikke sokken en winterlaarzen aan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

sjaan

sjaan

15-10-2012 om 10:18

Zelf

Ik loop zelf hard ook in weer en wind en weet dat je het snel te warm hebt met sporten. Zelf ga ik ook niet in een regenjack hardlopen, moet er niet aan denken. Ik heb een heel dun jack aan waar de regen dwars doorheen komt. Heerlijk.....

Als ze klaar zijn met sporten, meteen onder de warme douche of droge kleren aan. En dan vind ik het belangrijk dat ze dit doen direct na het sporten. Ben vorig jaar leider geweest van een voetbalteam maar bij ons was het altijd verplicht douchen. Dus dan voorkom je dat kinderen helemaal doorweekt naar huis fietsen. Want dan koel je veel te hard af.

Succes.

Snuggle's

Snuggle's

15-10-2012 om 13:21

Ook

In een regenjas sporten is echt niet lekker. Tijdens het sporten heb je er ook niet zo'n last van.
Mijn zoon is keeper, en voor bij wedstrijden had ik vroeger wel thermo shirts voor hem omdat hij tijdens een wedstrijd natuurlijk veel stil staat. Maar toen hij ouder werd vond hij het stom en staat hij dus gewoon zo in het doel, evt een gewoon shirt onder z'n keepersshirt. Tja, hij heeft het vaak koud gehad maar is er tot mijn verbazing nooit ziek van geworden ofzo, dus dan moet hij het zelf maar weten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.