Tina
08-11-2012 om 11:13
Drukte
Ik heb 3 kinderen. 6, 4, en 3.
Individueel zijn ze rustige kinderen, maar Als ze alle 3 bij elkaar zijn, dan is het vaak te druk.
Rennen achter elkaar, steeds harder praten, schreeuwen, ruzie maken, huilen, enz enz enz.
Af en toe heb ik het gevoel de controle te verliezen, als ik iets zeg dan horen ze het niet eens.
Als we thuis aankomen bijv. dan is het gelijk, rennen, schreeuwen, druk, gek doen.
Hoe of wat doen jullie om de drukte enigszins te beperken, en ze weer rustig te krijgen??

Jenka8
08-11-2012 om 13:11
Herkenbaar
Hier heb ik er 2 rondrennen van 5 en 7. Heel herkenbaar, thuis kunnen ze lekker ravotten. Wat ik vaak doe is van te voren zeggen wat ze kunnen doen, daarna thee en dan iets met mij.. Structuur aanbrengen. Bij hangerigheid en snel huilen haal ik ze uit elkaar. Ultieme methode is dan filmpje of DS in het vooruitzicht stellen.

dc
08-11-2012 om 16:21
Ha ha
Ik heb al geaccepteerd dat we met 3 kinderen gewoon de minderheid vormen Ik heb 2 jongens van 6 en 4 en een meisje van 18 mnd.
Na school zijn ze vaak heel geirriteerd en eentje van me wordt van moeheid hyperactief (net als ik trouwens). Dus na school, zet ik ze eerst aan tafel en krijgen ze wat toast en mogen ze omstebeurt hun verhaal doen, dan mogen ze een half uurtje tv kijken, en meestal kunnen ze dan weer gewoon spelen. Anders stuur ik ze met een bal naar buiten (weer of geen weer). Vaak na 20 minuten rennen, gaat het wel weer. Wild rondrennen is heel erg irritant binnenshuis, maar is buiten geen probleem. Dus mijn advies is echt om ze buiten te laten uitrazen als het nodig is.

Kiki
08-11-2012 om 21:34
Hier ook
drie jongens van 4, 3 en volgende week 1 jaar. Stelletje jonge honden en enorm druk.
Ik laat ze buiten maar veel uitrazen, zodat ze hun energie kwijtraken

Jippox
09-11-2012 om 15:00
Oh ja oef
Hier 4 kinderen (11, 8, 5 en 4). Dus ik herken het wel En wat ik hier merk is dat bepaalde combinatie's (van kinderen) in bepaalde perioden niet goed samengaan. Dus die moet ik dan wel eens wat uit elkaar houden (momenteel die van 4 en van 5, allemachtig wat kunnen die elkaar opjutten!). Verder accepteren dat het af en toe (als in een paar keer per dag) gewoon een chaos, drukte en herrie is. Ook wel gezellig toch? En het is extra genieten als ze dan eindelijk allemaal weer in bed liggen!
Ik merk wel meteen als ik zelf niet goed in mijn vel zit of erg moe ben. Dan kan ik er slechter tegen. Voor mij een duidelijk teken dat ik weer eens vroeg naar bed moet en/of even iets zonder kinderen moet gaan doen.

Mea Proefrok
09-11-2012 om 18:01
O jee ja
Op woensdagmiddag had ik drie zesjarigen in huis. Mama mia, wat een lawaai. Ze zwepen elkaar inderdaad op tot grote hoogten. Mijn dreumes zit er dan wat beduusd naar te kijken en geeft af en toe ook een gil om gezellig mee te doen.
Ik kan er goed tegen mits ik niet te moe ben of eigenlijk duizend andere dingen moet doen. Dit keer was ik goed voorbereid, ik had veel middageten (tosti's en allerlei fruit) en een uitstapje. Het was erg gezellig, maar om dat nou elke dag te hebben, nee.

Tarte Tatin
09-11-2012 om 19:53
Zeker
Hier vier kinderen van 7, 6, 4 en 3 en ik word soms horendol van de drukte. Zeker na een drukke werkdag. Mijn oplossing: oudste mag soms in mijn bed tv kijken, minuut of 20 is voldoende. Is het goed weer dan spelen ze veel buiten. Ik probeer vaak te schipperen tussen het laten vertellen van de verhalen die ze kwijt willen. Ik leid af. Ik ga soms de was doen om even weg te zijn. En ik word zoetjesaan oostindisch doof. Ondertussen kijk ik uit naar de maandagochtend: in alle rust zonder herrie achter mijn bureau, zalig!