Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mamsC

mamsC

24-12-2012 om 23:25

Dochter van 12 (geen vriendinnen bij haar vader)

Hoi allemaal,
Mijn dochter van 12 verveelt zich heel erg bij haar vader waar ze wel een jonger zusje heeft, maar erg jong (3 jaar) maar verder helemaal niemand kent. Wij wonen 100km uit elkaar en voordat de jongste er was, leek er meer tijd voor haar te zijn. Nu rekenen ze erg op haar zelfstandigheid (in een omgeving waar ze niemand kent). Ze smst veel en heeft al verdrietig gebeld. Ik heb haar gezegd dat ze met haar vader moet gaan praten (ik mag dat niet van haar) Hij zou het ook fijn vinden wanneer ze met hem dit soort dingen wil delen. Daarbij, zo krijgt hij ook inzicht hoe zij zich voelt en wat ze dan wel zou wensen. Ze wil het niet verpesten, is het dan. Maar zo is het ook geen doen. Ze is redelijk faalangstig en durft niet alleen naar het centrum. Het is in Wassenaar, dus niet echt een bedreigende omgeving.
Iemand tips voor haar om zich daar beter te vermaken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

25-12-2012 om 14:33

Dat is lastig

Ze heeft daar sowieso natuurlijk niet al haar spulletjes neem ik aan. Hier ook een buurmeisje die hier 1 of 2 dagen per week bij haar vader is (aan de overkant). Gelukkig zijn zij en mijn dochter dikke vriendinnen geworden, dus voor haar gaat dat goed. Maar als dat niet zo was, is dat wel lastig ja.
Ik denk de enige optie dat zij dit aan haar vader vertelt en dat ze samen gaan bedenken hoe ze de tijd besteden. Tís voor pa natuurlijk ook lastig om constant aandacht aan dochter van 12 te geven. In een gewone thuissituatie doe je dat ook niet. Maar dit is wel anders. Zit ze nog op de BS? Anders zou ze een groot deel van haar huiswerk en leerwerk daar kunnen doen, of bijvoorbeeld aan gaan beginnen aan werkstukken e.d. (anders een optie voor na de zomervakantie). Heeft ze thuis bij jou meer vrije tijd...
Gr. Bibi

amk

amk

25-12-2012 om 14:51

Hint

Mijn dochter is wat jonger, maar ik wil haar leren dat ze dingen die bij har vader spelen zelf met hem bespreekt. Wij nemen zo'n gesprek dan door. Maar op de achtergrond meld ik haar vader wel dat er iets is en dat hij wellicht haar kan helpen dat gesprek aan te gaan. Ze zitten tenslotte elke week 2x een uur met z'n twee in de auto.

Wellicht kun jij je dochter op die manier helpen je bespreekt het onderwerp dan niet met haar vader en respecteerd haar wens, maar kan dan wel helpen om het te verbeteren. Ze is nog maar twaalf. Dan kun je niet alles alleen, en dat je niet alles alleen hoeft te doen leer je vaak ook pas veel later in je leven.

marie

marie

25-12-2012 om 14:54

Clubje?

Misschien is het een idee dat ze lid wordt van een clubje? Sport of iets creatiefs? Is er een wijkcentrum waar in de weekenden wat feorganiseerd wordt?
Zit ze veel binnen? (ook zomers?). Zijn er helemaal geen buurkinderen?
Heeft ze bij jou wel vriendinnen? Misschien mag er eens een mee logeren bij haar vader? Wellicht dat ze samen wel wat durft te ondernemen? En dat ze het daarna alleen durft? Maar ja alleen naar het centrum is ook niet veel aan natuurlijk.

mamsC

mamsC

25-12-2012 om 22:12

Reactie

Bibi, zij wonen aan een lange doorlopende straat, die het dorp doormidden zaagt. Ten zuiden hiervan alleen maar villa's en in de bossen. Ten noorden ervan een gezellig gedeelte, maar daar kenden we niemand (destijds).
AMK, zojuist een smsje gehad dat ze gepraat heeft. Tegen haar stiefmoeder (yeah, tof mens!). Die gaf aan dat ze al een tijdje voelde dat er wat was, maar dat ze hoopte dat mijn dochter er zelf mee kwam. Via de sms heb ik haar ook ettelijke duwtjes in de rug gegeven. Hoe vaak ik haar ook gezegd hebt dat zij ook te vertrouwen is... .
Marie, zij rijdt graag paard, en dat leek me dan ook een goede optie om meer meisjes tegen te komen. Vanmorgen toevallig de maneges in de buurt bekeken online.
Tot zover. Bedankt voor het meedenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.