Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

26-09-2012 om 21:30

Dochter (10) geslagen om kinderpostzegels

Mijn dochter moest vandaag ook met de kinderpostzegels langs de deuren. De druk vanuit school is groot, want naar het schijnt mag de klas die het meeste heeft verkocht naar de efteling ofzo? Zoiets vertelde dochter.
Dochter loopt een straat in, treft daar een meisje uit een andere klas die haar zegt op te rotten, deze straat was voor haar. Dochter reageert met "dat maak ik zelf wel uit" en vervolgens krijgt ze klappen. Kwam erg overstuur thuis natuurlijk.
Het meisje wat heeft geslagen is hier in de wijk bekend. Heeft het thuis niet makkelijk gehad, kan ik hier verder niets over vertellen. Het is een agressief tiep.
Ik heb eerst dochter verzorgt en heb het ook even voor mezelf laten bezinken. Gewoon om even te bedenken wat ik nou moest doen. Ik ben daarna naar het huis van meisje gegaan, zij woont bij oma en heb daar met oma gepraat. Die het ook allemaal erg vindt en het zeker met meisje gaat bespreken.
Maar nu. Aangezien dochter en meisje morgen weer samen op het plein moeten zijn en dochter echt bang is voor het kind wil ik het gebeurde aan de leerkracht vertellen. Het is dan wel buiten school gebeurt, maar zeker omdat het om de kinderpostzegels ging vind ik het toch iets wat school aangaat. Ze maken die kinderen ook wel erg fanatiek met wie de meeste verkoopt wint enzo. Iets wat ik eigenlijk ook iets zots vind. Groep 7 en 8 mogen zelfs een kwartier eerder weg om te gaan verkopen. Er zijn zelfs kinderen die vorige week de deuren al langs gingen om alvast een lijstje te maken van waar ze mochten verkopen. Om die reden zou ik op dit moment zelfs naar de directeur willen gaan.
Maar waar het mij eigenlijk om gaat, dochter is bang dat ze weer klappen gaat krijgen als de leerkracht op de hoogte is en het meisje op het matje roept. Ze heeft eigenlijk liever niet dat ik het doe.
Wat zouden jullie doen?

Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

26-09-2012 om 21:50

Dan maar niet

Ik denk dat ik iets meer zou helpen met het bellen van familie, kennissen, opa's en oma's. Dan maar niet langs de deuren. Daarnaast zou ik het krengetje zelf zeker aanspreken als ik dat nog eens tegenkwam, daar is ze groot genoeg voor. Oh en zeker naar de leerkracht. De school moet ook weten tot wat voor excessen die fanatieke aanpak kan leiden.

Niet langs de straat

Mijn zoon verkocht alleen wat aan familie en bekenden, zoals Vic ook al zegt. Niks leuren langs vreemde deuren.En ja, wel melden op school van het incident. De leerkracht kan dit ook zonder namen te noemen bespreken in de klas.
"We gaan vandaag eens praten over zinloos geweld."

Tine Winkel

Tine Winkel

26-09-2012 om 22:17

Zeker op school melden

Ik zou het zeker even bij de leerkracht melden, evt. met het verzoek om niet heel duidelijk die specifieke leerling op het matje te roepen, maar er bv. in algemene bewoordingen iets van te zeggen.
In tegenstelling tot Vic zou ik het meisje niet meer zelf aanspreken, ik neem aan dat oma dat al op zich heeft genomen. Ik denk dat een donderpreek(je) door een volwassene voor een basisschoolkind toch wel erg heftig is.

Merel

Merel

26-09-2012 om 22:18

Alleen de buren

Onze kinderen vonden het helemáál niet leuk dat geleur met die zegels. (het was bij onze school voor meerdere dingen, dan weer voor een sponsorloop, dan weer voor een of andere inzameling van spullen). Dus hier deden ze alleen de 4 overburen en een paar buren links en rechts. Dan kocht ik iets, en man ook, en opa en oma en klaar.
Maar in jouw geval zou ik zeker de meester/juf aanspreken, dat meisje mag hier wel wat van horen vind ik. Dit kan niet.

