klokje
14-08-2012 om 18:17
Digitale en anologe klok.
Voor mijn dochter van 11 die wat moeite heeft met klokkijken ben ik op zoek naar een klok of wekker die zowel de digitale als analoge tijd aangeeft.
Weet iemand waar ik z'n klok kan vinden?

Merel
15-08-2012 om 00:27
Desnoods...
Ik weet niet of ze bestaan hoor, maar anders neem je toch gewoon twee klokken naast elkaar? Eentje met digitale tijd en eentje met analoge tijd?

joes
15-08-2012 om 08:05
Deze?
hier heb je er een voor 8,95, is wel een hangklok maar ik weet niet of je hem alleen voor te leren wilt gebruiken.
http://www.loeplampen.nl/contents/nl/d166.html
Oefenmateriaal:
http://www.scolair.nl/detail.php?hcat=Methoden%20en%20leermiddelen&subcat=48&cat=&id=191

klok
15-08-2012 om 15:09
Reactie
Ik weet dat ze bestaan ik had er namelijk 1 gezien alleen heeft daar de analoge klok net als die bij het voorbeeld geen getallen maar streepjes en daar kan ze zeker niet op zien hoe laat het is.
Ik vind die oefenklok wel erg leuk.
Dochter kan heeft het klokkijken wel geleerd en kan het wel een beetje maar raakt ook regelmatig in de war.
Op een digitale klok kan ze het een stuk beter. Alleen vind ik dat ze het op een analoge klok ook moet kunnen.
Het stomme is dat het haar de ene keer wel lukt en de andere keer niet. En nu wil ze graag een digitale klok op haar kamer zodat ze makkelijker kan zien hoe laat het is.
Maar misschien moet ik er inderdaad maar gewoon 2 op haar kamer zetten.

Tango
15-08-2012 om 22:32
Ja, maar
Als ze op de digitale klok wel goed kan klokkijken en je dan twee klokken neer gaat zetten, kijkt ze w.s. alleen nog maar op de digitale. Je kunt dan misschien beter alleen een analoge neerzetten.
Het is zeker handig als ze het ook op een analoge klok kan. Ik herken het probleem wel, mijn dochter had hetzelfde. Als ze vroeg hoe laat het was en ik zei: kijk maar op de klok, keek ze niet op de wijzerklok maar liep snel naar de keuken om op de magnetronklok te kijken. Na heel veel oefenen met getekende klokken etc. lukt het nu wel, maar ze is nog steeds handiger met de digitale klok.
Bij zoon werkte twee klokken wel, maar die had dan ook eerst analoog geleerd en toen hij daarna een digitale klok kreeg was de omschakeling niet moeilijk. Blijkbaar leren ze digitaal gewoon makkelijker aan.
Klokken met allebei erop ken ik niet, Tangoman heeft wel een horloge met beide, misschien kun je hier nog naar op zoek gaan, maar zoek er dan wel een uit die iets handiger werkt dan die van hem Hij moet nog steeds de gebruiksaanwijzing pakken als hij de klok van zomer- naar wintertijd en andersom moet zetten.

lisetje
17-08-2012 om 11:49
Andere klok
Bij ons op school had een juf een handige wijzerklok er stonden gewoon de cijfers op maar daarvoor stond in letters bv bij de 7 vijf over half of bij de 3 kwart over.
Misschien kan je zoiets zelf maken.....
Lisetje