evenzo
19-11-2012 om 16:30
De film scream
Wie kent de film Scream? Is dat echt een soort komedie? Is dat iets waar kinderen van 10 naar kunnen kijken?
Zoon van 10 heeft een feestje war deze film geprogrammeerd staat. Het is een gevoelig mannetje en wij zijn redelijk strikt met films en computerspellen dus hij is niet veel gewend. Ik vind het nou ook zo wat het hem te verbieden. Misschien kan ik met hem alvast de film deels gaan bekijken zodat hij al wat weet en gewend is? Of moet ik dit echt niet willen?

amk
19-11-2012 om 16:48
Horror
Het is een horror film serie. Kijkwijzer geeft: angst geweld en grof taalgebruik en een leeftijdsindicatie 16+
Ik zou mijn kind niet naar deze film laten kijken als ze 10 is.

mijk
19-11-2012 om 17:20
Ik heb hem gezien toen ik studeerde
en vond het niet leuk~(lees eng + schaamde me omdat ik eht eng vond, want hij is wel over de top eng). Zou mijn kind absoluut niet mogen zien!
Mijk

pooh bear
19-11-2012 om 18:12
Lang geleden
Heb hem lang geleden gezien. Weet er niet zo veel meer van maar het is een horror film. Ik zou hem echt niet aan een 10 jarige laten zien.

wil40
19-11-2012 om 21:24
Eng
Echt geen film voor 10 jarigen. Raar dat ouders zo iets uitzoeken/goedkeuren voor een feestje terwijl er zoveel leuke films voor 10 jarigen zijn waar je geen trauma aan over houdt. Al zou mijn kind er goed tegen kunnen ( wat niet zo is, hij zou wekenlang nachtmerries hebben) dan nog zou ik met andere kinderen erbij geen film uitzoeken voor 16 jarigen. Ik vermoed dat die ouders geen idee hebben wat ze in de dvd speler gaan stoppen.

Misdreavus
19-11-2012 om 21:27
Zou het niet doen
Mijn zoon (11) zou hem niet mogen zien en niet willen zien ook trouwens (laatst na een kwartier Beetlejuice afgezet omdat hij het te eng vond).
Je ziet nogal wat mensen vermoord worden. Veel geweld, veel bloed. Behoorlijk onaangenaam allemaal.
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar op imdb staat redelijk uitgebreid beschreven wat voor scenes er voorbij komen: http://www.imdb.com/title/tt0117571/parentalguide
Ik zou het mijn zoon verbieden.

Vic
19-11-2012 om 21:43
Wat idioot
Ik kan me niet voorstellen dat mensen echt de horrorfilm Scream aan 10-jarigen willen laten zien. Die vind ik voor mezelf nog veel te eng! Misschien is het een andere film met dezelfde naam?

Manda Rijn
19-11-2012 om 23:49
Hm idem
ik vind het a een lelijke platte film, met veel plastic Amerikaans uit een blik. En verder is hij heel eng inderdaad en zeker niet geschikt voor een feestje met 10 jarigen.
Ik werd laatst gebeld door een moeder, mijn dochter was daar, of mijn dochter Harry Potter mocht zien. Dat vond ik wel ok, maar het is wel de grens. Mijn dochter heeft bij enge beelden al snel dat ze snachts niet kan ontspannen en dan dus midden in de nacht opeens naast je staat huilend 'ik zie telkens die enge heks voor mij en kan aan niets anders denken'.
dus nee.

evenzo
20-11-2012 om 13:35
Scary movie
Kijk goed dat ik ernaar heb gevraagd. Misverstand. Ze hadden het over scream de comedy. Nu wordt scream door volwassenen als komisch aangemerkt. Het blijkt om scary movie uiteindelijk te gaan. Leeftijd indicatie 12 geclassificeerd als humor. Nou dat durf ik dan wel aan denk ik. Kent iemand die?

merel
20-11-2012 om 16:42
Previews
Je kunt op youtube wat previews bekijken van de films (er zijn meerdere delen) maar het lijkt me eigenlijk voor een 10 jarige nog niet zo heel leuk, het zijn voornamelijk parodies op al bestaande griezelfilms, als je die nog niet kent (of stukjes van gezien hebt, ik ben niet zo'n griezelfilm-fan) dan snap je veel grappen van de scary movie film ook niet. Maar ik denk dat je zelf al wel wat kunt beoordelen door het zien van de previews.