Tirza G.

Tirza G.

26-09-2012 om 22:35

melden bij de organisatie. Ook zíj zijn medeschuldig. Ze zetten bewust kinderen in. Druk vanuit 'de samenleving' heeft er ook voor gezorgd dat kinderen niet meer met contant geld langs de deuren gaan.

Tirza

Silas

Silas

26-09-2012 om 22:58

Afschaffen

Afschaffen of er een andere draai aan geven. Mijn kinderen mogen ook niet de deuren langs. Flauwekul is het laat ze maar iets anders verzinnen of er een totaal andere vorm voor bedenken.
Na eigen kinderen en zoveel neefjes en nichtjes ben ik het ook zat. Ik voel me verplicht om iets te kopen wat het volgend jaar nog ongebruikt in de kast ligt.

Gr

Tango

Tango

26-09-2012 om 23:10

Tjee zeg!

En ik liep me vandaag al druk te maken om een of ander mens dat haar bankrekeningnummer niet op het formuliertje wilde zetten bij Tangodochter, die dus ook vandaag mocht verkopen. Maar dit is wel vele malen erger natuurlijk. Ik zou het zeker wel even melden op school en erbij zeggen dat je dochter liever niet wil dat de naam van het meisje genoemd wordt, dus dat het een beetje algemeen besproken moet worden. Actie richting het meisje zou ik niet meer ondernemen, je hebt het al met de oma besproken. Misschien kan je dochter in een andere straat gaan verkopen of anders inderdaad aan familie.
Overigens is hier kinderpostzegels het enige waar ik mijn kind mee langs de deur laat gaan, grote clubactie, sponsorloop en weet ik wat voor loten daar doen we niet aan. Daar zit volgens mij ook niemand op te wachten.

Nicole

Nicole

26-09-2012 om 23:21

Alleen verkoop op school

Dit is dus 1 van de redenen dat de school waar onze dochter op zit niet wil dat de kinderen langs de deuren gaan. Hier vind de verkoop van de kinderpostzegels alleen plaats op school. Op woensdag, donderdag en vrijdag zowel in de ochtend als de school begint als in de middag als de school uit gaat mogen er een aantal bovenbouwkinderen postzegels verkopen op school. Er staat dan een soort kraampje op het podium en hier kunnen dan de ouders die hun kinderen komen brengen of ophalen hun zegels bestellen. Werkt prima, zouden ze overal zo moeten doen. Voor eventueel belangstellende opa's, oma's, familieleden, enz nemen sommige kinderen op woensdag of donderdag een bestelformulier mee naar huis, laten dit invullen en nemen het de volgende dag weer mee naar school.

Fiorucci

Fiorucci

27-09-2012 om 07:22

Stoppen

Daarom doet de basisschool waar mijn kinderen zaten dus niet mee hieraan. En ik vermoed inmiddels meer scholen, want ik heb nog niemand aan de deur gehad. Zeker melden aan de school, zij sturen de kinderen erop uit.

Relithe

Relithe

27-09-2012 om 10:45

Ik heb

heel fijn een stickertje op de deur dat ik niets koop en geen collectes wil aan de deur
Jaren geleden heb ik besloten dat ik mijn kinderen niet langs de deuren wil hebben te leuren met wat dan ook, het is zo'n strijd altijd en ik vertrouw het niet eens.
Ik heb er een hekel aan en heb dat ook op school duidelijk gemaakt dat mijn kinderen daar niet aan mee doen.
Wat een gedoe zeg..

Guinevere

Guinevere

27-09-2012 om 10:48

Hier

Hier op school mogen ze zelf bepalen of ze willen verkopen of niet willen verkopen. Gelukkig wil mijn zoon dus niet. Zijn vriendje wel en die wilde gisteren niet afspreken, want hij wilde als eerste langs alle deuren racen.
Niet fraai dat een school er een wedstrijd tussen de klassen van maakt.

