dihanne
29-08-2012 om 11:07
Dropping
hoi allemaal
een paar jaar geleden wilde dochter ook al een dropping voor haar verjaardag, maar toen vond ik haar en de anderen echt te jong
Nu komt de vraag weer!
Ze zit in groep 8 dus laatste echte verjaardagsfeestje
Ik zit erover te piekeren hoe dit aan te pakken. Iemand nog ideeën?
Ze wil het liefst in één groep, dus dat is wel handig, en in het donker natuurlijk (feestje is in oktober, dus dan hoeft het niet echt laat)
Ik kom niet verder dan gewoon een volwassene mee laten gaan met de groep, geheel in het zwart gekleed, alsof 'ie er niet is, maar wel kan opletten en ingrijpen indien nodig
Meer suggesties?
groetjes
Dihanne

A zorac
30-08-2012 om 18:56
Organiseren
Geen ervaring met het organiseren ervan, wel met verdwalende kinderen bij diverse kampgelegenheden. Mijn kinderen zijn allemaal al een keer verdwaald bij een dropping, zelfs toen er volwassenen bij waren. Volwassene mee is goed plan, maar misschien vinden de meiden dat een beetje suf. Bovendien, zeker als het een van de ouders is, bestaat het risico dat er na een uur lopen gezeurd wordt om een auto te bellen om ze op te halen.
Wat dacht je van een halfwas mee? Heb je geen fijne oppas van een jaar of achttien die je mee kunt sturen?
Verder: telefoons inleveren. Er is geen lol aan als je de route zo kunt uitstippelen. Op één telefoon na, bij de volwassene, om in geval van nood te bellen.
En drop in bewoond gebied. Het donker is al spannend genoeg.

dihanne
02-09-2012 om 15:19
Bedankt a zorac
bedankt A zorac
inderdaad een idee om de oppas mee te sturen, dat voelt misschien toch anders voor de meisjes
moet er sowieso nog over nadenken, vind het toch een lastige wens van dochter
en in verdwalende meisjes heb ik inderdaad geen zin!
groetjes
Dihanne

Yvonne
03-09-2012 om 09:30
Gps?
Is het een idee om een route uit te stippelen en deze in een (wandel- of fiets) GPS te zetten en deze dan in het donker te wandelen? Natuurlijk is voor veel kinderen het kaartlezen met zo'n GPS (ook) al heel lastig maar wel leuk om te doen? En hopelijk heb je dan een beetje meer idee van de route die ze afleggen?
Yvonne

A zorac
03-09-2012 om 09:40
Verdwalen
Het verdwalen leidt doorgaans niet tot paniek op die leeftijd, zeker niet als er een verantwoordelijke volwassene of goede oppas bij is.
Het is meer dat het op een gegeven moment een beetje saai wordt en dat het ruzie in de hand werkt. Voor groepsprocessenbestudeerders is een verdwalende droppinggroep megainteressant.

dihanne
07-09-2012 om 07:57
Ruzie bij dropping
ja, daar had ik nog niet aan gedacht, maar als de dames onderweg ruzie krijgen, is er geen lol aan
ik ga het maar heel simpel houden
alleen al met een blinddoek voor in de auto zitten, is al lekker spannend, en ik hou het uiteindelijke loopwerk beperkt, en niet te moeilijk
kunnen ze mijn verwachtingen overtreffen, vinden ze natuurlijk ook leuk.
bedankt
Dihanne

Tineke
07-09-2012 om 08:48
Zichtbaar
En please, zorg dat ze zichtbaar zijn voor auto's. Ik heb vroeger de meest dramatische ongelukken (ja, meervoud) meegemaakt, doordat een auto inrijdt op een volledig onzichtbaar groepje lopende kinderen op de weg.
Dus zorg voor reflecterende hesjes en lampjes op mouwen, benen, etc.

Yura
07-09-2012 om 12:24
Zichtbaar
Ik dacht gelijk hetzelfde als mijn voorgangster, voornamelijk vanwege die in het zwart geklede volwassene. Ik wist overigens niet dat het zo vaak voorkwam, stond me alleen iets bij van een jaar geleden ofzo, dat een groepje scouts was aangereden. Schrik ervan dat het zo vaak gebeurt.