Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
koentje

koentje

21-06-2010 om 21:14

Een kind komt met wond aan teen bij jou aan de deur. Wat doe je?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sera

Sera

24-06-2010 om 12:41

Natuurlijk verbinden

Als r hier een kind aan de deur staat met een bloedende wond dan zo ik er altijd een pleister op doen. Als een pleister niet kan omdat de wond te groot is dan zou ik er een gaasverbandje om doen. Daarna zou ik kind even naar huis brengen. Dat is toch een kleine moeite? Ik zou geen kind wat bloed zelf naar huis laten gaan. Zeker niet bij een voet wond want dat kan er allerlei vuiligheid in de wond komen.

Fatima

Fatima

24-06-2010 om 13:13

Toch vreemd

Je bent boos omdat die vader je kind niet helpt en je ziet zelf over het hoofd dat je er mee naar een arts had moeten gaan. Gevalletje balk en splinter wat mij betreft. Ik neem met kinderen geen risico's. Ik bel altijd bij de minste twijfel naar de huisarts of de huisartsenpost en dan beslissen zij maar of ik moet komen. Dat ga ik niet zelf verzinnen.

koentje

koentje

24-06-2010 om 13:20

Fatima

A nee, ik ben niet boos, ik vroeg me alleen af wat anderen in die situatie zouden doen omdat ik het zelf nooit zo zou doen

B Ik zie niets over het hoofd; ik onderschatte het een beetje. Er zijn heel wat situaties waarin niet zo duidelijk is of er iets gebeuren moet. In dat geval kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Dat heb ik niet gedaan.
Maar om dat nou een balk te noemen?

C Precies. Ik neem liever ook geen risico, daarom zou ik zo'n kind niet alleen wegsturen. Buiten het feit van extra infectiegevaar kan een kind van zoveel bloed wel flauwvallen, onderweg.

Fatima

Fatima

24-06-2010 om 15:35

Zoveel bloed?

Als jij vindt dat het zoveel bloed was dat hij wel zou kunnen flauwvallen begrijp ik al helemaal niet dat je geen arts gebeld hebt.

Ik kan ook niet inschatten hoever het lopen was, enkele straten zegt mij niets.

pieternel

pieternel

24-06-2010 om 16:37

Bang voor bloed

Ik zelf ben bang voor bloed, dwz dat ik er niet goed tegen kan om wonden etc te bestuderen. Ik kan zelfs, als het heel erg is, flauw vallen. Dus bij mij geen onwil om er niets aan te doen.
Wat ik meestal doe is een tissue en een pleister geven onder het mom van doe het maar zelf en laat het even thuis zien als het wat erger is.
In het geval van jouw zoon die kennelijk heel erg bloedde want hij had flauw kunnen vallen onderweg, schrijf je, had ik het kind een doos tissues en een handdoek gegeven om er om heen te doen en ik had de ouders gebeld om onmiddellijk met kind naar de HP te gaan. Hadden de ouders niet opgenomen, dan zou ik waarschijnlijk zelf gegaan zij maar wel met handdoek eromheen zodat ik het bloed niet zou zien.

Bastet

Bastet

24-06-2010 om 19:13

Fatima

Soms kan iets hevig bloeden,en is het toch een wond die je zelf kunt verbinden en waar je geen arts voor nodig hebt.En soms valt het mee,maar wijken de wondranden en is het nodig dat er toch geplakt of gehecht wordt.De hoeveelheid bloed zegt niet alles.Ik ga zelf overigens niet naar de ha voor elke scheet die dwars zit,ze hebben echt wel wat beters te doen...
Bastet

Fatima

Fatima

24-06-2010 om 19:41

Scheet

Wie zegt dat ik voor een scheet naar de huisarts ga? Jij leest lekker selectief. Ik bel bij de geringste twijfel. En dat zou het zeker zijn als het zoveel gebloed heeft dat je denkt dat je kind wel had kunnen flauwvallen. Dat is maar weer bewezen. Zo ga je niet met je kinderen om vind ik. Daarvoor bel je en overleg je. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik voor een scheet heb gebeld laat staan dat ik met een dwarse scheet ben langsgegaan. Je komt de huisartsenpost niet eens binnen met dwarse scheten, wel met bloedende tenen.

Puck

Puck

24-06-2010 om 21:11

Fatima, selectief lezen

Je leest zelf ook selectief. Er is nergens gezegd dat het flauwvallen over de hoeveelheid bloed ging. Er zijn ook zat mensen die flauwvallen bij het zien van bloed. Het enige dat je in dit draadje doet is katten op anderen, maar met enige nuttige inbreng kom je niet.

