Emilie16
25-06-2013 om 22:10
Film spijt geschikt voor kind van 9?
Hoi, mijn dochter wil dolgraag naar de film Spijt. Het lijkt mij een heftige film voor een negenjarige, is een van jullie geweest, is het geschikt voor een negenjarige?
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

mobylette
26-06-2013 om 13:49
Gehoord van groep 7
Hoi Emilie,
Toevallig heb ik gisteren van de juf van groep 7 gehoord dat deze film of het boek (dat weet ik niet meer) werd aangeboden op basisscholen maar dat onze school had besloten dat het verhaal te heftig is voor basisschoolleerlingen. Wij hebben het dan over kinderen van 10-11 jaar. Dus mijn indruk is dat 9 wel erg jong is, ook gezien de afloop van het verhaal. Maar het zal per kind verschillen.
Groet, Mobylette

Merel
26-06-2013 om 14:57
Verhaal
Nou als je het verhaal leest van de film (let op er staat helemaal hoe het gaat en ook hoe het afloopt) dan weet je meteen dat dit echt een heftige film is (vind ik dan) ik zou zelfs eerder denken aan 14 jaar.

Ise
27-06-2013 om 15:38
Geweest
Toevallig ben ik met de klas van mijn zoon naar deze film geweest. Inderdaad groep 7. De juf had het boek in de klas voorgelezen en er is dus al veel over gepraat. De film heeft natuurlijk een heftig en actueel thema, maar ik vind dat het heel mooi verfilmd is. Geen echt nare beelden. Er hebben natuurlijk flink wat traantjes gevloeid, maar het was mooi om dit samen met de klas te ervaren. Ook dát was van tevoren besproken met de kinderen: dat het niet raar is als je moet huilen, ook niet als je een 'stoere' jongen bent. Ik heb mijn zoon ook uitgelegd dat er niets ergs aan is als je even van slag bent van een film. Dan praat je er over met de juf, je klasgenootjes of thuis. Ik ben ook wel eens van slag van een heftige film (La Rafle bijvoorbeeld). In de klas is de film ook weer nabesproken.
Ik kan niet inschatten hoe jouw 9 jarige is, maar voor mijn zoon zou het verhaal toen nog wat te heftig zijn geweest.

Ise
27-06-2013 om 15:42
Nog dit
Het indrukwekkendste moment in de film is eigenlijk het moment waarop de klasgenoten zich realiseren dat ze niets tegen het pesten hebben gedaan. Dit is ook waar de kinderen het onderweg naar huis in de auto over hadden: wat kun je zelf doen als je ziet dat er gepest wordt? Alleen al daarom vond ik het waardevol dat de klas de film bekeken heeft.

June
27-06-2013 om 21:04
Wij wel
Mijn zoon (9) is wel meegeweest. Hij vond het een indrukwekkende film, was er daarna wel mee bezig, maar ik heb niet de indruk dat het te heftig was voor hem. Hij was blij dat hij mee mocht. De leeftijdsgrens is ook 9.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Emilie16
06-07-2013 om 08:27
Uiteindelijk wel geweest
En ze kon het prima aan. Prachtige film, heel goed te doen voor 9- jarigen mits van te voren goed over gesproken, dat weer wel. Het verhaal heeft veel indruk gemaakt merk ik, ze komt nog regelmatig terug op het verhaal en betrekt het ook op haar eigen omgeving.
Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

June
06-07-2013 om 11:16
Mooi zo!
Jullie ervaring was dus vergelijkbaar met die van ons.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.