Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Drukke en onstuimige kleuter

Mijn jongste dochter is een erg actief kind. En dan druk ik me mild uit. Ze rent, vliegt, springt en zit geen tel stil. Op zich geen probleem, ze is er ook nog eens erg lief en gezellig bij

Het enige waar ik me wel een beetje zorgen over maak is haar veiligheid buiten. Want ook daar rent en vliegt ze alle kanten op. Over het algemeen hebben we d'r goed getraind wat betreft stoepen/straat/auto's enz. Maar soms (vandaag dus) schiet ze ineens ergens heen en dan hou ik mijn hart vast. Vandaag was het gelukkig maar een fiets waar ze bijna tegen aan knalde......moet er niet aan denken dat het een keer een auto is.

Wie herkent dit? Is er kans dat het vanzelf minder wordt of zijn er tips hoe ik haar nog bewuster van de "gevaren" buitenshuis kan maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bezig bijtje

bezig bijtje

01-04-2010 om 17:56

Hier hetzelfde

Mijn jongste van 3 en oudste van 6 zijn precies zo. In iets mindere mate bij middelste dochter. Ik houd ook regelmatig mijn hart vast. Het is hier ook bijna mis gegaan. Oudste duwt middelste van de stoep af omdat ze niet wil dat middelste haar inhaalt. Dus middelste net niet onder auto gevallen. Bestuurder en ik heel erg boos en geschrokken. Dit gebeurd steeds, door druk en onbesuisd gedrag zichzelf of anderen in gevaar brengen. Dochter van 3 ziet nog helemaal geen gevaar en haar moet ik dan ook naast me houden anders loopt het mis. Jongste gaat ook echt alle kanten op. Soms heel vermoeiend... Ziet iets interessants en daar gaat ze weer. Ze rennen ook bijna altijd. Gewoon lopen hebben ze overgeslagen Soms is het wel leuk al die energie maar s avonds ben ik vaak bekaf. Ik lees dus met je mee. Want ik zoek ook een oplossing om ze bewust te maken van de gevaren op straat. Hoe oud is je jongste trouwens?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.