Temet
11-02-2013 om 10:00
Dochter wordt 4. boekentips?
Dochter wordt over een maand 4 jaar. Naast andere cadeautjes lijkt een boek me ook een goed cadeau, maar welk. Tips? Maar niks van Annie MG want daar hebben we al een en ander van, dus nu maar wat anders.
Wat zijn/waren jullie succesnummers?
Groeten,
Temet

Jippox
11-02-2013 om 10:11
Hanna kraan
De boeken van Hanna Kraan zijn erg leuk: er is een hele serie van "de boze heks" en een aantal boeken over "Krik" de eekhoorn.
Verder natuurlijk alles van dr. Seuss.
En als je het meer in prentenboeken zoekt: "bang mannetje", of: "knorrie en de wolf".
En natuurlijk de boeken van Max Veldhuis. Niet alleen de bekende kikker boeken, maar hij heeft ook andere verhalenbundels geschreven (bv. "het rode kippetje: en "Haas verteld") Heerlijk om voor te lezen omdat de zinnen altijd zo mooi lopen.

Vertigo
11-02-2013 om 11:42
Die vn de kleine mol
Vindt mijn 4 jarige helemaal geweldig momenteel, maar die staat vast al in de kast Dus: de mol..die wil weten wie er op zijn kop heeft gepoept.. Die

Temet
11-02-2013 om 13:05
Inderdaad
inderdaad, Vertigo, die hebben we al. In de mini-uitgave.
Jippox, ook bedankt. Ik heb nog nooit van Hanna Kraan gehoord. Seuss is ook een goede suggestie, daar had ik zelf aan kunnen denken, daar hebben we ook nog niks van.
Laat verdere tips maar doorkomen!!
Groeten,
Temet

Sneeuwitje
11-02-2013 om 14:36
Hier
Favoriet:
de gruffalo (en je hebt ook nog het kind van de gruffalo)
hanna kraan, de krikserie, die is echt heel erg leuk.
en we hebben een prentenboek, ik weet even niet zo van wie het is, dat zou ik op moeten zoeken, dat heet de wiebelbillenboogie. Errug grappig.
En denk ook eens aan van die zoekplaatboeken. Je hebt ze van wally, maar die zijn heel erg moeilijk nog. Je hebt ze ongetwijfeld ook in verschillende soorten en maten die minder moeilijk zijn. We hebben er nu een uit de bieb geleend van Hartmut Bieber (zoek). En mijn bijna 3 jarige vind die ook al heel leuk.
Succes ermee!
Sneeuwitje

Rafelkap
11-02-2013 om 17:27
En natuurlijk van arnold lobel
Kikker en pad van Arnold Lobel. Ook zijn andere boek Muizensoep en Tranenthee is leuk. Korte verhalen, leuk om voor te lezen bij het slapen gaan.En een klein meisje moet natuurlijk wel de dvd van Knofje zien!

gonniegans
11-02-2013 om 20:36
Peter pan?
Hier weliswaar geen dochter, maar een zoon (ook bijna 4) maar hij is gek van het boek van Peter Pan (met Wendy, Tinkerbel en Kapitein Haak.
Het boek van de mol is hier ook favoriet.

Temet
11-02-2013 om 20:50
Gonniegans
Dat Peter Pan boek, is dat een Disneyboek? Op de een of andere manier heb ik altijd pech met Disneyboeken, steeds als ik er eentje in handen krijg (ik koop ze al niet meer) blijkt het een bezoeking om het voor te lezen. En natuurlijk is het een cadeau voor dochter, maar aangezien ik hier de oppervoorlezer ben kijk ik er wel naar of ik het zelf ook een beetje om door te komen vind. Of is het geen Disneyboek? Of misschien wel, maar wel met een prettig te lezen tekst?
Vanmiddag uit de bieb een boek van Agent en Boef gehaald, die vind ik zelf ontzettend leuk en dochter kon het ook wel waarderen, dus dat kan ook nog.
Maar nu eerst die Hanna Kraan een googlen.
Groeten,
Temet

ChrisH
11-02-2013 om 21:10
Vivian den hollander
Naast De Kleine Mol, de Gruffo, de boeken van Schubert & Schubert (oa Woeste Willem) zijn de boekjes van Jimmy en Lisa van Vivian den Hollander hier een hit.!Vooral Hoi naar school vonden/vinden ze leuk.

Linie85
11-02-2013 om 21:14
Platvoetje
Platvoetje!!! Dat kent mijn dochter van 4 nu helemaal uit d'r hoofd En alle andere boeken van Ingrid en Dieter Schubert zijn ook leuk om voor te lezen.
En de boeken van Sjoerd Kuyper over Robin: heel lief en leuk van 4/5 tot een jaar of 7/8.

Sneeuwitje
11-02-2013 om 21:45
Vivian den Hollander is hier ook al veelvuldig uitgelezen (we zijn d'r nu een beetje klaar mee), maar ze zijn erg leuk. Woeste willem kan ik idd ook aanbevelen, die hebben we gekregen ooit en is een leuk verhaal!
En als je vivian den hollander leuk vindt, dan wellicht ook carry slee (oa van iris en michiel).
Sneeuwitje

Sahara
11-02-2013 om 22:38
Foeksia de miniheks en Allemaal onzin van Paul van Loon.
En mijn bijna 4 jarige zoon (en zijn 7 jarige zus) willen graag voorgelezen worden uit De Dwergen van Tuil.

