Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sinterklaas

Sinterklaas

23-10-2012 om 18:46

Cadeautips

December (eigenlijk vanaf half november) is voor mij altijd een vreselijk drukke maand. Kerststress doe ik niet meer aan. Maar voordat die beste man in NL is wil ik graag cadeaus hebben geregeld voor mijn drie kinderen (3 jongens: 4,8,11) en man en opa/oma. Maar aarghhh... ik weet echt helemaal niks. ....
Meestal geef ik 'groot' cadeau, twee bij-cadeautje (samen zo rond de 20 euro), iets nuttigs, boek, klein grappig dingetje en een chocoladeletter. Voor jongste moet ik ook nog een cadeau voor het werk. En oh ja, cadeautjes voor in de schoen. Aaarghhh... zo'n leuk feest maar die cadeaus! Kinderen, met name de oudste twee, hebben zelf ook geen idee...

Kortom: inspiratie gevraagd?!
Mijn enige inspiratie is voor de oudste twee een nieuw trainingsjack/pak en bioscoopbon. Jongste wil graag zo'n Bruderding, rest van kadootjes gaat wel lukken (knutselspul, puzzel, verkleedkleren, nieuwe tas...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sinterklaas

Sinterklaas

23-10-2012 om 18:49

Man en opa/oma

Man en opa/oma krijgen niet zoveel hoor! Maar een beetje origineel cadeau-idee voor opa/oma zou fijn zijn. Die komen inmiddels om in het vogelvoedergebeuren, doucheschuimpjes, chocolaatjes, tijdschriften, fotolijstjes, etc.

Lego!

hier is Lego favoriet. misschien 1 thema zodat de cadeaus bij elkaar passen?

Clowntje

Clowntje

23-10-2012 om 19:53

Kaartjes voor voorstelling

Ik ben altijd fan van of mooie cadeau's of dingen die opgaan.
Hier tegenwoordig standaard kaartjes voor een leuke voorstelling van Sint. Als je ze nu besteld heb je nog keus genoeg, mijn kinderen genieten ervan en we zitten niet met nog meer speelgoed in huis.

Staatslot

opa's en oma's krijgen altijd een eindejaarslot. sint vraagt zich in het gedicht standaar af wat ze gaan doen met dat miljoen en of sint er nog iets van terug ziet in zijn schoen. kinderen zijn nu niet meer gelovig, maar voor hun was het altijd klip en klaar...opa's en oma's krijgen weer een miljoen van sint
wat kado's voor mijn niet gelovige kinderen betreft laat ik ze al maanden alles wat ze wille hebbe op een lijstje schrijven....anders weet ik het ook niet meer

Sinterklaas

Sinterklaas

24-10-2012 om 23:07

Alvast bedankt

Lego: we hebben hier een enorme berg, kinderen maken een keer wat na en daarna nooit meer. De kinderen weten dus dat er geen Lego meer bij komt.

Eindejaarslot vind ik leuk, ik maak er een oudjaarspakketje van met oliebollenmix, nepchampagne, sterrenflikkertjes, etc. Opa zal opkijken dat hij een keer geen harde worst krijgt.

En de oudste twee (8 en 9) weten echt niks. En dat gaat eigenlijk elk jaar zo. Ik wil ook graag iets wat het 'oh, gaaaf' gevoel oproept!

Ik ga nu wel wat cadeautips in telefoon zetten. Anders zit ik straks met 7 kado's voor het ene kind en nog maar 2 voor het andere kind.

madelief

madelief

25-10-2012 om 00:30

Bewaren?

Mijn oudste is in november jarig, vlak erna sinterklaas en verder het hele jaar nix... Ik spreek nu al een paar jaar af dat als ze niets weet zij wat minder krijgt. Wij bewaren het geld en als ze in de zomer iets leuks ziet ( in de winter kun je weinig zomerspeelgoed kopen) dan krijgt ze het alsnog. Ik vind het zo zonde om zomaar iets te kopen omdat het moet. Eigenlijk snapt ze dat heel goed en is ze in de zomer blij. Aan de jongste zeg ik in de zomer dat ze nog verjaardagsgeld had of zo mocht hij vragen waarom hij dan niets krijgt.
Om het evenwicht qua pakjes dan een beetje te bewaren brand ik een dvdtje of cdtje of koop ik een leuk tijdschrift of zo. Verdere tips; scheurkalender, stripboeken, tijdschriftabonnement. Voor opa en oma peobeer ik altijd iets voor het kamperen te kopen , of een leuke cadeaubon bv een kledingbon of een saunabon iets waar ze zelf niet snel geld voor uit zullen geven.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ja lastig

