Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Fiorucci ot hypermobiel

Wat ik je kan vertellen is hoe het bij ons ging. Mijn dochter liep weinig. Ging na een stukje lopen op de grond zitten of ging huilen. We hadden vaak de buggy mee als we weg gingen. Toen ze een jaar of 2,5 3 was werd ze vaak wakker. Huilen, zere benen, ze wees dan vanalles aan van enkel tot knie. Het kon soms wel een uur duren voor het afzakte en ze min of meer weer kon slapen.

Uiteindelijk bij de kinderarts terecht gekomen, die vond niks bijzonders. Bij fysio ontdekte iemand dat ze hypermobiel was. Als je zoekt op hypermobiliteits syndroom kom je heel veel tegen.

Ze is daarna bij de revalidatiearts terecht gekomen en die adviseerde haar te gaan turnen om een goede spieropbouw te krijgen. Sinds ze veel sport en daarbij krachttraingen doet met sporten gaat het bijna altijd pijnvrij

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

23-05-2013 om 07:19

Tasja

Dankje, mijn dochter, 13, is hypermobiel. Zij krijgt wel oefeningen van haar fysio, waar ze al jaren komt, maar die leveren meer pijn op dus dat doet ze zelden. Maar vooral de link koorts/overbelasting kende ik niet, dus vandaar dat ik daar benieuwd naar was. Het zou verklaren waarom ze soms zomaar zonder reden koorts kan hebben...ik ga het eens in de gaten houden.Dankje voor je reactie!

Tasja123

Tasja123

23-05-2013 om 19:33 Topicstarter

Mijn dochter

Was ernstig overbelast, zat dus tegen ontstekingen aan. Bij bloedprikken werden er geen ontstekingswaardes of zo gemeten dus daar kwam ook nooit iets uit.

Als zij onverklaarbare koorts heeft heeft ze dan ook pijn ergens? Bij mijn dochter was het vooral op de aanhechtingen van spieren/pezen. Dus rond de enkel, rond de knie enz. Maar ze kon ook gewoon last hebben van haar onderbenen.

Zij is dus wel heel veel gaan trainen om een goede spieropbouw te krijgen. Waar ze niet goed tegen kon was rennen op de vloer, springen op hardere ondergronden enz. Dat dreunt enorm door je lichaam. Ze is nog jong, heeft geen spek maar wel een 6-pack . Goede spieropbouw. Dat is wel belangrijk voor de rest van haar leven. Voor de 1 is sporten gewoon kets leuks en voor de andere verplichte kost omdat je lichaam moet compenseren met je spieren.

Mijn dochter heeft nog steeds veel lichamelijke rust nodig. Of dat haar natuur is of dat het te maken heeft met de hypermobiliteit weet ik niet, ik denk zelf het laatste. Ze moet dubbel zo hard werken om te lopen en zitten e.d. Alle bewegingen moeten gecompenseerd worden door de spieren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

24-05-2013 om 07:19

Tasja

Mijn dochter heeft veel last van haar enkels en haar rug. En inderdaad, de grote behoefte aan lichamelijke rust.
Ze haat sporten en trainen, omdat het (in eerste instantie) voor meer pijn zorgt. De puberteit helpt ook niet mee.

Tasja123

Tasja123

24-05-2013 om 21:39 Topicstarter

Toch sporten

Ik zou eens zoeken op speciale begeleiding voor de hypermobiliteit. Het sporten is wel heel belangrijk hoor.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Cersei

Cersei

24-05-2013 om 23:19

Tipje

Allereerst excuses dat ik inbreek ik jullie draad, dames. Maar mijn dochter is ook hypermobiel. Bij de fysio gelopen, ze vond het niks en de oefeningen stom. Nadat ze spontaan haar knie uit de kom schoot bij het voetballen (auw), is ze bij een cezar therapeut beland. Die geeft haar tips hoe ze beter kan staan, lopen, tillen, sporten. Wel oefeningen, maar aangepast op pubernivo en ze heeft er zelf zeggenschap over. Ze gaat nu maar eens per twee maanden en is veel minder moe, minder pijn en geen blessures meer. Misschien iets om naar te kijken?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tasja123

Tasja123

25-05-2013 om 07:39 Topicstarter

Dank!

Dank je voor je tip. Het is vaak lastig om goede oefeningen te krijgen, het werkt vaak verkeerd. Mijn dochter heeft het met turnen heel snel verbeterd, dus de oefeningen doen het ook goed.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

25-05-2013 om 11:33

Klopt

Dochter heeft een hele goede kinderfysio, die haar goede oefeningen aanreikt, op een leuke manier. Mijn dochter komt al vanaf haar zesde daar. Maar de puberitis eist zijn tol momenteel.)

Tasja123

Tasja123

25-05-2013 om 21:46 Topicstarter

Ook belangrijk

Mijn dochter was 3 toen ze voor het eerst naar een kinderfysio ging. Ze was altijd enthousiast en wil altijd alles doen en proberen, maar ik kreeg haar daar met geen stok uit de auto. Totaal geen klik en een kind niet aanvoelende fysio. Ik ben toen gestopt. Later heb ik zelf eenkinderfysio gezocht buiten onze plaats, die constateerde de hypermobiliteit en daar ging ze altijd met plezier heen. Maar het ging pas echt beter toen E ging turnen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

26-05-2013 om 09:54

Tasja

Turnen heeft mijn dochter gedaan van haar 6e tot haar 11e, dat vond ze leuk,incl. wedstrijden turnen enzo. Maar de combinatie van turnen, twee keer per week gymen in de brugklas plus het vele fietsen naar school is voor haar lijf dus teveel, ze was te moe om nog te trainen.

Tasja123

Tasja123

26-05-2013 om 23:03 Topicstarter

Is ook veel

Ja er moet mog meer he, mijn dochter had ook te veel dit jaar. Ze is nu gestopt deels. Nu nog 5 uur sport in de week. Ook nog veel en hopelijk genoeg en niet te veel. Het blijft zoeken.

Mijn dochter heeft trouwens ook steunzolen gedragen. Op dit moment niet maat als ze meer last krijgt gaan ze er weer in. Ze kon geen dag zonder en nu wel jaren later. Dat heeft veel pijn weg genomen bij haar.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.