Joly
14-06-2013 om 13:28
Eindejaarsfuif
2 meisjes uit de klas van mijn zoon geven een eindejaarsfuif(groep 8).Nu wil ik mijn zoon naar de winkel sturen voor een kaart zodat ik daar een paar euro in kan stoppen.Maar hij beweert dat dit niet hoeft omdat er niemand jarig is en dat niemand dit van plan is om te doen.Je kunt toch niet met lege handen op een feestje komen,ook al is er niemand jarig?Vogende week heeft hij weer en fuf ,dan van 5 kinderen die het samen doen.Ik heb geen idee,wat is gebruikelijk?

Temet
14-06-2013 om 13:48
Bak een cake
Het is wel aardig om iets mee te nemen, maar geld of een cadeautje zou ik niet doen. Laat hem een cake of een fles nepbubbels meenemen, dat gaat ter plekke op en dan kom je niet met lege handen.
Groeten,
Temet

wil40
14-06-2013 om 14:05
Gastvrouwen
Een aardigheidje voor de gastvrouwen is best gezellig. Maar een enveloppe met inhoud zou ik niet doen. Het idee van Temet is niet verkeerd. Wat lekkers wat bij de fuif direct opgaat.

loma
14-06-2013 om 20:13
Wel geld
Wij hebben met heel de klas ook net die feestjes in groepjes achter de rug. Samen afgesproken dat we per kind 2 euro geven, niet meer niet minder. Dus hier in de groep/8/ wel geld voor de eindejaarsfeestjes

Temet
15-06-2013 om 10:35
Dat ligt anders
Loma, dat ligt anders, daar is in de klas uitdrukkelijk afgesproken om geld te geven, kennelijk om de kosten zo te spreiden. Daar is veel voor te zeggen en dan moet je dat ook vooral doen.
Maar hier geeft iemand een feestje, die nodigt dus mensen uit, er is kennelijk niet over geld gesproken, en dan vind ik het zelf raar staan om geld te geven. Maar dat je met lege handen aankomt is misschien ook niet zo leuk. Voor een volwassene zou je een bloemetje of een flesje wijn meebrengen. Een bloemetje voor een achtstegroeper kan, maar is misschien wat merkwaardig. Vandaar mijn idee van iets eet- of drinkbaars.
Groeten,
Temet

Joly
15-06-2013 om 11:28
Bubbels
Temet,dank je wel.Wat een leuk idee.Ik heb voor beide een fles nep-bubbels gehaald ,een klein kaartje uitgeprind,iets in laten schrijven door zoon en dat met gekleurd lint aan de fles vast gemaakt.Zag er erg leuk uit.
De meeste hadden toch een envelopje bij.Andere een cadeautje,de meisjes waren met de cadeautjes ook erg blij.Nu nog opzoek voor volgende week.