Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
bertien

bertien

30-10-2010 om 21:47

Erdoorheen praten als ik in gesprek ben met andere volwassene


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liedewij

liedewij

03-11-2010 om 22:56

Negeren

Heb niet de hele draad gelezen. Maar het valt mij vaak op- vanmiddag hier met bezoek weer- dat ouders bijna direkt het gesprek onderbreken omdat kind er tussen door praat. Ik erger me hier echt wezenloos aan. Vind het onbeschoftt.o.v. de gesprekspartner. Maar het lijkt bij veel mensen uit mijn omgeving wel een tweede natuur; kind praat dus heeft moeder(meer moeder dan vader) aandacht.
Als 1 van mijn kinderen praat terwijl ik in gesaprek ben kijk ik het kind niet aan, blijf in gesprek en steek m'n hand op richting het kind. Als je niet reageert snappen ze zowaar na verloop van tijd wel dat het dus niet uitkomt. En na nog meer tijd dat het heel onbeleefd is om te pas en te onpas te storen in een gesprek.
Maar ik zie dus niet zozeer het kind als het probleem maar wel de ouder die reageert op elke kik van het kind. En ook uitgebreid uitleggen dat het kind nu stil moet zijn en niet storen moet bla, bla, bla is weer aandacht aan hewt kind. Negeren is volgens mij9mijn ervaring) de beste oplossing.

Liedewij

Asa Torell

Asa Torell

04-11-2010 om 20:35

Ik zat nav. familiebezoek in het buitenland juist te denken, hoe weinig er toch eigenlijk met kinderen gepraat en naar ze geluisterd wordt. En dat het toch wel jammer is, dat we op die manier onze neefjes bijna niet kennen, behalve als op de achtergrond spelende figuren waar regelmatig 'stilte' tegen wordt geroepen (als het spelen te lawaaiig gaat).
Aan de andere kant herken ik het doorheenpraat-probleem ook van zoon . Langzamerhand begint het een heel klein beetje te komen dat hij het na 1 of 2 pogingen eventjes opgeeft, in plaats van alleen maar harder door te praten. Herhalen herhalen herhalen lijkt hier het toverwoord te zijn. Ik heb bovendien ook wel eens assertief bezoek dat gewoon zegt dat ze even met mij willen praten, en dat maakt wel indruk. Zeker omdat hetzelfde bezoek de kinderen wel gewoon serieus neemt en duidelijk graag ziet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.