Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Renata

Renata

31-03-2011 om 10:47

Dwars gedrag 6-jarige

Mijn zoon van 6 1/2 zit in groep 3 en is de laatste tijd heel erg moeilijk in de omgang. Hij eet tergend langzaam, kleedt zich niet aan of uit tenzij je er naast gaat staan, gooit zijn jas en tas voor je voeten als hij uit school komt, wil NU iets hebben terwijl we naar school moeten, huilt veel. Ik weet het even niet meer. Is hij nou moe of is er iets? Ik heb al geprobeerd om met hem te praten en dan vertelt hij wel dat hij geen zin heeft in school omdat hij 5 werkjes af moet hebben. Maar ze doen ook genoeg leuke dingen. Laatst had ik een oudergesprek en leek alles goed te gaan. Hij kijkt me niet aan de laatste paar dagen, geeft boos een kus, is regelmatig bozig, geirriteerd en dan kan hij niet vertellen waarom hij zich zo gedraagt. Ik heb al geprobeerd om hem een half uur later naar bed te laten gaan dan zijn broertje (5 jaar), zodat we wat tijd alleen met hem kunnen doorbrengen (wat sowieso vaak gebeurd hoor). Maar na drie keer zijn we gestopt omdat hij het niet lang genoeg vond en hysterisch werd en dus zijn broertje uiteindelijk wakker maakte. Wat moet ik doen? Ik ben nogal radeloos. Als iemand een tip heeft, dan ga ik daar over nadenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Frustraties

in roep 3 moeten ze opeens heel veel meer doen, opletten, luisteren, mee doen. Mijn dochter was rond die leeftijd (6 jaar begon het) ook regelmatig niet te harden qua gedrag, ruzie zoeken, klieren, huilen, zeuren, klagen etc. In die tijd speelde het meidenfenijn in de groep ook hoog op, ook geklier onderling hier in de straat, ze waren regelmatig ronduit hatelijk tegen elkaar, dus dat speelde behoorlijk mee.

Ik zou hem eens een dagje thuis houden (woensdag of vrijdag), de hoeveelheid speelafspaakjes naar beneden schroeven en thuis hem laten hangen of even los laten in een grote speeltuin oid. Vaker rust momenten in plannen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.