oudste hier (ik heb 2 dochters van 9 en 3) krijgt een Schleich paardenstal (duur dus 2e hands gekocht op marktplaats) met nog wat nieuwe paardjes (ze spaart ze al jaren). Verder als ik het kan vinden voor niet al te veel geld: een wedstrijd outfit (witte paardrijbroek, handschoentjes etc), paardrijvest van de manege. En ze wil een bepaald boek met geheimen oid voor meiden, een set nagellakjes en ander meisjesspul.

jongste krijgt ?? ehmmmm. Die is dus 3, ik hoop op marktplaats een houten speelhuisje te scoren die ik dan wat vertimmer en op tijd zonder betrapt te worden in de tuin in elkaar kan zetten, gebeitst en wel. Lukt dat niet dan weet ik het even ook niet, ze wil vooral poppenspulletjes.

Moeder en zus krijgen een zelf gebreide kol van mij met kerst (wij vieren 5/12 met zijn vieren thuis en kerst met de families), anders nog wat leuke dingen voor het huis (zus heeft nieuw huis) of wat kattenspulletjes.

De poezen krijgen een leuke krabpaal oid.

Man krijgt een paar nieuwe dvd's want de dvd speler is gesneuveld en we gaan dus een nieuwe kopen.

Mooi

de delen van het houten speelhuis kan ik komen ophalen, moet ik nog wat verzinnen hoe ik dit met de sint afspreek, want de kans is natuurlijk uitermate groot dat de jongste het allemaal gaat zien (ding is nogal groot namelijk en er moet een stuk tuin voor wijken).

aiiiii, iemand een advies hoe dit aan te pakken. Dus er komt vandaag een paar delen van een houten speelhuis wat nog opgeknapt en in elkaar gezet moet worden + een stuk tuin moet leeg. En dat is allemaal voor een kado van sinterklaas.

misschien wil ik te veel Ja erg balen, ik heb namelijk geen goed idee voor een ander kado.

ishtar

ishtar

25-10-2012 om 12:50

Manda

vroeger, toen ik mijn moeder eens betrapte op het haken van een barbiejurk, zei ze daarop dat de sint haar gevraagd had om te helpen.
Zo'n tuinhuis is natuurlijk ook een hele klus, en al die bouw-pieten kunnen best bij jou komen helpen verven als zij slaapt/peuterspeelzaal is of zoiets.

Snuggle's

Snuggle's

25-10-2012 om 14:13

Manda

Heb je geen kennis die je wil helpen met in elkaar zetten terwijl hij een zwarte pietenpak aan heeft? Piet is alvast naar Nederland gekomen met kado enzovoort...
Nou ja, zou ik zelf nu nog niet doen, maar over een poosje. Anders wel erg lang sint pret/stress

Maylise

Maylise

25-10-2012 om 16:24

Theater

Mijn moeder doe ik graag een theater voorstelling cadeau. Dit jaar een ballet voorstelling als kerst cadeau. Dit jaar heb ik een arrangement geboekt voor haar en middelste dochter (die dol is op ballet) dus dat is een gezamelijk cadeau.

Verder vind ik een boek altijd het ideale cadeau. Voor mensen die niet lezen vind ik het altijd zoveel moeilijker om wat te verzinnen. Mijn middelste zoon bijvoorbeeld is geen lezer. Gelukkig kan je die wel blij maken met kleding.

Mijn kinderen weten gelukkig meestal wel van alles te verzinnen. Daar ben ik blij mee want echt iets leuks en orgineels verzinnen is niet mijn sterkste kant.

Jamilla

Jamilla

25-10-2012 om 18:27

'harde worst'

' Opa zal opkijken dat hij een keer geen harde worst krijgt. '

Ha ha ha, ben ik nou de enige die krom ligt na het lezen van deze zin?
Foei toch Sint

Ja hihi

Sint toch, oude snoeperd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.