Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
31-10-2013 om 14:53
Ik heb een vriendin die alleenstaand is met twee kinderen (8 en 10).
Zij vertelde me laatst dat ze aan het daten is en dit ook soms thuis doet.
Dus de date komt bij haar thuis als de kinderen naar bed zijn.
Ik heb hier een heel raar gevoel bij, dat is toch schadelijk voor de kinderen?
Of kan dit wel?
Wat vinden jullie?
07-11-2013 om 16:37
Renata
Het punt blijft dat we te weinig van de situatie weten om dit verontrustend of niet verontrustend te vinden.
In algemene termen kun je niets zeggen over 'daten in eigen huis' en 'daten als er kinderen zijn'. Of het voor de kinderen belastend is, hangt van zóveel factoren af. Natuurlijk kan het belastend zijn, maar als je vriendin het goed organiseert, hoeft dit niet het geval te zijn. Maar hetzelfde geldt voor daten op een andere locatie. Ook dat kan voor kinderen belastend zijn - maar hoeft natuurlijk niet. Als de kinderen (ik roep maar wat) een uur eerder naar bed moeten met de strenge opdracht stilletjes boven te blijven 'want mama heeft een spannend vriendje op bezoek'… zoiets lijkt mij niet handig. Maar als ze met een soortgelijke boodschap naar een café gaat en de kids bij een oppas achterlaat, dan is dat net zo goed onhandig. Maar als ze aan de kinderen vertelt dat ze 's avonds visite krijgt als de kids slapen, dan lijkt mij helemaal niets aan de hand. Ze zal wel vaker bezoek krijgen, hoop ik. Of dat een potentiële vrijer of de buurvrouw is, dan hoeft voor de kinderen geen verschil te maken.
Het is volgens mijn dus niet de locatie die het 'gevaarlijk voor kinderen' (of niet) maakt, maar de manier waarop deze moeder met haar kinderen (en haar dates) omgaat. En daar weten wij niets over.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.