Snuggle's
20-11-2012 om 22:13
Vreemde keus
Het zijn zoals merel al zegt parodieën op griezel en horrorfilms. De grap is het belachelijk maken van die bestaande films. Ik ben gek op griezelfilms en ken de meeste dus wel en vind scary movie wel grappig. Maar dus vooral omdat ik zie welke film ze nadoen.
En ik denk dat het aan het kind ligt of het eng is. Het is wel altijd grappig bedoeld maar dat moet je ook maar door hebben hè. Ik zou er geloof ik niet zo heel blij mee zijn, maar of ik het zou verbieden? Ik weet het niet, denk het toch niet. Misschien van te voren met je kind erover hebben wat de clou van de film is en wat stukjes laten zien?

elsje78
20-11-2012 om 22:29
Raar
Die film is inderdaad alleen leuk als je de oorspronkelijke films kent. Daarbij vind ik het echt humor voor volwassenen of oudere pubers die de horrorfilms kennen.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat 10 jarigen deze film grappig vinden, maar toch wel raar/eng

Fiorucci
21-11-2012 om 07:07
Ja hoor
Mijn dochter vond Scary Movie ook erg leuk, ook al kende ze de echte flims niet. Ze was tien toen ze Scary Movie zag. En het is een meisje, nu 12, wat echt geen horror wil zien voor 16 plus.

evenzo
21-11-2012 om 09:15
Dank
Ik ken beide films niet en las overal lachen joh die Scream, maar ja dat zeggen volwassenen. Het leek me al zo raar en als dat m was zou ik verboden hebben te gaan. Nu blijkt het Scary movie te zijn. Tja of mijn kind dat een leuke film gaat vinden geen idee. Maar als ze op een feestje Harry Potter laten zien dan vindt hij het ook niks. Dat is niet zijn ding. Dus dat vind ik dan minder belangrijk. Zoals ik nu kan beoordelen is die Scary movie wel te doen los van het feit of ie wel of niet leuk is. Dus hij mag gewoon gaan. We hebben het besproken en het lijkt hem wel ok. Hij heeft zelf al bedacht hoe hij het kan oplossen als hij het toch niks/eng vindt (boek en ipod mee). Hij is daarin redelijk autonoom en het zal hem een biet zijn als hij dan niet stoer gevonden wordt. Hij zal niet over zijn eigen grenzen gaan daarin dus dat gaat wel goed. En mocht hij toch iets zien wat niet helemaal jofel is dan is dat bij Scary movie wel te behappen en niet bij Scream.
Dank voor de reacties!

Jillian
21-11-2012 om 10:49
Nee
Ik zou scary movie ook niet geschikt vinden. Niet omdat het eng is (hoewel er wel een paar enge scenes inzitten) maar omdat het vrij grof is en seksueel nogal expliciet. Er zitten veel scenes in die nogal over de schreef gaan. ik vind een 10 jarige echt nog te jong voor dit soort films. Misschien ben ik ouderwets en zo maar ik zou het echt raar vinden als ze op een feestje deze film te zien zouden krijgen.
Scary Movie is als parodie inderdaad leuk maar als je de referenties niet ziet dan blijft er niet veel meer over dan een film met veel seksuele grappen en geweld. Niet geschikt voor 10 jarigen dus.

wil40
21-11-2012 om 13:57
Harry potter ook niet
En voor een 10 jarige ook geen Harry Potter films. Waarom kijken mensen niet gewoon naar de leeftijdsindicatie en houden ze zich niet aan films voor 10 jarigen als de kinderen 10 zijn? Als een kind bij mij op een kinderfeestje komt die een boek/ipod bij zich heeft om zich te vermaken doen mijn zoon en ik iets helemaal fout als gastheer/-vrouw.

