Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Cadeautip meisje 10 jaar

Hoi allemaal,

Over een tijdje wordt onze dochter 10 jaar. We komen er maar niet uit wat te kopen voor haar. Heb voor ander bezoek wel een lijstje gemaakt met haar, maar dat zijn kleine cadeautjes en wij willen toch een iets groter cadeau. Wie heeft er tips?

Ze houdt van buiten spelen, tekenen en schilderen, spelletjes, knuffels, etc.


Wij geven de laatste jaren steeds vaker een uitje. Zo zijn we een nachtje naar een alpaca-boerderij geweest, kaartjes voor soldaat van oranje staan nog op het lijstje om te geven. Zelf wil ze heel graag naar Londen en de Harry Potter studio’s, dus dat is ook nog een idee. Binnenkort gaan we een nachtje naar Rotterdam en naar een film van Harry Potter waarbij de muziek wordt gespeeld door een orkest. De musical 14 vond ze fantastisch! Dat soort dingen vind ze erg leuk tegenwoordig. Qua speelgoed begint het nu echt wel af te nemen wat ze nog leuk vind. 

Velisval

Velisval

24-10-2023 om 22:00 Topicstarter

Een uitje is inderdaad ook wel een leuk idee. We hebben al zo veel spullen in huis.. maar ze vindt heel veel dingen erg spannend, een film of musical oid vindt ze te druk/ te harde muziek. Een nachtje weg en zeker buitenland vind ik wat te prijzig, en lastig combineren met broertje waar dan iets voor geregeld moet worden.

mijn dochter wilde haar kamer veranderen in een tienerkamer. Van ons heeft ze een bankje gekregen (moet wel passen natuurlijk). Nieuwe kleur op de muur (heeft opa gedaan). 

Jaar hiervoor heeft ze een m2 tuintje gekregen. Grote bak voor in de tuin waar ze zelf voor zorgt. Groentes lukken niet goed bij ons, maar bloemen doen het heel goed. Dit jaar zelfs enorme zonnebloemen.    

Verder ook vervanging van spullen voor tienerversies: etui, schooltas dat soort spul.

Velisval schreef op 24-10-2023 om 22:00:

Een uitje is inderdaad ook wel een leuk idee. We hebben al zo veel spullen in huis.. maar ze vindt heel veel dingen erg spannend, een film of musical oid vindt ze te druk/ te harde muziek. Een nachtje weg en zeker buitenland vind ik wat te prijzig, en lastig combineren met broertje waar dan iets voor geregeld moet worden.

Dat is dan inderdaad wat lastig ja, ook met nog een broertje. Hier enigs kind, dat scheelt al

Houdt ze van zwemmen? Dagje CenterParcs ofzo misschien? Of de dierentuin ofzo? 

Je schrijft ook dat ze van spelletjes houdt.
Heeft ze de spellen Azul en Splendor al?
Beiden familiespellen voor 2 tot 4 spelers. Binnen 45 minuten te spelen. Leuk met alle aantalen. Laagdrempelig toch tactisch.

RavIvaR schreef op 24-10-2023 om 22:16:

Je schrijft ook dat ze van spelletjes houdt.
Heeft ze de spellen Azul en Splendor al?
Beiden familiespellen voor 2 tot 4 spelers. Binnen 45 minuten te spelen. Leuk met alle aantalen. Laagdrempelig toch tactisch.

In dat kader vind dochter Tokaïdo helemaal leuk! Is ook erg tactisch inderdaad, leuk voor volwassenen ook. En Droomhuis inclusief uitbreiding is ook een hit hier.

Bluetooth speaker of google nest mini.

Is er iets waar ze wel een abonnement op zou willen?

Afhankelijk van hoe graag ze tekent en schildert...(en de ruimte in huis) een kinder-schildersezel, eventueel aangevuld met mooie kwasten en nieuwe verf? 
Dat kan je dan ook weer als cadeausuggestie doen voor anderen eventueel, net als schildersdoeken. (die van de Action schijnen OK te zijn, maar ook bijvoorbeeld Xenos had doeken/canvas) Maar goed, alleen als je denkt dat kind hier daadwerkelijk iets mee gaat doen natuurlijk. 

Mijn dochter kreeg voor haar 10e verjaardag een abonnement op de tina. Je hebt ook het blad meiden. Die laatste is wat meer op knutselen gericht.

Een abonnement op Donald Duck? (Mijn dochter is 10 en verslaafd aan Donald Duck.)
Inline skates of rollerskates? Skateboard?
Leuke hoody met een merk of plaatje wat ze leuk vindt.
Mooie teken- of schilderset/ -koffer
Posca stiften
Nieuwe tas voor school
Leuke koptelefoon

Hele mooie uitgebreide teken of knutselset, of een tekentablet? Dan kan je dat ook digitaal bewerken. Die van Wacom schijnen fijn te zijn, en heb je voor iets van 50€

Velisval

Velisval

25-10-2023 om 08:45 Topicstarter

Goede tips allemaal, bedankt!
Ik vind een abonnement wel een leuk idee, even kijken naar wat er leuk is. Ik vind de tina (nog) wat teveel over celebs en insta en dat soort dingen gaan, daar is ze nog helemaal niet mee bezig, zal eens kijken naar Meiden. Donald duck vindt ze niet heel leuk geloof ik. 
Schilderspullen ook een goed idee! Evenals een keertje zwemmen bij centerparcs, want dat vindt ze ook geweldig.

Ik weet niet waar je woont maar een cursus tekenen voor kinderen in Artis is echt leuk en goed begeleid. Ze is nu 24 en hier hangen ze nog aan de muur.

Onze ene dochter kreeg voor haar tiende verjaardag en mooie doos kleurpotloden van Faber Castell en een schetsboek, ze gebruikt de kleurpotloden 6 jaar later nog steeds veel.
Onze zoon kreeg op z'n tiende een set Gravitrax van ons en uitbreidingen van familie, dit wordt een paar jaar later ook nog steeds veel gebruikt, ook door de oudere kinderen.
En onze jongste weet nooit een groot cadeau, die is blij met wat kleinere dingen die vaak wel bij elkaar passen, zoals een set gouache verf met schildersdoeken, palet en penselen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.