Fatima

Fatima

24-06-2010 om 21:20

Dat staat er wel degelijk puck

Er staat wel degelijk dat het om de hoeveelheid ging; Buiten het feit van extra infectiegevaar kan een kind van zoveel bloed wel flauwvallen, onderweg. Er staat van -zoveel- bloed en -onderweg-. Er staat niet flauwvallen door het zien van bloed. Dan zou het kind al eerder flauwgevallen zijn.

En waarom breng ik niets nuttigs in als ik eens wat anders zeg dan een ander? We gaan pietlutten over wel of geen pleister terwijl de ouders niet eens kunnen inschatten of het nodig is om een arts te bellen of het nodig is om te komen. Vreemd.

Bloed

Niet alle mannen zijn zulke helden.. sommigen vinden bloedende kindertenen misschien helemaal niets en roepen dan: ga maar gauw naar je moeder.
En flauwvallen omdat je teen bloedt? Dan moet ie er zowat half afliggen lijkt me, zoveel bloed komt er toch niet uit? of bedoel je dat het idee van een bloedende teen voor je kind al genoeg is om flauw te vallen, dat kan natuurlijk ook?

Heb het laatst ook gehad aan mijn deur

En ik heb de jongen aan de deur verbonden. Gevraagd of hij wilde dat ik naar zijn huis zou bellen, nee dat hoefde niet, hij zou het verder wel redden.
Volgens mij heb ik dat goed gedaan

koentje

koentje

25-06-2010 om 09:17

Maar

de ene mens valt eerder flauw dan de andere, en die zoon van mij is eerder al eens bijna- flauwgevallen in zo'n soort situatie!

En Geerke: goed gedaan! Goeie buuf

Puck

Puck

25-06-2010 om 09:39

Precies koentje en fatima

Dat probeerde ik Fatima ook al uit te leggen, maar zij blijft volhouden dat je het over de hoeveelheid bloed had. Datb edoelde ik met selectief lezen, het was haar eigen interpretatie van iets dat er niet concreet stond. En Fatima, verder heeft het er helemaal niet mee te maken dat je een andere mening hebt, maar je komt verwijtend over naar Koentje en dat voegt helemaal niets toe. Ik ben het heel vaak niet met Koentje eens en dan reageer ik gewoon niet (tenzij ik ongesteld moet worden en rellerig ben LOL), ik ga niet lopen verwijten met balk en splinter. Snap je wat ik bedoel?
En Koentje, hoe is het nu met zijn teen.

koentje

koentje

25-06-2010 om 11:05

Zo puck,

bedankt voor de informatie...

oh, zijn teen?
De gelpleister die de arts erop had gedaan bleef niet zitten en ze hadden er op school een nieuw pleistertje opgedaan. Voor de zekerheid gekeken: zag er niet schoon meer uit. Hem daarom gisteravond in een voetenbadje gezet. Vandaag gaat hij weer naar de arts. Maar het zal wel goed gaan nu.
bedankt voor de belangstelling!

pieternel

pieternel

25-06-2010 om 11:39

Flauwvallen

En wat als de ouder bij wie je kind aanklopte niet tegen bloed kan? Zie mijn posting gisteren?

Puck

Puck

25-06-2010 om 12:58

Pieternel

De zoon van Koentje is 11. Ik denk dat ik dan als ik weet dat ik makkelijk flauw val het kind zelf een doekje of een pleister had gegeven en het hem zelf had laten verzorgen, maar niet zo zonder meer wegsturen.

koentje

koentje

25-06-2010 om 13:49

Pieternel

dan had hij kunnen bellen!

ilsepilse

ilsepilse

01-07-2010 om 16:04

Op het strand

afgelopen zondag komt mijn zoon van 13 naar me toe op het strandje (hij zat helemaal ad andere kant met zijn vrienden en grote broer) met een mij onbekend vriendje met een snee in zijn voet. Of ik een pleister had?
Mijn vriendin is doktersassistente, pakte meteen een flesje water om zijn voet af te spoelen en ik ben samen met mijn zoon even naar de auto gelopen om een pleister te halen want die jongens moesten nog naar huis fietsen.
Het bloedde niet erg maar ik zou idd niet zomaar iemand wegsturen, en zoals bij jouw zoon het geval bij heftig bloeden toch jou even bellen om hem op te halen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.