troelahoep
21-11-2012 om 14:07
Dat vind ik nou ook
mijn zoon (net 7) zeurt ons de kop gek om Harry Potter en LOTR. Hij heeft een aantal vriendjes die die films al mogen zien..... ik snap dat ook niet. Harry Potter 1 en 2 zouden wat mij betreft nog net wel kunnen; daar staat dan ook een leeftijdsindicatie van 6 jaar op (dat houdt mijn zoon dan weer erg goed in de gaten

Jillian
21-11-2012 om 14:25
Wat je thuis doet met je eigen kinderen dat is je eigen zaak maar ik vind het echt niet kunnen om op een feestje een film te zien met een leeftijdsindicatie die hoger ligt dan de gemiddelde gast.Of sowieso een film die je zelf niet goed kent.Scary Movie klinkt op papier wel grappig waarschijnlijk maar ik vind het wat grofheid betreft echt niet geschikt voor jonge kinderen. Het is echt meer een film voor oudere tieners en volwassenen. Aan 10 jarigen zou ik gewoon een leuke jeugdfilm laten zien die geschikt is voor die leeftijd zodat niemand met een boek hoeft te gaan zitten.

Fiorucci
22-11-2012 om 07:21
Jillian
Scary Movie heeft als leeftijdsindicatie 12 jaar, dus zou ook moeten kunnen voor jonge tieners. Ik ben wel met je eens dat het niet handig is om op een feestje een film te laten zien die kwa leeftijdsindicatie te hoog gegrepen is. Aan de andere kant vind ik er soms ook weinig van kloppen hoor, die indicaties.

Ilva
22-11-2012 om 10:00
Scary movie
Nee, ik zou hem ook niet laten zien. Een tijdje terug was hij weer op tv en ik herinnerde me de film als grappig. We namen de film op omdat we hem dan aan onze zoon van 12 konden laten zien. Maar toen we de film zelf zagen dachten we inderdaad: Nee, te veel sex om geen leuke manier. Vanaf 16 is vroeg zat denk ik. Zelfs voor 12 jaar absoluut niet geschikt. Wel hebben we grappig stukjes uit de film aan hem verteld maar ook dat we hem nu nog veel te jong vinden om de film nu helemaal te zien.

Tango
22-11-2012 om 16:44
Fiorucci
Scary Movie heeft als leeftijdsindicatie 12 jaar, dus zou ook moeten kunnen voor jonge tieners, schrijf je. Nee dus, een leeftijdsindicatie van 12 jaar betekent dat het niet geschikt is voor 10-jarigen. Natuurlijk zijn er verschillen tussen die 10-jarigen en kun je als ouder zelf bepalen of je het geschikt vindt voor jouw kind, maar niet voor kinderen van een ander.
Films waar veel seksistische opmerkingen e.d. in voorkomt vind ik overigens niet geschikt voor 10 of 11 jarigen en voor 12-jarigen ook niet. Wat dat betreft lijkt de indicatie van deze film dus niet te kloppen.

Fiorucci
22-11-2012 om 20:55
Tango
Ik reageerde op Jillian, die stelde dat de film vooral geschikt zou zijn voor oudere tieners en volwassenen. Ik zeg nergens dat de film geschikt is voor tienjarigen en ik schrijf ook duidelijk dat ik het geen goed idee vindt om geen rekening te houden met leeftijdsindicaties als het om vertoning op een verjaardag gaat. Hier is de twaalfjarige de jongste in het gezin en ze vangt ook echt weleens opmerkingen op die volgens jou minder geschikt zijn. Is het niet van tv dan wel van hele roedels pubers die hier neerstrijken voor een bord spaghetti.

troelahoep
23-11-2012 om 23:27
Ach ja
nou heeft scary movie misschien nog wat spannende schrikeffecten voor 10-jarigen, maar zouden de seksistische/slechte grappen aankomen bij die leeftijd? Geen geschikte film voor 10 of 12-jarigen, maar het kan ook niet echt kwaad lijkt me. De kinderen zullen het wel niet veel aan vinden, misschien
Net zoiets als oorlogsfilms zonder schokkende beelden... ook niks voor onder de twaalf, maar je hoeft de 10-jarige niet de kamer uit te sturen.