Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Dochter buiten de groep

Dochter twee zit in groep vijf. Ze zit in een klas met vijf meisjes. Vorig jaar waren dat er zes. Zes leuke meisjes die allemaal leuk met elkaar omgingen. Daar was ook C bij die vorig jaar nog dik bevriend was met onze dochter. En R die ook, zij het iets minder, goed bevriend was met dochter. En dan waren er M en I die waren samen dikke vriendinnen. Mijn dochter is idolaat van M maar andersom is dat niet zo. Nu is I blijven zitten. M is nu bevriend met C en R en onze dochter mag daar niet bij zijn. Ze gaan in de pauze mijn dochter uit de weg, en ook verder spelen ze niet meer met elkaar. Ik vind dit zo jammer, het lijkt wel alsof mijn dochter niet goed weet hoe het moet. Ze is nogal een fladderig kind wat veel lol heeft in zingen en dansen, maar haar schoolwerk verder niet zo spannend vind. Hoe kan ik haar helpen? Moet ik haar helpen? Ik vind haar sociaal soms onhandig, te uitbundig misschien? Schrikt dat anderen af? Hebben jullie geniale tips? Alvast bedankt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Moeilijk dit

Brasso, het lijkt me heel moeilijk om te moeten zien dat je dochter zo buiten de groep valt. Je wenst haar natuurlijk alle vriendinnen van de wereld toe. Ik zou willen dat ik die geniale tip voor je had, maar ik zou ook niet weten hoe je dit voor haar kunt oplossen. Hoe kinderen onderling met elkaar omgaan is voor mij soms echt compleet ondoorgrondelijk. Ik denk dat je als ouder weinig kunt veranderen aan de verhoudingen in een vriendengroepje, het kan ook maar zo weer veranderen.

Hoe lang is dit al aan de gang? Zijn er geen andere kinderen waar ze mee speelt? Als dat niet zo is, zou je nieuwe contacten misschien kunnen stimuleren door een keertje een kind uit te nodigen om te komen spelen, ook al vraagt je dochter daar zelf niet meteen om.

Zit ze op een clubje of sport? Daar kan ze ervaren dat je ook buiten school vriendinnen kunt maken. In ieder geval sterkte ermee. Hopelijk heeft iemand nog die geniale tip

Chris

Die andere twee?

Je schreef dat er vorig jaar 6 meisjes in de klas zaten die allemaal leuk met elkaar omgingen. Er waren 'setjes' (M&I, C, R en jouw dochter), die zijn nu gereorganiseerd door het zittenblijven van een van de meisjes, waardoor C, R en M een setje zijn en jouw dochter daar buiten valt. Maar als ik het goed begrijp zijn er dan nog twee andere meisjes over. Kan ze daar niet bij aanhaken?

skik

Brasso

Brasso

19-04-2012 om 19:27 Topicstarter

Nog een

Er is nog een meisje en daar speelt ze ook wel mee, wat mij stoort is dat C en R voor de kerstvakantie nog met haar omgingen en daarna niet meer! Ach ik moet me daar als moeder ook niets van aantrekken waarschijnlijk trekt het wel weer bij. Wel speel ik met de gedachte om M eens uit te nodigen om iets leuks te gaan doen met mijn dochter. Wat vinden jullie?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Natuurlijk

ik zou zeker het meisje eens uitnodigen zodat je dochter met haar kan spelen. Maar op deze leeftijd heb je weinig garanties over duurzame vriendschappen. Ik denk dat het niet slecht is om dat aan je dochter uit te leggen. Vriendschappen zijn erg wisselend en dat duurt nog wel even (uitzonderingen daargelaten). Ik denk dat je er ook best luchtig over spreekt en je zo naar je dochter uitspreekt. Het gaat niet over het feit dat die andere meisjes je dochter niet leuk vinden maar ze hebben blijkbaar zin om met hun 2tjes soms een bepaalde spelletje te spelen en in dat spelletje past geen derde kindje. Dat ligt dus niet aan je dochter maar wel aan het spel zelf. Zoiets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.