Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Liz

Liz

28-09-2010 om 12:47

Dochter 11 spreekt niet meer af

Hoi!

Ik ben Liz en ben nieuw op dit forum. Heb al veel gesurfed en veel opgestoken van andere ouders. Erg fijn!
Ik heb me aangemeld omdat ik me de laatste tijd een beetje zorgen maak over het gedrag van mijn 11 jarige dochter. Ze is enig kind, zit in groep 8 en is een zelfstandige en vrolijke meid. Sinds de school weer begonnen is (zes weken nu bijna) heeft ze niet meer afgesproken met vriendinnen. Ze kruipt liever achter haar computer waar ze veel contact heeft via MSN met dezelfde vriendinnen van school en andere vriendinnen. We hebben de afspraak dat ze twee uur per dag achter de computer mag en dat gaat (meestal) prima. Ze is vrolijk en voelt zich goed, doet het ook redelijk op school dus wellicht hoort haar gedrag bij deze fase. Toch baart het me zorgen dat ze elke dag alleen naar huis komt. Daarom lees ik graag reacties van andere ouders die dit wellicht herkennen.
Alvast dank voor het lezen en groetjes
Liz

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

28-09-2010 om 13:42

Hier ook een elf jarige

Maar een jongen!! hij spreekt dus wel met vrienden af en ze spelen nog gewoon met de lego!
Met de meiden uit zijn klas spreekt hij ook af, maar dat is niet meer bij iemand thuis. Dan gaan ze "hangen' in de speeltuin of parkje. Ik vind dat prima als ik maar weet waar hij is. Ik zorg dat het groepje regelmatig gecontroleerd word ( veel mensen die ik ken) en als ze rottigheid gaan uithalen is het afgelopen met hangen.
De meiden uit zijn klas spelen dus niet meer, die hangen..
Houd je dochter van muziek? of spelletjes??
koop op vrijdag avond flessen cola en chips en vraag of ze wat vriendinnen uit wil nodigen, om lekker op haar kamer te hangen! muziek draaien.. enz...
"spelen" is not done voor meiden van die leeftijd. ( tenminste zo is het hier)

greot, polly

Sera

Sera

28-09-2010 om 13:58

Polly

Dat is niet overal zo hoor. Mijn dochter is ook 11 jaar en zij speelt nog echt. Hier komen heel vaak vriendinnetjes en dan spelen ze gewoon samen met de playmobil/barbies/sylvanian families en ander speelgoed. Ze doen ook wel andere dingen zoals karaoke zingen, koekjes bakken en elkaar opmaken maar spelen is ook echt nog gewoon. Dat zal vast nog wel veranderen & mijn dochter is sowieso redelijk jong voor haar leeftijd maar dit hangt heel erg van de schoolcultuur af. Hier op school spelen ze in groep 8 ook nog echt.

koentje

koentje

29-09-2010 om 11:21

Liz

volgens mij is twee uur op de computer veel te lang. Laat haar bijv. eerst een uur spelen (buiten, met iemand of wat ook zonder beeldscherm) en dan pas computeren!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.