Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mama2

mama2

01-04-2014 om 11:06

Extreme angst voor spinnen

Monique D*

Monique D*

12-04-2014 om 16:34

Dalarna O.T.

Mijn nichtje heeft last van tunnelvrees (en snelwegvrees) en rijdt alleen binnendoor om tunnels en snelwegen te vermijden!
Dat lijkt mij heel erg vermoeiend!

Weer terug naar de spinnenfobie.
Ik heb op tv gezien dat de laatste fase van de therapie bestaat uit een spin in de hand houden of laten lopen over je hand. Soms moet je dat doen bij hele grote spinnen (vogelspinnen)! Als je dat durft dan ben je er echt van af!
Maar er gaat een lang traject eraan vooraf. Ze beginnen eerst met het kijken naar hele kleine dode spinnetjes.

Gisteren nog zag ik er een in de badkamer: een hooiwagen! Zo een met een heel klein lijfje en 8 lange dunne poten! Ik vind hem heel prachtig gemaakt!
Maar dat geldt natuurlijk niet voor mensen die angst voor spinnen hebben.

Stenna

Stenna

12-04-2014 om 18:07

gek is dat

Ik heb echt wel een spinnenfobie, objectief gezien, maar voor hooiwagens ben ik niet bang. Gaat om de "echte" spinnen, type kruisspin (of type vogelspin maar dan in het klein en onschuldig)

Katniss

Katniss

12-04-2014 om 18:52

Vogelspin

Gek genoeg vind ik een vogelspin minder eng dan van die nare zwarte grote joekels met gekromde zwarte poten die altijd met zijn tweeën komen. Hooiwagens vind ik ook niet zo erg, al hoef ik ze niet op mijn hand te hebben. Die durf ik met een keukenpapiertje wel weg te halen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.