Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marieke

Marieke

15-04-2013 om 13:01

Eindfeesten groep 8

In groep 8 van mijn dochter wordt het ene na het andere eindfeest georganiseerd, meestal een groepje van kinderen (lees: ouders), vette disco, duurt vaak tot half 12 en eerlijk is eerlijk: het zijn best leuke feesten; de klas is ook een leuke klas, aantal jongens/meisjes is aardig in evenwicht en normaliter kunnen ze het goed met elkaar vinden. Maar er wordt wel van iedereen verwacht dat je een feest geeft. Maar nu na 8-9 disco's, begint de lol er wel vanaf te raken. En: is dat gebruikelijk in groep 8? Ik had er nog nooit van gehoord. Maar goed, wij 'mogen' ook, maar dochter en haar vriendinnen willen een ander soort feest, maar wat voor feest geef je dan aan deze aankomende brugpiepers? Spelletjes zijn not done, de disco is wel aardig, maar dat doet iedereen dus willen zij iets anders (goed zo meiden, niet met de stroom meegaan!). Want de disco is altijd in hetzelfde zaaltje met dezelfde dj; ik snap best dat 't anders mag worden. Iemand suggesties???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elinde

Elinde

15-04-2013 om 13:15

Gymzaal huren

Wat hier een groot succes was; de gymzaal afhuren.
Vooraf veel spellen bedacht en de groep opgesplitst in 4 (wisselende) groepjes. Lekkere muziek erbij, fris en chips. Iedereen deed heel enthousiast mee.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-04-2013 om 14:24

Tuinfeest?

Zo tegen de zomer. Vuurkorf, marshmallows, lampions, zwembadje voor als het warm weer is, zelf hapjes laten maken door je dochter en vriendinnen.

Conference

Conference

15-04-2013 om 14:32

Bbq

Een barbecue in mei als het wat mooier weer is, het liefste ergens bij water in de buurt, zodat heren en dames nog gezamelijk een duik kunnen nemen. Was hier erg geslaagd.

Gebruikelijk

hier zit dochter ook in groep 8 en we hebben nog geen feest voorbij zien komen. Ik had er ook nog nooit over gehoord. Wel een leuk idee, maar dan 1 groot feest aan het einde van het jaar en niet 10 feesten per klas :-s

Picknick

Wat ook leuk is, een picknick in het park/bos (wat maar voorhanden is). Iedereen neemt iets lekkers mee. Jij (en de meiden) zorgt voor drinken, slingers enz. Evt. wat al geopperd een bbq. Wat een onzin trouwens om allemaal apart een disco-feest te organiseren. Ik zou denken dat 1 feest genoeg is...

Evan

Evan

15-04-2013 om 19:10

Buiten terrein

ik hoor wel dat dat heel erg school/klas gebonden is. Dochter in groep 8 gaven 1 groot feest, zoon nu dit jaar een stuk of 8-10 feestjes. Veelal disco inderdaad. Deze week een feestje op een bosterrein waar kampvuur en vuurkorven stonden te branden. Erg leuk. Barbecue erbij en feestje is klaar.

bibi63

bibi63

15-04-2013 om 21:20

Zwemmen?

Altijd goed.
Gr. Bibi

Marieke

Marieke

16-04-2013 om 10:52

Wat veel leuke ideeën!

Dank jullie wel voor deze leuke ideeën! Vanmiddag maken de
dames een keuze. Ze gaan zelf de uitnodiging maken en uiteraard flink meehelpen met de organisatie. Het zijn vier meiden met in totaal zes ouders die kunnen helpen, dat komt wel goed! Het zal wel ergens eind mei/begin juni worden, even rekening houden met avondvierdaagse, pinksteren, voetbal op tv en meer van dat soort dingen. En als we naar het bos gaan met vuurkorf, mag het natuurlijk niet te droog zijn ivm brandgevaar. Dank zij jullie ideeën heb ik er echt zin in!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.