Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter (7) wordt steeds afgewezen

ik zal.vooral duidelijk maken dat zij dat meisje met rust laat. Ze zal toch moeten leren dat nee ook een antwoord is. 

FruitMoeder

FruitMoeder

09-02-2026 om 09:21 Topicstarter

Ik probeer dat ook allemaal te doen. Maar ik zit natuurlijk niet bij haar in de klas en daar gebeurt het juist. Ik denk dat ik morgen even de juf aanspreek om te zeggen dat als mijn dochter weer naar het meisje toegaat dat de juf het gelijk mag afkappen. Ik hoop dat over een paar weken de nieuwigheid van dat meisje eraf is en dat mijn dochter niet al haar aandacht op haar gaat focussen. 

Dit is ook iets dat kinderen moeten leren. Het is geen leuk gedrag en 'nee' is ook een antwoord. Blijkbaar wil dit meisje niet, dat kan. Genoeg kinderen die wel met haar willen spelen. Draai het eens om; je dochter vindt een kind niet zo leuk en dat kind wil de hele dag met haar spelen en blijft maar vragen. Dat zou zij waarschijnlijk ook niet fijn vinden. 

MamaE schreef op 09-02-2026 om 09:59:

Dit is ook iets dat kinderen moeten leren. Het is geen leuk gedrag en 'nee' is ook een antwoord. Blijkbaar wil dit meisje niet, dat kan. Genoeg kinderen die wel met haar willen spelen. Draai het eens om; je dochter vindt een kind niet zo leuk en dat kind wil de hele dag met haar spelen en blijft maar vragen. Dat zou zij waarschijnlijk ook niet fijn vinden.

Ik heb op die leeftijd en iets jonger dit omdraaien weleens uitgespeeld met mijn kinderen. Zodat ze het ook konden ervaren. Natuurlijk heel licht en ik maakte er een grappig toneelstukje van. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.