Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-04-2014 om 11:06
Tja, niemand vind die spinnen echt geweldig zou je denken, maar zoonlief (9) heeft echt, echt een extreme angst voor spinnen ontwikkeld....gisteren kwam eigenlijk naar voren hoe angstig hij ervan is. Zijn fiets moest in de avond door de poort naar de tuin en daart "hing" een spin in zijn web, maatje best aanwezig dus schikken zou ok zijn, maar.....hij gaat echt uit zijn kapje en echt compleet in paniek, echte paniek dus! In eerste instantie dacht ik "kind, die spin is banger voor jou dan jij voor hem, pak je fiets en niet zo aanstellen", maar toen ik letterlijk de paniek in zijn ogen zag vomnd ik dat toch wat ver gaan hem letterlijk te dwingen. We hebben het dus samen gedaan waarbij ik de spin in de gasten hield. Maar dan nog de complete angst en over zijn toeren huilen omdat hij er toch onderdoor moest....Hoe pak je dit nu aan....zijn broertje van 2 gaat er nu in mee terwijl die toen hij het nog niet door had gerust een spin uit de planten haalde en hem kwam brengen als grote vonst...Hoe zou ik op een leuke en rustoige manier hem van zijn angst af kunnem helpen....Iemand een idee?
12-04-2014 om 16:34
Dalarna O.T.
Mijn nichtje heeft last van tunnelvrees (en snelwegvrees) en rijdt alleen binnendoor om tunnels en snelwegen te vermijden!
Dat lijkt mij heel erg vermoeiend!
Weer terug naar de spinnenfobie.
Ik heb op tv gezien dat de laatste fase van de therapie bestaat uit een spin in de hand houden of laten lopen over je hand. Soms moet je dat doen bij hele grote spinnen (vogelspinnen)! Als je dat durft dan ben je er echt van af!
Maar er gaat een lang traject eraan vooraf. Ze beginnen eerst met het kijken naar hele kleine dode spinnetjes.
Gisteren nog zag ik er een in de badkamer: een hooiwagen! Zo een met een heel klein lijfje en 8 lange dunne poten! Ik vind hem heel prachtig gemaakt!
Maar dat geldt natuurlijk niet voor mensen die angst voor spinnen hebben.
12-04-2014 om 18:07
gek is dat
Ik heb echt wel een spinnenfobie, objectief gezien, maar voor hooiwagens ben ik niet bang. Gaat om de "echte" spinnen, type kruisspin (of type vogelspin maar dan in het klein en onschuldig)
12-04-2014 om 18:52
Vogelspin
Gek genoeg vind ik een vogelspin minder eng dan van die nare zwarte grote joekels met gekromde zwarte poten die altijd met zijn tweeën komen. Hooiwagens vind ik ook niet zo erg, al hoef ik ze niet op mijn hand te hebben. Die durf ik met een keukenpapiertje wel weg te halen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.