Nou ja zeg

ik vind het ook niet al te handig om er een wedstrijd van te maken, de school zou vooral de nadruk moeten leggen op welke goede doelen ermee geholpen worden zodat de kinderen er nog wat van opsteken. Zo krijg je ook in de klas negatief vergelijk en gekift. Ik zou dit dus melden aan directie en de suggestie met klem door geven. Ik schat hier in dat er dan meteen gehoor aan wordt gegeven.

ik zou er dus zelf niet meer aan mee doen, of wat in de familie/vriendenkring verkopen en het daarbij laten.

toja

toja

27-09-2012 om 11:44

Niet

School heeft een jaar geleden besloten om te stoppen en er zijn ook geen andere kinderen aan de deur geweest. Anders verkopen wij hier alleen aan opa en oma. Ik stuur ze niet langs de deur.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mama van twee

mama van twee

27-09-2012 om 14:15

Guinevere

Guinevere: Niet fraai dat een school er een wedstrijd tussen de klassen van maakt.

School maakt er geen wedstrijd van; dat doet de organisatie van Kinderpostzegels zelf. Zij loven een prijs uit aan de klas die gemiddeld het meeste verkoopt.

Tirza G.

Tirza G.

27-09-2012 om 14:38

Precies

Ik kreeg hier gisteren ook het verhaal van de Efteling en ik woon volgens mij niet bij Dendy in de buurt.

Tirza

Rafelkap

Rafelkap

27-09-2012 om 17:46

Grrr wij moeten ook aan de bak

Nou zit er in de tas van mijn jongste (zmlk school) ook een dikke envelop van de kinderpostzegels. Kind kan niet eens praten! Ik ga toch echt niet met hem aan de deuren en ik vindt het vervelend hier familieleden mee lastig te vallen. Daarbij: ik heb van de week al gekocht van een jongetje aan de deur.
Is het heel erg om die envelop gewoon weer terug te geven? (wellicht kan ik 3 velletjes zegels slijten maar dat dat staat ook weer lullig).
Vanuit de stg kinderpostzegels zelf is die actie om zoveel mogelijk te verkopen, je kan idd met je klas een dagje efteling winnen.

Henriette123

Henriette123

27-09-2012 om 20:07

Rafelkap

Klopt het wel dat er in de tas van je zoontje kinderpostzegels zitten?
Dit is toch voor groep 7 en 8?

Jakkes

Nou, ik lees dit alles met stijgende ergernis en verbazing en hoop maar dat school van zoon er niet aan meedoet. Geen idee eigenlijk, zoon is nog lang niet zover.

En dan ook nog die vreselijke zegels met de Oranjetelgjes. Ik hoef andermans familiefoto's niet op mijn correspondentie.

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

27-09-2012 om 21:42

Hoe het ging vandaag

Vanochtend ben ik eerst naar de leerkracht van dochter gegaan om te vertellen wat er was gebeurt zodat ze op de hoogte waren. Het was natuurlijk iets wat buiten school is gebeurt, maar ze hebben het wel opgepakt. Het meisje is stevig toegesproken, heeft ook haar excuses moeten maken.
Daarna ben ik naar de directeur toegegaan. Daar heb ik niet de naam van het kind genoemd en ook duidelijk gezegt dat het niet de bedoeling was dat hij zich er ook nog mee ging bemoeien, dochter verwachte dan grote problemen met het kind en haar familie(kamp). Dus gewoon in zijn algemeenheid het verhaal verteld. En toen vertelde de directeur dat er al een vergadering gepland stond voor volgende week met de andere scholen in de wijk. Dat zijn er 4, best veel voor zo'n kleine wijk. Maar dat zijn dus ook veel kinderpostzegelverkopers en er waren al meer botsingen geweest.
Het is dus serieus opgepakt. Nu hoop ik wel dat dochter verder geen problemen meer krijgt, maar dat zal vast wel goedkomen.
Dank jullie wel voor de input!

