Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sabje

sabje

02-06-2010 om 17:13

Dyslexietips voor thuis?

GIster hebben de uitslag gekregen van een onderzoek voor dochterlief.Ze zit in groep 3 maar het lukt niet.
Que intelligentie zou ze gewoon mee moeten komen wel kwam naar omdat ze op een punt lager scoorde er een kenmerk is voor dyslexie.Ook op andere punten kwam dit naar voren.Faalangst speelt ook een rol.Vandaag is ze door de logopediste gescreend en daar kwamen ook dyslexie kenmerken naar voren.Het is dus nog niet bewezen maar het vermoeden bestaat er.Natuurlijk komt er een vervolg op de onderzoeken en krijgt ze ook logopedie vooral voor haar woordvindbaarheid.
Mijn vraag is nu weten jullie leuke boeken,spelletjes die ik kan doen met haar die gericht zijn op dyslexie of liever gezegd speciaal voor kinderen met dyslexie.
Gewoon om thuis mee aan de slag te gaan niet om het moeten maar gewoon voor de leuk zeg maar.Misschien wordt het lezer dan wat minder frustrerend voor haar.
Hebben jullie nog andere tips ?
Vast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

02-06-2010 om 17:22

School

Ik zou school vragen om tips. Wat helpt bij dyslexie is dat je teksten voorleest en dat zij meeleest of ze naleest. Dan ervaart je dochter dat zij ook redelijk kan lezen. Thuis let ik niet teveel op fouten; dan haal je je kind uit het ritme én het frustreert. Je kunt googlen op RALFI lezen (dit is voor kinderen met minimaal AVI 1 beheersingsniveau). RALFI lezen kun je gemakkelijk thuis doen (maar het is niet puur voor het leuk). Voor kinderen die nog geen AVI 1 beheersen, is Connect lezen geschikter, maar hier weet ik niet zoveel over. Ons buurmeisje heeft waarschijnlijk ook dyslexie. Zij heeft bv moeite met de 'eu'. Zij hebben woorden op dingen geplakt: deur, kleur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.