Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jbt

jbt

18-08-2011 om 22:19

Dochter heeft ontlastingsprobleem


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

24-08-2011 om 06:49

Kari

Nog nooit van mijn leven heb ik geelimineerd met behulp van een arts,laat staan een laborant. Dat was echt niet im frage. Dat gebeurt alleen als men zeer hevige gevaarlijke reacties verwacht, is mij verteld door artsen. En ik heb heel wat ouders ontmoet met kinderen met intoleranties, dat deed men gewoon zelf,thuis.

Kari1

Kari1

24-08-2011 om 08:01

je gebruikt de verleden tijd correct. Inzichten zijn veranderd. De open eliminatie/provocatie wordt heus nog toegepast, door ouders die vinden dat ze het zelf wel kunnen bepalen en/of door hulpverleners die niet beter weten of de moeite niet willen doen. Maar als test (en dat is getest! zegt het niet veel. Wil de uitkomst een goede mate van betrouwbaarheid hebben dan is de eliminatie/provocatie dubbelblind.
Bottomline: "Intoleranties zijn niet te testen" is een uitspraak die niet klopt. Intoleranties zijn te testen op dezelfde (en vrijwel enige) manier als waarop allergieën te testen zijn, namelijk met dubbelblinde eliminatie/provocatie.
Kari

Fiorucci

Fiorucci

24-08-2011 om 09:22

Kari

natuurlijk is een dubbelblinde eliminatie/provocatie het meest betrouwbaar. maar nog steeds spreek ik ouders die echt niet voor een dubbelblind eliminatie naar het zh gaan. En daarmee bedoel ik: wel een arts spreken, maar ze worden geacht het elimineren en provoceren zelf uit te voeren, als er geen extreme reacties verwacht worden.. Daarbij, de artsen die open staan voor het feit dat mensen intolerant kunnen zijn voor voeding, zijn nog steeds moeizaam te vinden. Verder kunnen reacties ook dagen na het nuttigen optreden, hoe gaat dat dan? opname? Omdat je twee dagen na het eten van chocolade flinke buikpijn krijgt? Ik kan het me nauwelijks voorstellen.

Kari1

Kari1

24-08-2011 om 22:15

Stropoppen

Dat jouw ervaring is dat artsen die open staan voor het feit dat mensen intolerant kunnen zijn voor voeding nog steeds moeizaam te vinden zijn is een stropop die niet terzake doet. Of een dubbelblinde test thuis wordt uitgevoerd of in het ziekenhuis, met of zonder opname, doet ook al niet terzake zolang de test lege artis wordt uitgevoerd. En daarbij kunnen reacties na 2 dagen ook meegenomen worden, ongeacht wat jij je kunt voorstellen.
Kortom we dwalen nogal af zo. Wat ik wilde duidelijk maken (en ik niet alleen) is dat de stelling “intoleranties zijn niet te testen” niet klopt.
Kari

Fiorucci

Fiorucci

25-08-2011 om 06:42

Prima hoor kari

Nee, doet er allemaal niet toe dat ouders dit dagelijks ervaren, stel je voor dat ik hier ervaringen deel.
Ik heb beaamd dat er inderdaad een kleine groep intoleranties wel te testen is, daar waren we het allang over eens. Maar neemt niet weg dat ik op mijn beurt vanuit mijn eigen ervaringen en die van anderen mag stellen dat jouw aannames net zo min kloppen. Dit is namelijk de praktijk. En wat is lege artis? En nu maakt het ineens niet uit of het thuis gebeurd? Lijkt me toch niet dat het dubbelblind kan, de arts/laborant is er niet bij.

Kari1

Kari1

25-08-2011 om 16:15

Gut fio

natuurlijk mag je ervaringen delen. Maar daar gaat het nou net over, het zijn -ervaringen-. Daaraan verbinden dat dingen dus zo -zijn-, is nogal Onno-ish. Als ik bloed moet laten prikken en de laborant krijgt het niet voor elkaar zonder bloedbad, dan is dat mijn ervaring, en die kan ik delen. Als daarop stel dat laboranten niet kunnen prikken en bloedbaden veroorzaken ga ik iets te ver.
"Ik heb beaamd dat er inderdaad een kleine groep intoleranties wel te testen is, daar waren we het allang over eens." Niet helemaal. Niet alleen een kleine groep is te testen maar zo goed als allemaal. Middels een dubbelblinde eliminatie/provocatie, en daarin verschillen intoleranties niet van allergieën. Of er artsen zijn/jij artsen kent die dat niet doen/anders doen doet er niet toe, net zomin als als het ertoe doet dat mijn laborant een misprikker is.
Het geeft niks dat je niet precies weet wat een dubbelblinde test is of hoe dat in z'n werk gaat. Maar neem er dan geen dingen over aan en zeg vervolgens dat mijn aannames niet kloppen. (en lege artis is Latijn en betekent zoiets als volgens de regelen der kunst)
Kari

Fiorucci

Fiorucci

25-08-2011 om 18:04

Kari

"Het geeft niks dat je niet precies weet wat een dubbelblinde test is of hoe dat in z'n werk gaat". je aanmatigende benadering laat ik even buiten beschouwing. Ik heb ze vaak genoeg gedaan, lezen is ook een kunst, ik vertelde je al dat ik op dit gebied mijn ervaringen heb en dat wat ik schrijf niet louter mijn ervaringen zijn, maar ook die van legio anderen.
Lotgenoten, Stichting voedselallergie, dat werk. Ervaringen van anderen doen er wel degelijk toe, ik heb van lotgenoten zoveel meer kennis opgedaan dan van artsen.
De praktijk is nu eenmaal weerbarstiger dan de theorie.
Mij met Onno vergelijken hebben we het ook maar niet over, laat maar zitten. Jij hebt alle wijsheid in pacht. Enjoy!

Fiorucci

Fiorucci

25-08-2011 om 19:07

Jbt

Sorry dat we met je draad aan de haal gingen, hoe gaat het met je dochter?

jbt

jbt

25-08-2011 om 22:05

Ben ik weer

heb jullie discussie wel zitten lezen, maar snap er eigenlijk weinig van. heb het advies opgevolgd van even geen melk geven, en ik snap het echt niet maar sinds ze geen melk meer drinkt gaat het opeens veel beter, laten we niet te vroeg juichen maar dit hebben we maar vast.
12 september moeten we na de kinderarts toe

Fiorucci

Fiorucci

26-08-2011 om 07:11

Jbt

Wat fijn om te horen, hier ging het namelijk net zo. Succes bij de kinderarts.

Lege artis totally ot

Ik zag een lege dierentuin voor me

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.