Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Ervaringen gevraagd met druk kleuter meisje hulp!

Hoi,
ik heb een hele lieve dochter sociaal maar ook ontzettend druk/energiek in haar doen en laten. Ze zit geen 5 minuten stil, zit continu met haar kwekkeltje ertussen. Ook in de klas is dit het geval. Als een ander kindje iets aan het vertellen is, herkent ze dit en wil hierin meepraten. Helaas wordt haar enthousiasme niet altijd goed ontvangen en lijkt het soms alsof we haar geen normen en waarden bijbrengen in de opvoeding. Toch proberen we dit wel zo veel mogelijk te doen. Ze laat zich op zulke momenten meeslepen in haar enthousiasme.
Ze bedoelt het zo goed, maar haar gedrag kan natuurlijk al gauw vervelend ervaren worden. ik merkte vandaag dat ik haar al stond te verdedigen op het schoolplein!!

wie herkent dit en heeft er tips/ adviezen. Ze heeft ondanks dat wel heel veel vrienden en is een echte kar-trekker, ze zit lekker in haar vel(en is dus absoluut niet verlegen/ terughoudend).

En ja toch ben ik trots op haar, om wie ze is!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Totale herkenning

Hoi,

Dit lijkt mijn dochter wel! Ik heb geen tips helaas, maar ik lees graag mee, want ook wij lopen hier tegenaan. De meesten vinden het wel grappig dat ze zoveel praat, alleen krijgen wij weleens opmerkingen over haar beweeglijkheid. Dat ze bijv. niet stilzit aan tafel of dat ze zo hard praat en die kwebbel staat natuurlijk niet stil...

Wij vinden haar ook erg gezellig en ze heeft veel vriendinnetjes. Ik denk dat er op dit moment weinig te veranderen is, wellicht dat als ze ouder wordt dat ze dan meer rekening gaat houden met anderen.

Maar, ik lees mee!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.