Dendy

Tineke

Tineke

27-09-2012 om 21:58

Rafelkap

Typisch dat jouw zoon ook al mag leuren langs de deuren...maar, als het op de een of andere manier te regelen valt, zou ik wel wat van jouw zoon willen kopen. Ik heb zoveel afwerende teksten op de voordeur, dat geen kind hier aanbelt. Ik zou wel graag kinderpostzegels willen, en ik zou jouw zoon heel graag een plezier willen doen.
Eventueel kun je me via de redactie mailen.

Rafelkap

Rafelkap

28-09-2012 om 07:28

Kaatje

Dat is lief! Misschien dat ik er toch maar wat ga verkopen. Ik zag dat ze ook leuke pleisters hebben.
Bij een vorige goededoelenactie van oudste zoon was zo weinig interesse van opa's en oma's dat ik die niet meer wil vragen.
Ik mail je vandaag even (kan ook vanavond worden, computer is bezet)

Oja: zoontje zit in groep 1!!!!!!!!!!! (wel bijna 6)
Ik denk ook niet dat ze in gedachten hadden hem langs de deuren te laten gaan.

Rafelkap

Noteer mij ook maar. Ik heb in geen jaren die kinderpostzegelverkopers aan de deur gehad, volgens mij doet geen enkele school hier het meer. Maar voor bijvoorbeeld de geboortekaartjes hebben wij ze wel gebruikt.
Mail maar op [email protected]

Origineel idee

Origineel idee vaneen zmlk-school om kinderen uit groep een langs de deur te sturen Rafelkap!
Ik wil ook wel een vel en pleisters, hoe kan ik je bereiken? (spelen wij nou ook wordfeud?)

Jade

Jade

28-09-2012 om 10:05

Hier in het dorp...

...lopen de kinderen van groep 7 en 8 met de dorpskrant, ze hebben ieder een "eigen wijk". Als er gelopen moet worden met o.a. kinderpostzegels lopen ze hun "eigen wijk". Probleem met bezitterigheid opgelost.

Als je dochter niet wil dat je dit bespreekt met de leerkracht zou ik het niet doen. Of je bespreekt het zonder de naam van het meisje te noemen ("er zijn kinderen die nogal agressief hun eigen straat bewaken"....of zoiets)

Sterkte voor je dochter.

Jade

Jade

28-09-2012 om 10:09

Dendy,

vergeet mijn berichtje dus maar, je hebt het al aangekaart (goed gedaan)

Vic

Vic

28-09-2012 om 10:50

Niemand

Ik wil eigenlijk wel kinderpostzegels, maar heb geen kind in de bovenbouw en er is ook niemand aan de deur geweest. Kun je ze ook ergens bestellen?

Rafelkap

Rafelkap

28-09-2012 om 11:56

Wauw

wat goed zeg! Het is handiger als ik hier m'n adres zet. Ik ben te bereiken op [email protected] voor al uw kinderpostzegels, kaarten en pleisters (die verkopen ze ook dit jaar)
Genista, jij hebt je mail al gegeven en ik zal je zo even mailen.

Ik was ook hoog verbaasd door deze actie van school, maar het is toch wel prettig mijn good will te laten zien omdat zoontje 'op proef' is.

Rafelkap

Rafelkap

28-09-2012 om 12:08

Dendy

Wat een ontzettend naar verhaal, om met 10 jaar al zo geintimideerd te voelen! Fijn dat het wel goed wordt opgepakt door school.

caton

caton

28-09-2012 om 13:13

Op kamp

hier zijn de kinderen van groep 7/8 vanaf afgelopen woensdag op kamp, maar moeten toch met kinderpostzegels lopen. We wonen in een klein dorp, dus alle straten zijn allang gedaan door de 2 andere scholen. Onze school begint dus pas morgen. Ik denk niet dat zij de winnaar van het Eftelinguitje zullen zijn...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.