Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
S@s

S@s

06-02-2011 om 13:11

Eerste kinderfeestje!

Zoonlief is bijna 4 en we gaan een klein partijtje doen.
Jullie hebben vast ervaring!
Hebben jullie nog geweldige tips? En wat moet ik vooral NIET doen?
Er komen zowel jongens als meisjes op het feest. Ze zijn allemaal net 4.

Ik ben benieuwd!

S@s

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen

ervaring hier. Ik had bedacht dat 5 worden een goed moment was om te beginnen met feestjes, vond 4 nog wat jong.
Maar ik zou het niet te moeilijk maken, niet al teveel kinderen en lekker in de tuin laten spelen, taartjes versieren en schminken.
Veel plezier! Oja, ik zou ook hulptroepen inschakelen, dat je niet alleen bent met al die kids..

Google even

Ik zou even "kinderfeestje" googlen. Mijn zoontje wordt in april 4, en wij geven ook een feestje. Hij mag 4 kinderen uitnodigen, en we willen 't 's ochtends doen (zijn ze nog fit). Eerst spelen, evt tekenen (papieren tafelkleed!), liedje zingen, taart eten en limo drinken, klaar. Niet te ingewikkeld... Je kunt ipv taart ook kleine cakejes doen met glazuur en versiersels (zelf versieren en opeten). Of koekjes.

Twee uurtjes is genoeg (10-12 of 11-13u). Evt broodje worst bij het weggaan zodat ze niet chagrijnig en hongerig thuiskomen...

Niet teveel

Kinderen uitnodigen, het niet te lang doen, 2 uurtjes is lang zat. Ik heb ze zelfs met het feestje van 5 jaar gewoon lekker laten spelen, en als ik dacht nu loopt het even niet lekker, dan deed ik wast dirnken met een chipje, of iets anders. Verder liet ik ze zelf hun gangetje een beetje gaan.
Muizemeis

Kleurplaat

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties: niet te veel doen. Ik vind het zelf fijn om bij feestjes kleurplaten en een filmpje (van een kwartier of zo) te hebben liggen voor als het nodig is.

judiths mama

judiths mama

07-02-2011 om 09:27

Gewoon spelen

Ik deed het eerste kinderfeestje toen ze 5 werden. Mijn ervaring is dat af en toe een georganiseerd spelletje leuk is, maar dat ze vooral willen 'spelen'.

Asa Torell

Asa Torell

07-02-2011 om 21:54

Wel programma achter de hand

Hier ging gewoon spelen bij het eerste kinderfeestje, toen zoon 5 werd, helemaal niet. Dat werd elke keer meteen ruzie en vechten tussen een paar jongetjes. Dus gelukkig hadden we een vol programma met spelletjes en t-shirts verven! Dat was hard nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.