Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Concurrentiedrang tussen zussen

Hoi, mijn dochters zijn ondertussen bijna 9 en 11 jaar oud. Soms lijkt het wel alsof ze niets van elkaar kunnen verdragen. Ze zijn wel heel erg verschillend: net dag/nacht of kat/hond. Ik word er gek van. Herkent iemand dit? Wat kan je eraan doen? Pfffff ....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjolein

Marjolein

21-02-2012 om 10:07

Lol, ivc

heb je het over die twee van mij??
Dat zijn jongens, maar ook dag en nacht verschil en overal rivaliteit over. Ik ga dat boek van P ook eens opsnorren
Wel merk ik dat hoe ouder ze worden (nu 13 en 14), ze elkaar steeds meer dulden.

How2talk2kids broers en zussen

Ik herken dit. Voor kerst heb ik op onze bizzyboard weekplanner een kadosuggestie voor mijn man geschreven, nl. het boek 'How2talk2kids broers en zussen'. Gelukkig ook gekregen en in één adem uitgelezen. Pas de tips nu vaak toe en wonder boven wonder werkt het en zijn de conflicten verminderd en minder hevig. Een aanrader dus!

mirreke

mirreke

21-02-2012 om 12:21

Goede tip!

Dankjulliewel, ga ik ook lezen. Hier vooral broers die onderling vreselijk op elkaar reageren. Middelste broer heeft pdd-nos, oudste broer laat zich vreselijk provoceren door hem, en jongste broer meent dat hij overal over kan meebeslissen... Erg vermoeiend soms.
Aan de andere kant: soms gaat het heel erg goed!! En ik merk ook dat oudste broer rustiger wordt. Tussen hem en zus (= oudste kind) gaat het tegenwoordig supergoed. En oudste gaat met haar individuele broers eigenlijk ook supergoed.
Enfin, ik ga dit boek lezen, Het eerste deel heb ik thuis en gelezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.