Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
marie-laure

marie-laure

29-07-2011 om 19:05

Ervaring met jeugd en gezin?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sera

Sera

02-08-2011 om 18:28

Straalkachel

Maar in welke gesprekken zou het dan voorkomen dat je kinderen of jij moet vermelden dat hun IQ hoger is dan 130 en ze dus onder de noemer hoogbegaafd vallen? Ik kan me voorstellen dat dit in gesprekken met de school inderdaad genoemd wordt, bijvoorbeeld als ondersteunend bewijs dat het kind extra werk moet. Alleen verder kan ik me echt geen gesprek voorstellen waarin dit feit enige relevantie heeft tenzij iemand me rechtstreeks naar het IQ van mijn kind zou vragen. Dat is echter nog nooit voorgekomen. Het is geen kwestie van ontkennen of verbergen maar in dagelijkse gesprekken komt het net zo vaak (of net zo weinig) voor als de lengte van mijn kind of andere wat saaie gegevens.

Ik verberg het iq van mijn kind net zo min als de lengte van mijn kind maar in het dagelijkse leven komen beiden nooit in gesprekken naar voren.

Sera

Sera

02-08-2011 om 18:31

Ik kan me geen enkele onaardige of rare opmerking herinneren in verband met het iq van mijn kind. Ten eerste omdat bijna niemand het weet en ten tweede omdat als het naar voren komt het binnen een context is waarin praten over intelligentie relevant is. Ik weet zeker dat niemand ons raar vind omdat ons kind een hoger IQ heeft dan gemiddeld.

Straalkachel

Straalkachel

02-08-2011 om 20:16

Ilse en sera

Ik vertel dat hele IQ niet eens aan de omgeving en ik noem de term HB ook niet. En zoals ik al zei is HB meer dan alleen maar IQ.
Ilse, jij hebt het zelf over woorden op een zilveren schaaltje moeten aandragen en over pak voor de broek nodig hebben. En vandaag kregen we weer eens schampere opmerkingen vertelde ik al. Ok, jij kreeg met name de lading over je heen Ilse die ik eigenlijk voor die vent had moeten bewaren. Maar soms word ik er zo gek van, die opmerkingen dat we ze niet zo moeten pushen en dat zo'n kind beter lekker kan gaan voetballen en dat we ze maar moeten afremmen. Een beetje begrip uit de omgeving zou ik heel heel erg fijn vinden. Maar door het HB te benoemen krijg je op z'n lekkerst zelfs minder begrip.
Ouders zoals jullie, Ilse en Evanlyn, nu benoemen, die hun kind omgeven met dat waas van zie mijn bijzondere kind eens, ok, ik kan me voorstellen dat dat irritant is. Maar dat je in een draad als deze niet eens meer mogelijk HB zijn mag noemen als mogelijke oorzaak van bepaalde problemen, omdat ene Ilse daar moe van wordt, dat vind ik nou erg. Want het kan wel degelijk problemen veroorzaken. Als mijn kinderen alleen maar erg slim waren geweest, had ik geen psych gezien en was er nooit wat getest. Ik hoef geen getallen. Ik wil handvatten over hoe we met onze kinderen om kunnen gaan en ze grootbrengen tot gelukkige volwassenen. En ik denk dat Marie-laure dat ook alleen maar wil.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.