Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Daan

Daan

18-11-2010 om 10:26

Buitensluiten op school/voetvalvereniging

Mijn kind is tien jaar, en heeft drie jaar lang twee beste vrienden gehad, een achterbuur jongen en nog een, ik noem hem maar x. Ze zitten samen in de klas maar zitten ook samen in dezelfde voetbalploeg. Sinds een jaar heeft x zich tegen mijn zoon gekeerd op een hele vervelende manier. Op zich is dit al heel vervelend maar goed dat gebeurd. Maar die x, zit nu ook iedereen (inclusief ook het achterbuurjongetje ) op te stoken en nu wordt mijn zoon dus door bijna alle schoolvriendjes buitengesloten (meelopers) Ook probeert x dit bij voetballen maar omdat mijn man leider is van de ploeg heeft x hierniet zoveel macht als op school. Mijn kind wil hierdoor niet meer naar school, klaagt continue over buikpijn en hoofdpijn. Er zijn al verschillende gesprekken geweest. Op school, met de ouders van x (die ook tot onze vrienden behoren). Mijn zoon heeft sinds 3 weken hulp van een psycholoog om met zijn angsten, pijn en verdriet om te gaan. Maar ook wij als ouders zouden graag wat handvaten krijgen om hier zo goed mogelijk mee om te gaan. Alvast bedankt voor de reacties.
Daan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Voetbalbestuurder

Voetbalbestuurder

18-11-2010 om 11:23

Stevig gesprek

Ten eerste wat goed, dat jullie goed in gesprek zijn met de ouders van X, dat hoor je vaak anders. Ten tweede kijk ook even in puberteit, daar loopt ook een draadje over pesten. Verder vraag ik me af of de oorzaak van het pesten niet juist gezocht moet worden in het feit dat je man leider is van het voetbalteam? Misschien speelt er jaloezie en ziet X op school zijn kans schoon? Misschien trekt je man zijn zoon onbewust voor? Mijn dochter zit in een team met 16 spelers (11-tal) en zij had tot vorige week elke wedstrijd als eerste wissel gestaan, het was een teamgenootje van mijn dochter opgevallen dat de zoon van de leider nog niet een keer gewisseld was en haar moeder had gezegd dat ze dat dan maar tegen de leider moest zeggen, daarna stond zoon dus wissel. Sommige kinderen zijn niet zo mondig als dit vriendinnetje en gaan het op het betreffende kind afreageren. Ik zeg niet dat dit bij jullie zo is hoor, maar wil het je toch meegeven. Verder denk ik dat een stevige preek van de hoofdtrainer misschien kan helpen? Wij merken vaak dat de hoofdtrainer meer indruk maakt dan de meester of juf op opvoedkundig gebied. Zo heeft hij bij ons een preek gegeven over oneigenlijk gebruik van hyves, ook werkt het vaak allemaal wat sneller dan op school, hoofdtrainer krijgt een melding en treedt op, op school moet dat in het team besproken worden, moet de ib'er erbij en volgen er nog wat oudergesprekken etc. Verder merk ik rond de velden dat er veel jalouzie is onder de ouders, het gerucht dat kinderen van bestuursleden, leiders, trainers worden voorgetrokken is vrij hardnekkig. Vorig jaar nam mijn man een moeder en zoon mee die invallen bij mijn dochter in het team (E11), zij vertelde aan mijn man (waarvan ze dus niet wist wie hij was) dat de kinderen van bestuurders bij onze vereniging enorm worden voorgetrokken hahaha, die stond raar te kijken toen mijn man zei dat zijn vrouw in het bestuur zat. Misschien speelt er ook zoiets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.