Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Discofeestje

Dochter wordt 5 en wil een discofeestje. Zij is versneld naar groep 3 en nodigt kinderen uit die klas uit (vandaar hier mijn oproep en niet bij kleutertijd). Nu wil ik naast het gewone disco dansen ook wat spelletjes in dit thema doen. Helaas rijkt mijn fantasie niet verder dan stoelendans. Wat kan ik nog meer doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huur een puber

Die kan ze een bekend dansje leren op een bekend liedje. Is altijd leuk. Bv mamase van K3, met video erbij.

Krantendans

Koppels van twee kinderen, die (per koppel) één blad van een opengevouwen krant hebben, waar ze op dansen. De muziek speelt en als de muziek stopt, moeten ze de krant dubbel vouwen en er weer op dansen tot de muziek stopt, dubbel vouwen, dansen enz. Wie eraf valt/ernaast danst is af en als de krant doormidden scheurt moeten ze op één deel verder dansen. De kinderen mogen elkaar in evenwicht houden of optillen, want hoe kleiner de krant wordt, hoe minder ruimte je hebt om met z'n tweeën te dansen. Leuk!

Nog eentje

Moderne versie van koekhappen: Limbo onder een touw met koek door en het er dan afhappen. Touw gaat steeds lager.

kaatje66

kaatje66

03-11-2009 om 10:16

Nog meer

- Kussendans- ipv stoelen kussens op de grond en dan telkens wegnemen
- wcpapierdans- koop goedkoop wcpapier bij lidl zet een liedje op en tijdens dit liedje moet het ene kind de andere omwikkelen met papier. Muziek stopzetten en kijken wie het verste is gekomen.
- ballonnendans- met een ballon tussen 2 kinderen in en dan dansen zonder dat de ballon valt.
- limbodansen spreekt voor zich
-verkleedzakdoorgeefspel- Vul een (jute) zak met gekke kleren (lange onderbroeken, bh, jurk, overall en groot zwempak doen het goed). Zet muziek aan en laat de zak doorgeven. Wanneer de muziek stopt, moet het kind dat de zak op dat moment in handen heeft, er zonder te kijken iets uithalen en dat aantrekken! Doorgaan tot iedereen iets aanheeft. Dan even lekker laten dansen op de muziek.
- Dansje instuderen en dan op het eind moeten de kinderen het dansje opvoeren voor de ouders die de kinderen komen halen.
Van deze spelletjes met dansen had ik afbeeldingen op de deur geplakt. Elke keer mochten ze een andere dans van de deur afpakken.Die met het wcpapier was favoriet.
BIj de uitnodiging zat ook een entreebewijs voor de ouders voor het optreden.Tussendoor nog friet op de tafel. Alles bij elkaar heeft het 2-3 uurtjes geduurd en ze vonden het allemaal erg leuk.
Veel plezier en succes
Kaatje(66)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.