Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
wolly

wolly

27-02-2013 om 14:27

Dochter van 7 komt niet in slaap

Mijn dochter van 7 jaar kan s'avonds niet in slaap komen,omdat ze voordat ze naar bed gaat denkt (ik kan vast niet slapen)daar komt bij dat ze dan wel 10 keer uit bed komt om te 'plassen'. Het gevolg veel te laat in slaap (volgende dag wel naar school). Ik ben boos geweest gepraat ,op een leuke manier ik weet het even niet meer . Iemand tips????
Wolly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

27-02-2013 om 15:21

Tijd

Hoe laat gaat ze naar bed? Uiteraard heeft het ene kind meer slaap nodig, dan het andere. Maar is het een optie om de tijd wat op te rekken? Misschien dat ze dan moe genoeg is en gaat slapen (na een verhaaltje voorlezen).
Gr. Bibi

Vragen

Vragen aan je dochter (niet op het moment zelf maar op een fijn moment) hoe jullie dit op kunnen lossen. Wat zij nodig heeft om het gewenste gedrag te vertonen, wat t gewenste gedrag is en hoe jij haar hierbij kan helpen.

Hier blijft punten sparen werken, hoeft altijd maar even omdat we mn op het intrinsieke stuk zitten (opbrengst in fijn en trots gevoel). Ook kun je rescue night oud kopen en haar vertellen dat dat heel goed werkt. Ik heb dit een keer gedaan bij dochter van 11 met inslaappronlemen en ook verteld dat t na een paar keer blijft doorwerken, ook als je niet meer slikt. Ik geloof er sterk in dat gedachten over de situatie helpend kunnen zijn en daar speel ik op in. Geen zin om afh te zijn van externe dingen sla punten, stickers of druppels maar gebruik ze wel om andere mindset te helpen bevorderen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yaron

Yaron

27-02-2013 om 21:58

Zelf

Ik heb daar zelf ook wel eens last van, als ik een avond niet in slaap kan komen denk ik de volgende dag dat het weer niet gaat lukken. Om niet in een vicieuze cirkel te komen neem ik dan een melatonine tablet van mijn dochter en slaap vervolgens prima. De dag erna is het niet meer nodig. Misschien helpt het je dochter ook om het cirkeltje te doorbreken. Onze dochter slaapt pas heel laat in zonder de melatonine, zij is nog veel jonger en heeft niet door waarvoor ze haar tabletje 's avonds krijgt, maar als we het vergeten slaapt ze niet voor elf uur.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

wolly

wolly

27-02-2013 om 22:16

Wolly

Een goed gesprek heb ik al geprobeerd het is net of het niet door komt dus ook boos geweest maar ook hier hetzelfde. 'Resul
taat'. Denk erover om iets te geven. waardoor ze rustig word,bedankt voor je reactie en meedenken.
Gr. Wolly

wolly

wolly

27-02-2013 om 22:19

Wolly

Dank voor je tip ik neem het zeker mee. Kun je trouwens melatonine kopen bij de drogist of apotheek?
Gr.wolly

mijk

mijk

28-02-2013 om 00:14

Van in bed liggen rust je ook uit...

Zeg ik tegen mijn kinderen, juist om die vicieuze cirkel te doorbreken. Bij mijn dochter zit er meestal wel iets achter ( niet leuk op school, gedoe met vriendinnetje) en dan gaat ze piekeren....Zoon is gewoon slechte slaper . ij zoon negeer ik met dochter doe ik op ander moment een gesprekje..

Mijk
typen op mijn i-pad is lastig!p

Later slapen?

Ik dacht zelf ook meteen: later naar bed? Bij één van mijn dochters was daarmee het probleem direct opgelost. Maar je kunt wellicht nog wat andere dingen proberen. Misschien juist eerder naar bed (misschien is ze al over haar slaap heen?), lampje aan, zeggen dat ze nog even mag spelen in bed, of juist lampje uit, zorgen dat het helemaal donker is? Misschien nog wat experimenteren voordat je met pilletjes begint?
Succes ermee!
Dominica

Thursday Next

Thursday Next

28-02-2013 om 09:09

Melatonine

is inderdaad gewoon bij de drogist te koop, een potje met kleine pilletjes van 0,1 mg. Wij hebben onze 6-jerige ook een paar keer wat gegeven, die had hetzelfde probleem. Dat hielp prima.

amk

amk

28-02-2013 om 10:13

Ritueel?

hoe is het slaapritueel. Uitkleden en gelijk gaan slapen of zit daar nog tijd tussen om van de actieve stand over te gaan naar de slaapstand.

Mijn dochter heeft zeker een half uur nodig om van actief naar rust te gaan.
We bouwen dan ook echt af. Zij gaat naar de wc, kleed zich om en poetst haar tanden. Dan poets ik na. zij kiest het boek uit waar ze zelf uit gaat lezen en het boek waar ik uit voorlees terwijl ik haar bidon met water vul. Dan ga ik voorlezen terwijl zij lekker onder haar dekbed ligt (die bidon weer leeg te lurken (halve liter en op in 10 minuten) En dan gaat ze zelf nog lezen. Vervolgens zet ze haar cd spelertje aan met rustige klassieke slaapmuziek en valt dan wel snel in slaap. Om 's morgens om kwart over 7 naar de wc te moeten.

Wat bij ons hielp

was onze dochter wat autonomie geven.
's Avonds via een vast bedritueel naar boven brengen, even voorlezen, maar dan het licht aanlaten. En aangeven dat ze nog even mocht spelen of lezen. Als ze moe was, zelf het licht uitmaken.
We zijn er mee gestart in een schoolvakantie, omdat het de eerste dagen echt heel laat werd. Maar binnen een week had ze vaak na een kwartier, 20 minuten het licht uit en sliep ze.
De druk van het móeten slapen op het moment dat wij dat bepaalden was eraf. Ze is nu 8, bijna 9, en het werkt nog steeds heel goed.
Succes, Amunda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.