Temet
12-02-2013 om 10:49
Over hanna kraan
Gisteren zoals aangekondigd Hanna Kraan gegoogled en nu zag ik dat die boze heks als leeftijdsindicatie 7-9 jaar had. Is dat dan wel te doen voor een vierjarige?
Nou ja, ik zal eens in de boekhandel gaan kijken.
En ook de anderen bedankt voor de suggesties!
Groeten,
Temet

Jippox
12-02-2013 om 11:28
Tjee
7-9 jaar? Dat verbaasd me echt. Ik vind ze prima te doen voor 4 jaar, het zijn hele leuke, vriendelijke verhalen: de boze heks blijkt iedere keer weer helemaal zo 'boos' niet te zijn... Voor 9 jaar lijken ze mij dan weer echt veel te kinderachtig...

Rafelkap
12-02-2013 om 11:59
Voorlezen
Om voor te lezen kan het best vanaf 4. Om zelf te lezen vanaf 6/7. Ik zou het gewoon eens inkijken in de boekwinkel. (vergeetje kikker en pad niet? )

gonniegans
12-02-2013 om 20:54
Temet
Hier is de link naar het boek dat ik bedoel:
http://www.bol.com/nl/p/peter-pan/9200000002313046/
Hier valt het heel erg in de smaak, het is een boek met mooie plaatjes. Mijn zoon is helemaal gek van de film en nu dus ook van het boek.
Ik snap wel wat je bedoelt, het taalgebruik is soms twijfelachtig. Zie ook de recensie op bol.com. Met voorlezen pas ik de teksten soms wat aan, maar hij beleeft ook veel plezier aan het doorbladeren van het boek.

Temet
12-02-2013 om 21:13
Gonniegans
Dank je voor de link. Ik lees het al, ik hou mijn huidige beleid maar vast: wel Disneyfilms, geen Disneyboeken .
Er zijn trouwens ook stripversies van Disneyfilms, waarvan er soms een partij wordt verramsjt bij Kruidvat etc. voor een euro of 2. Dat vind ik dan nog wel te doen, dus als Peter Pan in die versie langskomt koop ik m. Die film heb ik als kind in de bioscoop gezien en vond ik geweldig trouwens. Misschien moet ik maar gewoon de DVD cadeau doen.
groeten,
Temet

gonniegans
13-02-2013 om 20:01
Temet
Ja de film is echt leuk, mooie muziek ook. Dank voor de tip over de strips bij Kruidvat, wist ik niet en is misschien een leuk ideetje voor zijn verjaardag in maart. Hopelijk hebben ze ze dan.

Temet
13-02-2013 om 21:02
Gonniegans
Reken er niet op. Je moet de folders in de gaten houden en dan direct toeslaan. Wibra heeft trouwens ook wel eens een partij gehad. Achterop die boeken staat de volledige lijst met titels, die de hele achterkant beslaat, maar in de praktijk kan je tussen 3 of 4 kiezen.
Kortom, je moet net mazzel hebben.
Groeten,
Temet

Tink
13-02-2013 om 23:56
Temet
Eindelijk iemand die mij snapt, die Disneyboeken zijn inderdaad onmogelijk voor te lezen. Datzelfde geldt trouwens voor een Sesamstraatboek dat we hier ergens hebben liggen, met Bert en Ernie verhaaltjes.
Leuke boekentip... Agent en Boef kwamen al voorbij, maar diezelfde auteur, Tjibbe Veldkamp, heeft nog veel meer leuke titels, o.a. Tim op de tegels (een favoriet hier) en Een ober van niks.
Ook een leuk prentenboek: Schatje en Scheetje van Elle van Lieshout.

madelief
16-02-2013 om 10:14
Kolletje
Mijn kleutergroep is weg van de boeken van Kolletje. Kolletje heeft toversokken waar ieder verhaaltje iets mee gebeurt. Verder lees ik nu van carry Slee: Bram en Ollie, geschreven vanuit twee hondjes. Groot succes! Verder Foeksia de miniheks, het voorleesboek van Yvon Jaspers is ook erg leuk. Hannah Kraan vind ik zelf meer groep 3. Veel lees plezier!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Nowee
18-02-2013 om 10:22
Hier is een van de favorieten
De boeken van de leukste kleuterklas van de wereld van Busser en Schröder.
Opa Brom van 84 heeft vroeger nooit leren kleuren, plakken en zo en komt dus nu in de kleuterklas. Sinds dochter op school zit heeft ze er ook een beeld bij. Zij heeft in de klas ook een zandtafel met te weinig zand, maar je mag natuurlijk niet, zoals opa Brom doet, een kruiwagen vol zand buiten halen en binnen neerstorten. Opa Brom doet vooral dingen die niet mogen en dat spreekt erg aan.

annnebelle
21-02-2013 om 19:57
Rintje
Hier een absolute topper: Het grote Rintje voorleesboek van Sieb Posthuma.
Het gaat over Rintje, een kleuterhondje, die allerlei hele gewone dingen meemaakt/ beleeft met zijn twee beste vriendjes, oma en mama. Het is heel herkenbaar voor kleuters en ontzettend leuk geschreven. We hebben deze al minstens drie keer doorgelezen.
Annnebelle