Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Chips

Chips

16-11-2012 om 13:46

Clou sinterklaasjournaal

Wie weet wat de clou is van het sinterklaasjournaal waarmee je thuis ook iets kunt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik heb zelf nog niks gezien dit jaar, maar ik begreep van mijn zoon dat er alleen kleine cadeautjes mee konden dit jaar. Kijk, daar kunnen we thuis wel wat mee!

Clowntje

Clowntje

16-11-2012 om 14:51

Munten

Wij hebben van school stickers gekregen die je op geld kan plakken (munten). De pieten schijnen te gaan strooien met geld en dan kan je daar thuis ook aan meedoen. Volgens mij komt dat dit weekend in het Sinterklaas journaal.

mijk

mijk

16-11-2012 om 15:00

De speelgoedwinkeleigenaar stond heel veel pakken

in te pakken in sintpappier toen dochter daar cadeautje kwam kopen. had Sint met een emailetje besteld vertrouwde hij dochter toe. Omdat hij de grote boot niet mee heeft.... Oh wat was ze opgewonden!

Mijk

Rafelkap

Rafelkap

16-11-2012 om 18:36

Spanje?

Wat gebeurt er eigenlijk met de pakjesboot die daar volgepakt in Spanje nog ligt. Zijn die pakjes voor volgend jaar?
Ben benieuwd of Pieten met euro's gaan strooien (per ongeluk), dat is wel leuk in deze tijd van crisis

Vic

Vic

16-11-2012 om 20:11

Lief

Mijn dochter (bijna 8) is de hele week al helemaal hyper door het Sinterklaasjournaal. Hoewel we al een aanvaring hebben gehad (dat krijg je ervan) vind ik het zo schattig dat ze nog helemaal gelooft in Sinterklaas. Oudste (13) doet ook leuk mee, en zegt dat er ieder jaar wel iets mis gaat maar dat het uiteindelijk allemaal goed komt en Sint op pakjesavond gewoon cadeautjes mee neemt. Lief he?

Wilma

Wilma

17-11-2012 om 12:44

Vic

Hier ook. Dochter van acht nog vol overtuiging en zoon van veertien doet leuk mee. Zo lief vind ik!

Munten

Ik heb gelezen in de handleiding van het Sinterklaasjournaal dat het geld van de sint verdwijnt/gestolen wordt. Er komt dus geld in omloop met stickertjes erop met een mijter. Dat is het geld van de sint. Ouders hebben dat natuurlijk stomtoevallig in hun portemonnee... Kinderen mogen dat in de schoen doen, en dan is Sint gered.

Rafelkap

Rafelkap

18-11-2012 om 10:59

Mijn oudste (ruim 7,5) deed gisteravond 1 euro 50 uit zijn spaarpot in zijn schoen. Vannacht in bed geplast van de zenuwen, vanochtend kreeg hij zijn geld weer terug, met een briefje.
Dit is het laatste jaar dat hij gelooft.

Asa Torell

Asa Torell

18-11-2012 om 11:47

Haha rafelkap

Dat klinkt alsof je besloten hebt er gauw iets aan te doen, aan al die stress. Precies zo ging het hier vorig jaar ook toen zoon (toen ook 7,5) in de week na de aankomst elke ochtend bozer werd dat er weer niets in de schoen zat ondanks de beloftes van het sinterklaasjournaal. Zijn zusje kon het zo weinig schelen dat ze haar schoen niet eens zette, en die lachte hem gewoon uit...
Toen heb ik besloten dat het hiermee wel klaar was en zoon eerst het geheim 'schoenkadootjes komen wel van de ouders dus daarom krijgen je vriendjes ze vaker' verteld, en in januari helemaal van zijn geloof af geholpen. Ben er nog steeds blij om.

Asa Torell

Asa Torell

18-11-2012 om 11:48

Ondertussen

sterkte er mee, zo 'haha' is het natuurlijk niet op het moment.

Vic

Vic

18-11-2012 om 11:56

Sinterklaasjournaal

Eerlijk gezegd doe ik nooit zoveel met het Sinterklaasjournaal. Op school wel, maar thuis voer ik gewoon mijn eigen stukjes op. De kinderen komen pas vanmiddag thuis dus mogen vanavond hun schoen zetten. Misschien dat de pieten wel wat meubels verplaatsen, en in ieder geval verliest er eentje zijn baret

Guinevere

Guinevere

18-11-2012 om 12:23

Hier

Hier hadden wij allemaal onze schoen gezet gisteravond, nadat we gezien hadden dat er ook zakken geld rondgingen onder de Pieten. Wie weet zou er wat geld in onze schoen belanden? En jawel, ik vond vanmorgen 10 cent in mijn schoen! Héél toevallig zat zoon (10) er bij te grijnzen.

Terreur

Ik vind het zo langzamerhand wel wat veel worden. Je kunt al niet de intocht kijken zonder het Sinterklaasjournaal te volgen. En in het Sinterklaasjournaal verwijzen ze nogal dwingend naar extra nieuws op de site. Niet echt leuk meer. En maar oproepen om te reageren en dingen op te sturen enz. terwijl alles al lang en breed opgenomen is. Maak er dat echt iets interactiefs van, denk ik dan...
Kortom, ieder jaar begin ik mij meer te ergeren. Helaas zijn de jongsten nog maar 4 en 5, dus voorlopig zitten we er nog even aan vast...

Vertellen

Wij vertellen ze nu al dat het niet echt is (4 en 6 jaar). Al dat gestress.. En ze vinden het toch wel fascinerend

fryskdumke

fryskdumke

18-11-2012 om 19:20

Vertigo

dochter hier weet het ook al vanaf het vierde, ze is nu bijna 7 maar het feest blijft nog net zo leuk!
Juf zei vorig jaar nog dat dochter een van de fanatiekste kinderen is mbt zingen en verhaallijnen bedenken... juf vond het geweldig. Het beleven is niet minder geworden nu ze niet meer geloofd!

Rafelkap

Rafelkap

18-11-2012 om 19:45

Asa

Dat ben ik ook vast van plan! En ik wacht niet tot de zomer, maar nog dit jaar!

Spanning

De spanning op de 'grote momenten' blijft toch wel, maar is voor kinderen volgens mij 'genietbaarder' als ze niet doodnerveus zijn of gewoon bang. Kijken wat er gebeurt als we het met de familie vieren en een van ons stiekem op het raam bonst enz.

Tango

Tango

18-11-2012 om 21:25

Valt hier wel mee

Tangozoon van 8 gelooft nog wel, maar vindt het allemaal gewoon leuk. Hij is niet bang en nerveus. Hooguit vroeg uit bed om 's morgens in de schoen te kijken, maar dat zijn kinderen die niet meer geloven w.s. ook wel. Van mij mag hij nog best even blijven geloven.
Het sinterklaasjournaal volgt hij overigens wel maar maakt zich nog niet echt druk om iets. Nou is het gewoon een kind dat zich niet gauw druk maakt, dus dat scheelt natuurlijk.

Rafelkap

Rafelkap

19-11-2012 om 06:18

Opgewonden

O maar bang en nerveus is mijn zoon totaal niet. Als hij niet in bed had geplast had ik er niks van gemerkt. Alleen heel erg opgewonden of er wat in zijn schoen zit. Ik denk dat nu de kop eraf is en dat hij weet dat er echt wel wat in zit. Hij mag nog maar twee keer z'n schoen zetten, in het weekend en dan is het alweer 5 dec.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.